افسر پلیس کاپیتول که در جریان شورش 6 ژانویه مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار گرفت، می گوید که ترامپ «دیگر نباید اجازه داشته باشد به کاخ سفید نزدیک شود».

گونل در جریان حمله به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در نهایت او را مجبور به ترک نیروی پلیس کرد.

  • گونل خود را از شهادت هاچینسون و بی اعتنایی رئیس جمهور سابق به «همه جز خودش» توصیف کرد، در حالی که حامیان مسلح او از نرده ها بالا رفتند، شیشه ها را شکستند و به پلیس کنگره حمله کردند تا صدور گواهینامه انتخابات را مختل کنند.

    مطمئن بودم که در آن روز می‌میرم، زیر پای انبوهی از حامیان پرزیدنت ترامپ که تلاش می‌کردند انتقال رسمی قدرت از طرف او را متوقف کنند.»

    آکیلینو گونل، افسر پلیسی که در جریان محاصره ششم ژانویه در کاپیتول به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و مجبور به بازنشستگی از اجرای قانون شد، در مقاله ای نظری برای نیویورک تایمز گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به او خیانت کرده است.

    در حالی که گونل هاچینسون و کسانی را که تا کنون برای شهادت در مورد این حمله آمده اند تشویق می کند، او رفتار جمهوری خواهانی را که اهمیت قیام را کم اهمیت جلوه می دهند و از دادن شهادت با سوگند امتناع می ورزند، به عنوان “خجالت آور” توصیف کرد.

    هاچینسون پس از مکالمه با دادستان کل بیل بار مبنی بر اینکه شواهد گسترده ای مبنی بر تقلب در رأی دهندگان در انتخابات 2020 وجود ندارد، تحت سوگند شهادت داد که ترامپ با عصبانیت چیزهایی – از جمله ناهار خود – پرتاب می کند. او با مجازات شهادت دروغ گفت که خشمگین است که حامیان مسلح اجازه حضور در راهپیمایی او را ندارند، از اغتشاشگران دفاع کرد که شعار «مایک پنس را آویزان کن» می‌گفتند که معاون رئیس‌جمهور سزاوار این کار است، و گفت که اغتشاشگران «هیچ اشتباهی نمی‌کردند».

    او گفت که ترامپ گروهی را که نزدیک بود او را بکشند تحریک کرده است و “دیگر نباید به او اجازه نزدیک شدن به کاخ سفید را داد.”

  • گونل با اشاره به شهادت اخیر کسیدی هاچینسون در خلال این حمله نوشت: «اگرچه من مستقیماً یورش وحشیانه شورشیان را تجربه کردم، از شنیدن توضیح خانم هاچینسون در مورد میزان تحریک دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، افرادی که نزدیک بود مرا بکشند، شوکه شدم». جلسه کمیته تحقیق مجلس درباره این حمله.

    در این فایل 6 ژانویه 2021، شورشگران حامی رئیس جمهور دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در واشنگتن یورش بردند.جان مینچیلو/AP

    • با در خطر بودن زندگی‌مان، استفاده از نیروی کشنده را توجیه می‌کردم. اما نمی‌خواستم جرقه قتل عام را برانگیزم. در طول این مبارزه پنج ساعته، دستانم به دلیل کوبیدن با باتوم پلیس دزدیده شده خونی شدند. این جانباز جنگ عراق نوشت. پای راست و کتف چپ من آنقدر آسیب دیده بودند که برای ترمیم آنها نیاز به چندین عمل جراحی داشتم. سرم با چنان نیرویی با لوله اصابت کرد که بدون شک اگر کلاه ایمنی نداشتم دچار آسیب مغزی می شدم.

      در مقاله ای برای نیویورک تایمز، افسر پلیس کاپیتول آکیلینو گونل تجربه خود را در 6 ژانویه شرح داد.

    • گونل نوشت: “توانمندسازی آقای ترامپ باید اکنون متوقف شود. او نه تنها نباید از کاندیداتوری برای هر مقام دولتی دیگر منع شود، بلکه هرگز نباید دوباره به کاخ سفید نزدیک شود.” من معتقدم که او به سوگند خود برای دفاع از قانون اساسی خیانت کرد و این به ضرر من، همکارانم و همه آمریکایی‌هایی بود که قرار بود از آنها محافظت کند.»

      در نتیجه جراحاتی که در طول حمله متحمل شد، گونل گفت که با درد مزمن به زندگی خود ادامه می دهد و پزشکش به او گفته است که دیگر نباید در نیروی پلیس خدمت کند.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    کارشناسان تخمین می زنند که در طول این حمله 10000 شورشگر در محوطه کنگره حضور داشتند. پنج نفر در طول محاصره جان باختند و چهار افسر پلیس که در آن روز از ساختمان کنگره دفاع می کردند متعاقباً با خودکشی جان خود را از دست دادند.

    در این فایل 6 ژانویه 2021، شورشگران حامی رئیس جمهور دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در واشنگتن یورش بردند.

    گونل درخواست Insider برای اظهار نظر در مورد این مقاله را رد کرد.

    “آسیب جسمی و روحی که در 6 ژانویه متحمل شدم، نه تنها کارم را کوتاه کرد، بلکه زندگی من را تغییر داد. پنج نفر از همکارانم در اجرای قانون جان باختند و بیش از 850 آشوبگر دستگیر شدند. بسیاری از خانواده ها به دلیل یکی از آنها ویران شده اند. شهوت انسان برای قدرت.”