لوری لایت‌فوت، شهردار شیکاگو، برای دور دوم نامزدی کوتاهی کرد

کاندیدای شهرداری شیکاگو و مدیر عامل سابق مدارس دولتی شیکاگو، پل والاس، پس از انداختن رای خود در 28 فوریه 2023 با یکی از اعضای رسانه صحبت می کند.

جانسون در مصاحبه ای در اواسط فوریه به هاف پست گفت: «ما شهردارانی داشته ایم که … بارها و بارها در برابر ثروتمندان فوق العاده، میلیاردرها و شرکت های بزرگ تسلیم شده اند. “و ببین چقدر ناامیدی ایجاد کرده است!”

این نتیجه همچنین نشان دهنده چالش های شدید پیش روی شهرداران شهرهای بزرگ پس از هیاهوی همه گیر کووید-19، ناآرامی های مدنی پس از قتل جورج فلوید در ماه مه 2020 و افزایش همزمان خشونت با اسلحه و سایر اشکال جرم و جنایت است.

کاندیدای شهرداری شیکاگو و مدیر عامل سابق مدارس دولتی شیکاگو، پل والاس، پس از انداختن رای خود در 28 فوریه 2023 با یکی از اعضای رسانه صحبت می کند.

«این انتخابات در مورد رهبری است، بحران رهبری، زیرا هر مشکلی که شهر تجربه می‌کند – از اداره پلیس ضعیف، مدارس رو به وخامت، یا افزایش روزافزون مالیات بر دارایی، جریمه‌ها و هزینه‌ها – واقعاً محصول تصمیم‌های بد از پنجمین دوره است. طبقه،» او در مناظره نامزدهای 9 فوریه، با اشاره به طبقه تالار شهر شیکاگو که شهردار آن را اشغال کرده است، گفت. با این شهردار شروع نشد، اما قطعا بدتر شده است.»

کاندیدای شهرداری شیکاگو و مدیر عامل سابق مدارس دولتی شیکاگو، پل والاس، پس از انداختن رای خود در 28 فوریه 2023 با یکی از اعضای رسانه صحبت می کند.

لوری لایت فوت، شهردار شیکاگو از رای دهندگان خواسته بود تا چهار سال دیگر به کار او در کاهش جرم و جنایت و سرمایه گذاری در محله های محروم ادامه دهند. به او ندادند.

برخی از ساکنان به تماس او توجه کردند.

استفانی گادلین، یکی از مقامات سابق اتحادیه معلمان شیکاگو که از گارسیا حمایت می کرد، گفت: “والاس برای شیکاگو بد است.”

لایت فوت همچنین با تمایل خود به مشاجره های شخصی که اغلب بر تیتر اخبار غالب بود، با خستگی عمومی مواجه شد. او با اتحادیه پلیس دست راستی شهر و همچنین اتحادیه معلمان مترقی آن، طیف متنوعی از اعضای شورای شهر و حتی صاحبان فوتبال حرفه ای شیکاگو بیرز که تهدید به ترک شهر کرده اند، مخالف بود.

لوری لایت فوت، شهردار شیکاگو از رای دهندگان خواسته بود تا چهار سال دیگر به کار او در کاهش جرم و جنایت و سرمایه گذاری در محله های محروم ادامه دهند. به او ندادند.

تاریخ والاس به عنوان قهرمان مدارس منشور و دشمن اتحادیه معلمان، به تنهایی برای متحد کردن بسیاری از شیکاگوی مترقی علیه او کافی است.

شیکاگو بزرگ لری لایت فوت روز سه‌شنبه پس از ناکامی در کسب یکی از دو مقام برتر در رقابت‌های غیرحزبی برای شهرداری شهر، نامزدی خود را برای دومین دوره از دست داد.

او اظهار داشت که بودجه اضافی و شهردار جدیدی که افسران پلیس به او اعتماد دارند، می‌تواند به “کاهش خروج” پلیس از شهر و پر کردن 1600 نفر معوقه اداره پلیس شیکاگو نسبت به پرسنل سال 2019 کمک کند.

لایت فوت ناموفق تلاش کرد رای دهندگان را متقاعد کند که شهر تحت رهبری او شروع به چرخش در گوشه و کنار کرده است و برکناری او پیشرفت در بلند کردن محله های محروم را متوقف می کند.

از آنجایی که هیچ یک از 9 نامزد شهرداری اکثریت قاطع را در دور اول رای گیری به دست نیاوردند، دو نفری که بالاترین رای را به دست آوردند برای کنترل شهرداری در دور دوم انتخابات 4 آوریل با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

والاس مقداری مهمات دارد که با آن می تواند این ادعاها را پس بزند. او به هاف پست گفت که فقط در سال 2009 به عنوان یک جمهوری خواه به نامزدی برای یک دفتر شهرستان فکر کرده است، بنابراین مجبور نیست با چنگال ماشین شیکاگو مبارزه کند.

لیندا باکلی، یک تاجر بازنشسته از ریور نورث، در دور اول رای گیری در سال 2019 از لایت فوت حمایت کرده بود، اما در اواسط فوریه به هاف پست گفت که بین والاس و گارسیا تصمیم می گیرد.

لایت فوت به دیگر لیبرال های شیکاگو نقشه راهی برای شکست والاس در دور دوم ارائه کرد. لایت فوت در تبلیغات و در بیخ و بن، والاس را «دموکرات مادام‌العمر»، «جمهوری‌خواه» نامید که تلاش‌هایش برای جلب نظر رای‌دهندگان محافظه‌کار سفیدپوست از جنایت، «سوت نهایی سگ» بود.

شهرت لایت‌فوت به خاطر تندخویی، همراه با تداوم جنایات دارایی در شهر حتی پس از اوج‌گیری قتل‌ها در سال 2021، به قیمت حمایت رای‌دهندگان سفیدپوست طبقه متوسط ​​رو به بالا که اولین پیشنهاد او با مضمون اصلاحات را در سال 2019 تقویت کردند، تمام شد.

در واقع، گاهی اوقات، لایت فوت به نظر می رسید محاصره شده است توسط منتقدان چپ ایدئولوژیک و راست ایدئولوژیک او بدون روابط در وسط طیف برای لنگر انداختن او.

کاری که ما در طول بزرگترین چالش هایی که این شهر احتمالاً از زمان آتش سوزی بزرگ با آن روبرو بوده انجام داده ایم [of 1871] او در یک کنفرانس مطبوعاتی در 9 فوریه با روحانیون سیاهپوست که از انتخاب مجدد او حمایت کردند، اعلام کرد که ما به راهپیمایی خود به سوی برابری، شمول و عدالت ادامه داده ایم. و ما به عقب برنمی گردیم. ما تسلیم نخواهیم شد. ما جلو خواهیم رفت.»

اما پیوند والاس با گروه‌های راست‌گرای مانند فرمان برادر پلیس قبلاً برای او دردسرساز شده است. در اواخر فوریه، او محکوم کرد تصمیم اتحادیه برای میزبانی از فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس (R) برای سخنرانی برای اعضای خود.

لایت فوت از تبعیض جنسی و نژادپرستی که به عقیده او نشانه این نوع انتقاد از سبک حکومتی او بود، ابراز تاسف کرد. و در هفته های پایانی مناقصه خود، او بی وقفه به دنبال آن بود رالی سیاه‌پوستان شیکاگو در کنار او، به آنها در مورد عواقب از دست دادن یکی از افراد خود در راس فرمان هشدار داد.

گادلین با انتخاب او افزود: «معادل استخدام کنت دراکولا برای اداره بانک خون است.»

مربوط…





منبع

شکست لایت فوت ضربه ای به حامیانی است که پیروزی او را به عنوان اولین زن سیاهپوست شهر و همجنس گرا به عنوان شهردار جشن گرفتند.

لایت فوت اولین شهردار فعلی شیکاگو است که از سال 1989 در انتخابات شکست خورده است یوجین سایر، سازمان بهداشت جهانی منصوب شد پس از مرگ ناگهانی شهردار وقت، هارولد واشنگتن در سال 1987، پیشنهاد خود را برای یک دوره کامل از دست داد. جین بیرناولین شهردار زن شیکاگو، جدیدترین شهردار این شهر بود انتخاب شده است زمانی که در سال 1983 نتوانست برای دومین بار پیروز شود، شهردار رقابت خود را از دست داد.

پایگاه او در هر کجای شیکاگو کجاست؟ ژسوس “چوی” گارسیا (D-Ill.)، نماینده ایالات متحده، یکی از رقبای لایت فوت، در مصاحبه ای در 9 فوریه از هاف پست پرسید. «این در جامعه سیاه پوستان نیست که فکر کنید پایگاه قوی وجود دارد. امروز در بخش‌های پیشرفته‌تر شیکاگو نیست.»

اما کار او با حضور شش کاندیدای سیاه پوست دیگر از جمله براندون جانسون، کمیسر کانتی کوک، سخت‌تر شد. جانسون، یکی از سازمان‌دهندگان سابق اتحادیه معلمان شیکاگو که توسط کارفرمای سابقش حمایت می‌شد، به دیگر مترقی‌ها پیوست و لایت‌فوت را متهم کرد که به تغییرات وعده داده شده در سیستم پلیس، سلامت روان و مدارس دولتی شهر عمل نکرده است.

کشیش سای فیلدز، کشیش یک کلیسای باپتیست در غرب ساید، “او کاملاً از قصد خود برای کمک به ساختن و کمک به آوردن جوامع سیاه پوست و کسانی که نیازمند هستند، صحبت کرده است، جایی که پیشینیان او ما را بیرون آورده اند.” ، در کنفرانس مطبوعاتی 9 فوریه در حمایت از انتخاب مجدد لایت فوت گفت.

باکلی گفت: «فکر نمی‌کنم او با مردم خوب کار کند.

پل والاس، میانه‌رو، مدیر عامل سابق مدارس دولتی شیکاگو و تنها کاندیدای سفیدپوست این رشته، اکنون پس از کسب مقام اول در روز سه‌شنبه، در موقعیتی قوی برای تصاحب شغل برتر قرار دارد.

لوری لایت فوت، شهردار شیکاگو از رای دهندگان خواسته بود تا چهار سال دیگر به کار او در کاهش جرم و جنایت و سرمایه گذاری در محله های محروم ادامه دهند.  به او ندادند.

والاس با حمایت فرمان برادر پلیس، اتحادیه پلیس شیکاگو، بدترین جایگزین را برای رهبری لایت فوت برای رای دهندگانی که نگران جرم و جنایت و امنیت عمومی هستند ارائه کرد.