مبارزه با سقف بدهی، شکاف بین جمهوری خواهان و شرکت های بزرگ آمریکا را تهدید می کند

«حوزه‌هایی که جمهوری‌خواهان به طور فزاینده‌ای از آن‌ها نمایندگی می‌کنند، طبقه کارگر و فقیرتر را منحرف می‌کنند. سام گدولدیگ، یکی از شرکای شرکت لابی گر CGCN که قبلا برای قانونگذاران جمهوری خواه در کاپیتول هیل کار می کرد، گفت: این حوزه ها می خواهند وضعیت موجود و تشکیلاتی را که شامل شرکت های بزرگ می شود، مختل کنند. «تاسیس به طور کلی می خواهد وضعیت موجود را حفظ کند. بنابراین من فکر می‌کنم که ما در حال جنگ طبقاتی هستیم، و این دقیقاً در مقابل ما در کنگره پخش می‌شود.»

شکاف در سقف بدهی آخرین نمونه از شکاف های عمیقی است که در سال های اخیر بین جمهوری خواهان و شرکت های آمریکایی شکل گرفته است و باعث شده است که برخی از بزرگترین شرکت های این کشور با کاهش تعداد متحدان سیاسی در واشنگتن در زمان خطرناکی برای اقتصاد، مواجه شوند.

علیرغم نگرانی‌ها در مورد اینکه بتوانند جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را تحت تأثیر قرار دهند یا کاخ سفید را به پای میز مذاکره بکشانند، انجمن‌های تجاری به امید یافتن راه‌حلی دوحزبی برنامه‌ریزی می‌کنند تا یک کمپین پیام‌رسانی مشابه آنچه در آخرین بحث سقف بدهی در سال 2021 به کار بردند. جمهوری خواهانی را که مایل به تسلیم شدن نیستند، مگر اینکه خواسته های مخارجشان برآورده شود، کنار می گذارد.

از زمان دولت ترامپ، زمانی که سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در زمینه تجارت و مهاجرت با سیاست‌های جامعه تجاری برخورد کرد، روابط تجاری و جمهوری‌خواهان در صخره‌ها بوده است. انتخاب ترامپ در سال 2016 نیز قدرت را در پایگاه حزب جمهوری خواه به رای دهندگانی منتقل کرد که اغلب بیشتر علاقه مند به سرنگونی واشنگتن بودند تا تمرکز اصلی بر کاهش مالیات و مقررات زدایی.

بردلی گفت: «این دو پویایی نگرانی‌های زیادی را در مورد چگونگی انجام کارهایی که باید انجام دهیم ایجاد می‌کند، که افزایش سقف بدهی قبل از نکول است». یکی از کارهایی که ما سعی می کنیم انجام دهیم این است که مطمئن شویم مردم متوجه می شوند که پیش فرض فاجعه بار خواهد بود.

طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط کمپین، نزدیک به یک چهارم کمک‌های مالی این گروه با نفوذ، که سال‌ها با جمهوری‌خواهان در سیاست‌های طرفدار کسب‌وکار کار می‌کردند، در دو دوره انتخابات گذشته به نامزدهای دموکرات اختصاص یافت، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۶ تنها ۴ درصد بود. وب سایت ردیابی مالی Open Secrets.

یکی از مشاوران سیاسی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «اهمیت و تأثیری که بسیاری از گروه‌های تجاری بزرگ در یک مقطع داشتند، دیگر برای راست افراطی‌هایی که در مبارزه با سخنرانان دیدیم مهم نیست.» مشتریان درگیر در بحث سقف بدهی طی چند سال گذشته، سقف بدهی‌ها برای راست‌گرایان افراطی به این خرافات تبدیل شده است که می‌توانند حامیان خود را گرد هم بیاورند و کمک‌های مالی را جمع‌آوری کنند، و اتاق بازرگانی یا مدیر عامل فورچون 500 یا هرکسی به غیر از شاید دونالد ترامپ نمی‌گوید. آنها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.»

در همان زمان، بسیاری از جمهوری‌خواهان در سطوح ایالتی و فدرال با معرفی شرکت‌های بزرگ به‌عنوان شرور برای مواضعشان در مورد موضوعاتی از دسترسی به سقط جنین تا برابری جنسیتی و نژادی، حمایت پایگاه خود را جلب کرده‌اند. در فلوریدا، فرماندار ران دیسانتیس زمانی که دیزنی از پیشنهاد او برای ممنوعیت بحث جنسیت و گرایش جنسی در مهدکودک تا کلاس سوم انتقاد کرد، به دنبال آن رفت.

