قاضی درخواست جدید استیو بنن برای به تعویق انداختن محاکمه را پس از نوار بمب “شاه” ترامپ رد کرد.

شوئن همچنین استدلال کرد که هیئت منصفه در جلسه 6 ژانویه که در جلسه سه شنبه صدای ضبط شده ای از بنن را در پادکست خود پخش می کند و با خوشحالی اعلام می کند که “همه جهنم فردا از بین می رود”، یک روز قبل از قیام، مغرضانه خواهند بود. علاوه بر این، شوئن به مستندی درباره بنن اشاره کرد که قرار است روز یکشنبه از CNN پخش شود.

آخرین درخواست برای به تعویق انداختن محاکمه او که قرار بود از دوشنبه آغاز شود، پس از انتشار یک ضبط شگفت‌انگیز از بنن بود که می‌گفت دونالد ترامپ قصد داشت به دروغ اعلام کند که در انتخابات ریاست‌جمهوری شبانه پیروز شده است. به گفته بنن، ترامپ قصد داشت مدت‌ها قبل از شمارش آرا و قبل از اظهار هرگونه ادعای بی‌اساس در مورد تقلب در انتخابات، در دفتر بیضی شکل بماند.

اما دادستان‌های وزارت دادگستری روز دوشنبه در پرونده‌ای در دادگاه گفتند که جاستین کارتر، وکیل ترامپ ماه گذشته به آنها گفته بود که ترامپ هرگز در شهادت بنن از امتیاز اجرایی استفاده نکرده است.

بنن روز بعد «طوفان آتش» را پیش‌بینی کرد زیرا رسانه‌ها و دادگاه‌ها «دیوانه می‌شوند». و «ترامپ در توئیت‌های مزخرفی می‌گوید: «شما می‌بازید. من برنده هستم من پادشاه هستم.

ناظران می گویند، طرح ترامپ برای اعلام برنده زودهنگام خود قبل از مشکوک شدن به هرگونه تقلب، می تواند به تعمق قبلی ترامپ و متحدانش برای سرقت انتخابات اشاره کند.

آنها اقدامات بنن را نه به عنوان “تلاش واقعی برای انجام تعهداتش، بلکه آخرین تلاش برای اجتناب از پاسخگویی” توصیف کردند. در این پرونده آمده است: «تنها چیزی که واقعاً از زمان امتناع او از اجرای احضاریه در اکتبر 2021 تغییر کرده است، این است که او در نهایت با عواقب تصمیم خود برای نکول مواجه خواهد شد».

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز از دادگاه، نیکولز گفت: «ما همچنان روز دوشنبه در محاکمه خواهیم بود.

نیکولز هفته گذشته درخواست قبلی مبنی بر به تاخیر انداختن محاکمه بنن را به دلیل تأثیر احتمالی رسانه ها بر هیئت منصفه احتمالی رد کرد. قاضی همچنین بنن را از ارائه چندین دفاع احتمالی، یا فراخواندن نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان یا اعضای کمیته منتخب به جایگاه در طول محاکمه اش منع کرد.

قاضی دی سی، کارل نیکولز، درخواست تاخیر را رد کرد و گفت که فرآیند انتخاب هیئت منصفه بهترین راه حل برای فیلتر کردن سوگیری است.

نیکولز روز پنجشنبه در را باز گذاشت تا به بنن اجازه دهد تا شواهدی درباره پیشنهاد آخرین لحظه خود برای شهادت در کمیته 6 ژانویه به هیئت منصفه ارائه کند. پس از آن که ترامپ جمعه گذشته نامه‌ای صادر کرد و گفت که از امتیاز اجرایی برای اجازه دادن به بنن برای انجام این کار چشم‌پوشی می‌کند، بنن برای شهادت با کمیته تماس گرفت.

یک قاضی روز پنجشنبه درخواست دیگری از استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید را برای به تعویق انداختن محاکمه او به اتهامات توهین پس از اینکه او احضاریه برای شهادت در هیئت 6 ژانویه را منفجر کرد، رد کرد.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

جلسه استماع 6 ژانویه شهادت قبلی دستیاران کاخ سفید را ارائه کرد که از پیش بینی بنن مبنی بر اینکه ترامپ خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام می کند، حمایت می کرد. شاهدان شهادت دادند که رودی جولیانی سرخورده در شب انتخابات کاخ سفید حاضر شد و ترامپ را به شدت تشویق کرد تا در جریان آنچه به عنوان “سراب قرمز” شناخته می شود، زمانی که آرای اولیه تمایل به جمهوری خواهان دارد، خود را برنده اعلام کند.

آنچه ترامپ قرار است انجام دهد این است که فقط اعلام پیروزی کند. درست؟ او اعلام پیروزی می کند. اما این به این معنی نیست که او یک برنده است.» بر اساس شنیده های صوتی جلسه 31 اکتبر 2020، بنن، با خنده، به یک گروه ناشناس از مردم گفت. او فقط می‌خواهد بگوید که یک برنده است.»

سی‌بی‌اس نیوز گزارش داد، دیوید شوئن، وکیل بنن، استدلال کرد که انتشار این قطعه ضبط شده، هیئت منصفه آینده نگر برای محاکمه بنن را مغرضانه خواهد کرد.