قانونگذاران آیووا ممنوعیت ازدواج همجنس گرایان را پیشنهاد کردند

چند تن از دموکرات های آیووا به سرعت از این پیشنهاد انتقاد کردند و گفتند که ایالتی که یکی از اولین ایالت هایی بود که ازدواج همجنس گرایان را در سال 2009 قانونی کرد، لازم است.به عقب

به طور جداگانه، هشت قانونگذار جمهوری خواه – شش نفر از آنها نیز قطعنامه مشترک را پیشنهاد کردند روز سه شنبه لایحه دیگری به نام HF 508 ارائه کرد که به ساکنان این ایالت اجازه می دهد ازدواج همجنس گرایان را به دلایل مذهبی تایید نکنند و می گوید برخی از عناصر قانون احترام به ازدواج در آیووا “باطل و بی اعتبار” هستند.

هفت حامی دیگر جمهوری خواه بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

شرمن در ایمیلی گفت: «اگر می خواهند رابطه خود را ازدواج بنامند، آزادند که این کار را انجام دهند؛ این آزادی است. اما، به همین ترتیب، افرادی که همجنس گرایی را به عنوان ازدواج تعریف نمی کنند، نباید مجبور به انجام این کار شوند.

هفت حامی دیگر بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

او گفت: “اگر مردم آیووا به چنین اصلاحیه ای رای دهند، قوانین باید به گونه ای تنظیم شوند که قوانین برای همه عادلانه باشد.”

«نه، @IowaGOP، ما به روزهایی که متعهد، زوج‌های همجنس دوست داشتنی حق برابری ازدواج را ندارند، برنمی‌گردیم.» سامی شیتز، نماینده ایالتی در توییتی نوشت. این نوع نفرت نفرت انگیز و تفکر واپسگرا جایی در آیووا ندارد. و من هر روز با آن مبارزه خواهم کرد.»

برد شرمن، نماینده ایالتی، یکی از هشت حامی لایحه، در ایمیلی گفت که اجرای قطعنامه مشترک “چند سال طول می کشد.”

حمایت از ازدواج همجنس گرایان در میان رای دهندگان جمهوری خواه و برخی قانون گذاران جمهوری خواه افزایش یافته است. با این حال، جدیدترین پلت فرم کمیته ملی جمهوری خواه – که در سال 2016 تصویب شد و در سال 2020 تمدید شد – شامل حداقل پنج اشاره به ازدواج منحصراً بین زن و مرد است.

آنتونی کریس، استاد کالج حقوق دانشگاه ایالتی جورجیا، در ایمیلی گفت: «مردم باید صورت‌حساب‌های تحریک‌آمیز و موضع‌گیری را با مقداری نمک دریافت کنند». “این نوعی پیشنهاد قانونی است که برای ایجاد سر و صدا و جلب توجه طراحی شده است.”

کینان کرو، مدیر خط مشی و حمایت از گروه حمایت از دگرباشان جنسی وان آیووا، گفت: «این فقط نوعی آخرین حمله در یک رشته طولانی حملات است که هر روز شدیدتر و شدیدتر می شوند. اکنون ما می گوییم که ما مجبور نیستیم از آنچه دولت فدرال می گوید، آنچه دادگاه های فدرال می گویند پیروی کنیم، زیرا می خواهیم به LGBTQ آنقدر آسیب برسانیم که مایلیم سیستم فدرال خود را برای تطبیق با آنها از بین ببریم. تعصبات این مجالس قانونگذاری».

به گفته چندین کارشناس سیاست، اگرچه قبلاً رایج بود، پیشنهادهای ایالتی برای ممنوعیت یا محدود کردن ازدواج همجنس‌گرایان از زمان تصمیم Obergefell در سال 2015 غیرعادی بوده است. آنها گفتند که دو لایحه ازدواج که روز سه شنبه ارائه شد، نتیجه جنگ فرهنگی سراسری بر سر مسائل LGBTQ است.

تمرکز اکثریت بر روی جوانان ترنسجندر است. با این حال، یک قانونگذار در می سی سی پی نیز قانونی برای ممنوعیت ازدواج همجنس گرایان در سال جاری پیشنهاد کرد. این لایحه اندکی پس از ارائه در کمیته مرد.

بر اساس شمارش اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و گروه جداگانه‌ای از محققانی که این قانون را دنبال می‌کنند، بیش از 300 لایحه برای هدف قرار دادن افراد LGBTQ در سال جاری در مجالس ایالتی ارائه شده است.

در قطعنامه مشترکی که روز سه‌شنبه توسط هشت عضو جمهوری‌خواه ارائه شد، آمده است: «طبق قوانین طبیعت و خدای طبیعت، ایالت آیووا تعریف ازدواج را به‌عنوان پیوند رسمی بین یک مرد بیولوژیکی انسان و یک زن بیولوژیک انسانی به رسمیت می‌شناسد». مجلس ایالتی

اگر این اقدام به قانون تبدیل شود، با تصمیم مهم دیوان عالی سال 2015 مبنی بر قانونی کردن ازدواج همجنس گرایان در سراسر کشور، اوبرگفل علیه هاجز، و تصویب قانون احترام به ازدواج توسط کنگره در اواخر سال گذشته مغایرت دارد. بنابراین، مشخص نیست که چنین قانونی می تواند قابل اجرا باشد، زیرا قانون فدرال و قانون اساسی فدرال بر قوانین ایالتی اولویت دارند.

متن لایحه بعدی می‌گوید: «ایالت آیووا ریشه‌های عمیق تاریخی و مذهبی را نیز به رسمیت می‌شناسد که به طور یکسان ازدواج را به عنوان پیوند بین یک مرد و یک زن به رسمیت می‌شناسد». «بنابراین، هیچ یک از ساکنان آیووا نباید مجبور، اجبار یا مجبور شوند که اتحادیه‌ها یا مراسم همجنس‌گرایان را به‌عنوان ازدواج به رسمیت بشناسند، علی‌رغم قوانین خلاف آن که ممکن است در ایالت‌های دیگر وجود داشته باشد، و هیچ اقدام قانونی، جنایی یا مدنی، نباید انجام شود. علیه شهروندان آیووا به دلیل امتناع یا عدم به رسمیت شناختن یا شرکت در اتحادیه ها یا مراسم همجنس گرایان مورد تعقیب قرار گیرد.»

شرمن که از طرح دوم حمایت کرد، از این لایحه دفاع کرد و استدلال کرد که “به دنبال این نیست که به زوج های همجنس بگوید که چه چیزی را باور کنند.”

تقریباً هشت سال پس از قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان توسط دادگاه عالی و چندین ماه پس از تصویب کنگره برای ازدواج همجنس‌گرایان، قانون‌گذاران آیووا ممنوعیت چنین اتحادیه‌هایی را در قانون اساسی ایالتی خود پیشنهاد کردند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع