فاجعه جو بایدن برای ریاست جمهوری

برای خلاص شدن از شر ترامپ، برخی احساس کردند که لازم است در مورد جو بایدن چیزهایی گفته شود که درست نیست – که او شایستگی دارد، برای مثال، دلسوز، دلسوز، و حتی عاقل است. برای اینکه برخی آن را بگویند، باید راهی پیدا می‌کردند تا خودشان را باور کنند. اکنون واقعیت به هم ریخته است.»

باب روپر

برای برخی افراد، پاسخ به وضوح “بله” است. اما همه باید این نقل قول از استاد پرینستون رابرت جورج را بخوانند:

پس از گذشت بیش از یک سال از ریاست جمهوری جو بایدن، به طور طبیعی یک سوال مطرح می شود: واقعا؟

در ماه‌های قبل از انتخابات نوامبر 2020، بسیاری از دوستان و آشنایان همین موضوع را به من گفتند: آنها به هر کسی رای می‌دهند تا از شر دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور خلاص شود.

این مقاله در اصل در کلمبیا دیلی تریبون منتشر شد: Roper: فاجعه ریاست جمهوری جو بایدن



منبع

جو بایدن یک رئیس جمهور شکست خورده است، بدترین رئیس جمهور در طول عمر من. آسوده باشید، لیندون جانسون، ریچارد نیکسون و جیمی کارتر.

این واقعیت است:

  • می‌توانست بدتر هم باشد، اما دو سناتور دموکرات ایالات متحده در مورد برخی از پیشنهادات رادیکال‌تر هم موضع گرفتند. با این حال، این همان چیزی است که حکومت مترقی چپ افراطی و رادیکال به نظر می رسد، هرچند به شکلی ناکارآمد اداره می شود. به تعبیر دانته: “ای کسانی که از او پیروی می کنید امید را رها کنید.”

    تورم ساعت او در آوریل به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده است، یعنی 8.6 درصد نسبت به سال قبل. (در زمان تحلیف او 1.4 درصد بود). بدتر از آن، از آنجایی که دستمزدهای واقعی (تعدیل شده با تورم) بیش از 4 درصد کاهش یافته است، یک مطالعه نشان داد که هزینه متوسط ​​​​خانواده بیش از 5000 دلار در سال است. بله، برخی از تقصیرها مربوط به هزینه های فدرال رزرو و پرزیدنت ترامپ در سال 2020 است، اما انفجار بایدن در سال 2021 مطمئناً بخش بزرگی از آن است.

  • تحقیر/افتخار خشمگین خروج از افغانستان نقطه عطفی در دوران ریاست جمهوری او بود، نقطه عطفی که او نمی تواند از پس آن برآید. پوتین روسیه، شی چین و مردان سرسخت حاکم بر ایران اقدامات خود را در برابر او انجام داده اند و آنها از ترسو، ضعف و بی کفایتی او جسور شده اند. رهبران عربستان سعودی و امارات متحده عربی از پاسخگویی به تماس های تلفنی او خودداری می کنند و در حال گسترش روابط با چین هستند. اوضاع تنها در صورتی بدتر می شود که پرزیدنت بایدن یک توافق هسته ای دیگر با ایران امضا کند، که می تواند احمقانه ترین توافق تمام دوران باشد.

  • باب روپر

    زمانی که آقای بایدن سوگند یاد کرد، ایالات متحده آمریکا بهترین امنیت مرزهای جنوبی را در سال‌های اخیر داشت که عمدتاً به لطف سیاست آقای ترامپ «در مکزیک بمانید» بود. در یک سال از سیاست‌های مرزهای باز آقای بایدن، نتیجه این است: بیش از 2 میلیون بازداشت غیرقانونی از عبور و مرور و حدود 500000 “فرار”. جنایتکاران و تروریست ها بخشی از این موج هستند. و به اندازه کافی فنتانیل وارد کشور ما شده است که سال گذشته 100000 مورد مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر رخ داد که در حال حاضر فنتانیل عامل اصلی مرگ افراد 18 تا 45 ساله است. این غیراخلاقی است. در نهایت، بایدن قصد دارد به سیاست عنوان 42 پایان دهد که به مقامات مرزی اجازه می دهد تا به طور خلاصه مهاجران را به دلایل بهداشت عمومی اخراج کنند. این امر جان تعداد بیشماری از آمریکایی ها را نجات داده است. تخمین زده می شود که پایان دادن به این سیاست منجر به افزایش عبور غیرقانونی از 7000 در روز به 18000 در روز شود. از نظر من، این احتمالاً در تلاشی برای ایجاد دموکرات‌های آینده، یعنی قدرت سیاسی مستمر اتفاق می‌افتد.

  • اخیراً (بدون شک به لطف نظرسنجی های وحشتناک) او در مورد موج سرسام آور جنایت در شهرهای تحت مدیریت دموکرات ها چیزی برای گفتن داشته است. من معتقدم که همه اینها کاملاً قابل پیشگیری بود و ناشی از موارد زیر بود: اعمال سیاست‌های «کم کردن بودجه پلیس» بر اساس این ایده آشکارا پوچ که پلیس تهدیدی بزرگ‌تر برای شهروندان است تا مجرمان. اعمال سیاست‌های «اصلاحات» وثیقه که مجرمان شغلی را در حالی که در انتظار محاکمه برای جرایم جدی هستند، از زندان خارج می‌کند. و انتخاب دادستان‌های دموکرات که از پیگرد قانونی مناسب امتناع می‌کنند، «بگذارید بروند». او باید از “منبر قلدر” ریاست جمهوری خود برای همه اینها استفاده می کرد، اما در عمل گم شده است.

  • زمانی که آقای بایدن سوگند یاد کرد، ایالات متحده یک صادرکننده خالص نفت و گاز طبیعی بود. ما مستقل از انرژی بودیم و میانگین قیمت یک گالن گاز بسیار معقول بود. این میانگین قیمت اکنون بیش از 50 درصد از زمان تحلیف او افزایش یافته است. اکنون پس از سر تعظیم به خواسته های عناصر افراطی لابی محیط زیست، او تمام تلاش خود را می کند تا صنعت سوخت های فسیلی را از کار بیاندازد. فانتزی محض است که باور کنیم این کار را می توان بدون تأثیر منفی شدید بر اقتصاد ما انجام داد. در همین حال، برای غلبه بر کمبود نفت خودمان، او عربستان سعودی، ونزوئلا و احتمالاً خیلی زود ایران (از همه جا) را به عنوان منابع نفت اضافی برای ما تعقیب می کند. و این البته به سوخت ماشین جنگی روسیه کمک می کند.

باب روپر، اهل کلمبیا، یک مدیر بازنشسته بانک و ناظر سیاست های محلی و ملی است.