جمهوری خواهان که برای چندین دهه با جامعه تجاری همسو بودند، تا حد زیادی زنگ خطری را که گروه های تجاری، مدیران عامل شرکت ها و سرمایه گذاران وال استریت در مورد پیامدهای اقتصادی از دست دادن ضرب الاجل اوایل ژوئن برای اقدام در کاپیتول هیل به صدا درآورده بودند، کم اهمیت جلوه دادند. در عوض، بسیاری از قانونگذاران جمهوری خواه قول داده اند در ازای تصویب قانونی که به دولت ایالات متحده اجازه می دهد به پرداخت صورت حساب های خود ادامه دهد، به دنبال کاهش هزینه ها هستند.

ایالات متحده روز پنجشنبه به سقف بدهی قانونی خود رسید و این امر باعث شد تا وزارت خزانه داری شروع به استفاده از “اقدامات فوق العاده” برای پرداخت صورت حساب های دولت فدرال کند. جانت یلن وزیر خزانه داری در نامه ای به قانونگذاران گفت که این ابزارهای مالی ویژه به دولت اجازه می دهد تا حداقل تا 5 ژوئن به تعهدات پرداخت خود عمل کند و پس از آن کنگره باید برای جلوگیری از نکول اقدام کند.

اما شاید مشهودترین شکل روابط تیره بین جمهوری خواهان و جامعه تجاری در واشنگتن به نمایش گذاشته شود، جایی که قانونگذاران جمهوری خواه پس از اینکه اتاق بازرگانی ایالات متحده شروع به افزایش کمک های مالی خود به دموکرات ها کرد، ابایی نداشتند.

یک لابی گر جمهوری خواه که برای انواع مختلف کار می کند، گفت که تنش ها در طول چرخه انتخابات 2022 پس از اینکه تعدادی از شرکت های بزرگ و گروه های تجاری تصمیم گرفتند از کمک های مالی به جمهوری خواهانی که به تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 رای منفی دادند، خودداری کنند، افزایش یافت. از مشتریان شرکتی این لابی گر گفت، با کاهش کمک های مالی به کسب و کار، جمهوری خواهان با جمع آوری کمک های مردمی و کمک های مالی کوچک تفاوت را جبران کردند – به قطع پیوند بین مشاغل و جمهوری خواهان نزدیک تر شد.

این مشاور سیاسی با مشتریان شرکت‌های بزرگ گفت: گروه‌های تجاری و عوامل اصلی اقتصادی در این کشور با یادآوری مجدد به کنگره در مورد عواقب شدیدی که در صورت عدم افزایش سقف بدهی با آن مواجه خواهد شد، همچنان بسیار تأثیرگذار خواهند بود. بحث سقف بدهی “من فکر می کنم بسیاری از جمهوری خواهان در مجلس و سنا این را درک خواهند کرد. آنها ممکن است به دلایل سیاسی علیه برخی از اعضا در گروه خود سخنی نگویند، اما خطرات و عواقب آن را درک می کنند.

جمهوری خواهانی که به طور علنی به اتاق بازرگانی حمله کرده اند عبارتند از جیم بنکس، نماینده ایندیانا و سناتور تام کاتن از آرکانزاس، که آن را به عنوان ترویج سیاست های “بیدار” توصیف می کند، در حالی که کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا، اتاق را متهم کرد در سال 2020 “فروخته شد”.

نیل بردلی، مدیر ارشد سیاست اتاق بازرگانی، گفت که او به ویژه نگران خطر عدم پرداخت بدهی دولت ایالات متحده است، زیرا بسیاری از جمهوری خواهان عواقب آن را کم اهمیت جلوه می دهند و کاخ سفید سیگنال می دهد که این موضوع غیرقابل مذاکره است.

واشنگتن – هشدارهای شرکت های بزرگ آمریکا در مورد فاجعه مالی در صورتی که کنگره نتواند سقف بدهی را افزایش دهد، در میان جمهوری خواهان کلیدی کنگره که به طور فزاینده ای خود را در تضاد با متحدان دیرینه حزب می بینند، گوش های خود را ناشنوا می بیند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع