قانونگذاران آیووا پول دولتی را برای دانش آموزان مدارس خصوصی تایید کردند

«این قانون یک چک سفید برای مدارس خصوصی در بزرگترین و ثروتمندترین شهرهای آیووا است که هیچ نظارت و پاسخگویی ندارد. و وقتی همه چیز از بین می رود، مدارس روستایی که در نتیجه این قانون بسته می شوند، نمی توانند به راحتی بازگشایی شوند.”

این لایحه اواخر روز دوشنبه در مجلس ایالتی و اوایل روز سه شنبه در سنا تنها با حمایت جمهوری خواهان به تصویب رسید.

با این حال، برای حامیان این طرح مانند الیور باردول، از Waukee، حومه Des Moines، نکته کلیدی این است که به والدین گزینه های بیشتری بدهند.

DES MOINES، آیووا (AP) – هر دانش آموز آیووا که می خواهد در یک مدرسه خصوصی تحصیل کند، می تواند از پول دولتی برای پرداخت شهریه یا سایر هزینه ها بر اساس طرحی که اوایل روز سه شنبه توسط قوه مقننه تصویب شده است، استفاده کند، و این ایالت را سومین ایالت می کند که مصوبه ای را تصویب می کند. چنین هزینه هایی با محدودیت های اندک.

او گفت: «به نظر می‌رسد که دوباره در حال شکست خوردن هستیم.

قانونگذاران دموکرات و دیگر مخالفان این طرح مخالفت کردند که قانونگذاران آیووا برای سال‌ها حمایت ناکافی از خود ارائه کرده‌اند و مناطق را مجبور به کاهش مکرر بودجه خود کرده‌اند. آنها گفتند که طرح جدید مشکلات مالی را بدتر خواهد کرد، به ویژه آسیب رساندن به بزرگترین منطقه شهری ایالت و برخی از کوچکترین مناطق روستایی آن.

کری مالر، معلم کلاس اول در ناحیه مدرسه ایست ساک کانتی در عمدتاً روستایی شمال غربی آیووا، گفت که بزرگترین نگرانی او در رابطه با برنامه جدید این است که پول عمومی را در اختیار مدارس خصوصی قرار می دهد، حتی اگر آن مدارس مجبور نباشند همه دانش آموزان را بپذیرند. از جمله افراد دارای معلولیت.

مالر گفت که پس از سال‌های سختی که معلمان تلاش می‌کردند بحران کووید-19 را پشت سر بگذارند، این طرح باعث می‌شود که او احساس دلسردی کند.

اگر استفاده از کوپن برای انتقال به مدرسه خصوصی سودمند نبوده است، سوال واضح سیاست این است که چرا؟ و پاسخ واضح این است که مدارس خصوصی خیلی خوب نبوده اند. ما می دانیم که برخی از مدارس خصوصی عالی هستند، در حالی که برخی دیگر افتضاح هستند. کاملاً یک تنوع وجود دارد.»



منبع

باردویل هفته گذشته در یک جلسه عمومی در مورد این طرح گفت: «والدین یک صدا می خواهند و یک انتخاب می خواهند. آن‌ها می‌خواهند شنیده شوند و می‌خواهند فرزندانشان فرصت تحصیلی داشته باشند که با ارزش‌های خانواده‌شان همسو باشد.»

قانونگذاران همچنین در حال بررسی برنامه های مشابه در سایر ایالت ها از جمله فلوریدا، نبراسکا، ویرجینیا و یوتا هستند.

کوین ولنر، مدیر مرکز سیاست آموزشی ملی در دانشگاه کلرادو بولدر، گفت صرف نظر از اینکه آیا بودجه دولتی مدارس خصوصی منصفانه است یا خیر، تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط ​​دانش آموزانی که مدارس دولتی را ترک می کنند معمولاً سودی نمی برند. ولنر در ایمیلی گفت که بیشتر این نتیجه به کیفیت یک مدرسه خصوصی بستگی دارد و این می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد.

در جریان مناظره دوشنبه شب، نماینده استیون هولت، نماینده جمهوری خواه از دنیسون، گفت که دموکرات ها در مورد معنای بودجه مدارس خصوصی برای مدارس دولتی اغراق کرده اند.

«اگر در واقع تعداد زیادی از دانش‌آموزان مدارس دولتی را ترک کنند تا در مدارس خصوصی معتبر شرکت کنند، آنگاه کاملاً روشن می‌شود که چقدر مهم بوده است که ما به والدین حق انتخاب بیشتری بدهیم، زیرا چنین مهاجرتی واقعیت‌های این مدارس را آشکار می‌سازد. کرافورد گفت که نیازهای دانشجویان ما را برآورده نمی کند.

جمهوری‌خواهان این لایحه را علی‌رغم مخالفت‌های دموکرات‌ها و سایرین که استدلال می‌کردند حساب‌های پس‌انداز جدید آموزشی منجر به کاهش بودجه برای مدارس دولتی می‌شود، تصویب کردند. کیم رینولدز، فرماندار جمهوری‌خواه، که پس از ناکامی در تصویب طرح‌های مشابه اما کم‌تر پیش از این دو بار، بودجه مدرسه خصوصی را یکی از اولویت‌های خود قرار داد، گفت که این لایحه را اواخر روز سه‌شنبه امضا خواهد کرد.

آنها خاطرنشان کردند که تقریباً نیمی از 99 شهرستان آیووا مدرسه خصوصی ندارند و بیشتر بودجه جدید به مدارس بزرگترین شهرهای ایالت اختصاص خواهد یافت.

با تصویب این لایحه، آیووا به ویرجینیای غربی و آریزونا به عنوان ایالت هایی می پیوندد که پول مالیات دهندگان را برای کمک به خانواده ها برای پرداخت شهریه دانش آموزان و سایر هزینه ها در مدارس خصوصی با محدودیت های اندک، با توجه به کنفرانس ملی قانونگذاران ایالتی، ارائه می دهند. سایر ایالت‌ها چنین کمکی را ارائه می‌کنند، اما فقط به خانواده‌هایی که شرایط درآمد، ناتوانی یا سایر عوامل را دارند.

فرماندار و قانونگذاران جمهوری خواه استدلال کرده اند که از مدارس دولتی ایالتی حمایت می کنند، اما همه خانواده ها باید بتوانند فرزندان خود را به مدارس خصوصی بفرستند، نه فقط آنهایی که به اندازه کافی ثروتمند هستند که بتوانند شهریه را بپردازند. آنها خاطرنشان می کنند که اگر دانش آموزان مدرسه خصوصی را انتخاب کنند، 7600 دلار حمایت هر دانش آموز آنها را به موسسه خصوصی دنبال می کند، اما این طرح 1200 دلار را به مناطق مدارس دولتی که دانش آموزان در آن ساکن هستند ارسال می کند. بودجه عمومی همچنین برای دانش‌آموزانی که قبلاً در مدارس خصوصی ثبت‌نام کرده‌اند در دسترس خواهد بود و شرایط درآمد خانواده به تدریج در طی سه سال از بین می‌رود.

جمهوری خواهان آیووا که اکثریت گسترده ای را در مجلس نمایندگان و سنا دارند، این لایحه را به سرعت به تصویب رساندند و تصویب نهایی در هفته سوم از جلسه قانونگذاری انجام شد. یک تحلیل غیر حزبی توسط آژانس خدمات قانونگذاری تخمین زده است که این اقدام در چهارمین سال خود، پس از اجرای کامل، سالانه 344.9 میلیون دلار هزینه خواهد داشت. این آژانس خاطرنشان کرد که ارزیابی آن بدون دانستن برخی جزئیات، از جمله هزینه پرداخت به یک تجارت برای نظارت بر برنامه انجام شده است.

رینولدز در بیانیه‌ای گفت: «برای اولین بار، ما به جای یک سیستم، به دانش‌آموزان کمک مالی خواهیم کرد، گامی تعیین‌کننده برای اطمینان از اینکه هر کودک در آیووا می‌تواند بهترین آموزش ممکن را دریافت کند.» والدین، نه دولت، اکنون می‌توانند انتخاب کنند. بهترین تنظیمات آموزشی برای فرزندشان صرف نظر از درآمد یا کد پستی آنها مناسب است.”