طوفان فیونا امواج عظیمی به ارتفاع حدود 50 فوت را در حالی که برمودا، کانادا آماده برخورد است، به راه می اندازد.

چگونه می توان کمک کرد: کمک های متقابل، سازمان های غیرانتفاعی برای حمایت

سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا امواجی به ارتفاع 50 فوتی را گزارش کرد که یک Saildone روز پنجشنبه در اقیانوس اطلس حرکت کرد.

به گفته این مرکز، برای بخش‌هایی از اقیانوس اطلس کانادا، از جمله نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، جزایر ماگدالن، و سواحل نیوفاندلند، نظارت بر طوفان صادر شده است.

– دویل رایس، ایالات متحده آمریکا امروز

برت اندرسون، کارشناس هواشناسی AccuWeather گفت: «فیونا به دلیل بادهای شدید، سیل به دلیل باران سیل آسا و طوفان منزوی و دریاهای عظیم در سواحل و خلیج سنت لارنس، قطعی برق گسترده خواهد داشت.»

نینو کورئا، کمیسر آژانس مدیریت اضطراری پورتوریکو، تخمین می‌زند که دست‌کم شش شهر دارای مناطقی هستند که توسط طوفان قطع شده است.

مشارکت: آسوشیتدپرس

افراد، مکان های تحت تاثیر را ببینید: طوفان فیونا خانه ها و خیابان ها را در پورتوریکو سیل کرد

سیستم گرمسیری Invest 98L در حال توسعه است

راهپیمایی فیونا به سمت شمال پس از آن انجام می شود که طوفان پورتوریکو و سایر جزایر کارائیب را ویران کرد، جایی که بسیاری از ساکنان آن هنوز چند روز پس از برخورد فیونا بدون برق و آب باقی مانده اند.

سرعت باد طوفان: مقیاس سرعت باد طوفان چیست؟ تفکیک نحوه طبقه بندی طوفان ها

بایدن متعهد شد به پورتوریکو کمک کند زیرا ساکنان آن هنوز برق و آب ندارند

AccuWeather گفت: انتظار می رود آتلانتیک کانادا “در آخر این هفته بیشترین تاثیرات طوفان فیونا را دریافت کند” و برخی مناطق در معرض خطر “خسارت شدید” قرار دارند.

به گفته این مرکز، فیونا همچنین انتظار می‌رود که «شرایط خطرناک موج‌سواری و آسیب‌دیدگی فعلی» را به سواحل شمال شرقی ایالات متحده بیاورد.

به گفته مرکز ملی طوفان، در حالی که انتظار می‌رود طوفان روز جمعه تضعیف شود، پیش‌بینی می‌شود که فیونا زمانی که به کانادا می‌رسد، یک طوفان بزرگ و قدرتمند پس از استوایی با بادهای طوفانی باشد.

بایدن گفت: ما با شما هستیم.

به گفته مرکز ملی طوفان، با نزدیک شدن فیونا، یک طوفان رده 4، هشدار طوفان در برمودا در حال اجرا است. این مرکز گفت که شرایط طوفانی در برمودا از پنجشنبه شب تا صبح جمعه انتظار می رود که باعث افزایش سطح آب ساحلی، قطع برق احتمالی و حدود دو تا چهار اینچ بارندگی شود.

مرکز اعلام کرد، شامگاه پنجشنبه، فیونا در 280 مایلی جنوب غربی برمودا با حداکثر بادهای پایدار 130 مایل در ساعت قرار داشت و با سرعت 29 مایل در ساعت از شمال به شمال شرق در حرکت بود. انتظار می رود این طوفان پنجشنبه شب قبل از نزدیک شدن به استان نوا اسکوشیا در کانادا به سمت غرب جزیره بگذرد.

طوفان فیونا اقیانوس اطلس کانادا را هدف گرفته است

چند روز پس از ورود فیونا به پورتوریکو، حدود 62 درصد از 1.47 میلیون مشترک برق در روز پنجشنبه بدون انرژی ماندند و یک سوم مشتریان – بیش از 400000 – بدون خدمات آب بودند.

به گفته سازمان بشردوستانه غیردولتی مرسی کورپس، حدود 80 درصد از محصولات پورتوریکو نیز توسط فیونا از بین رفت، از جمله محصولات قهوه که به تازگی به اوج برداشت موفق پس از ماریا رسیده بودند.

پورتوریکو برای رسیدن به مناطق دور افتاده تلاش می کند

مرکز پیش‌بینی کرد که انتظار می‌رود این مناطق شاهد سه تا شش اینچ باران با حداکثر محلی تا 10 اینچ باشند که باعث سیل بالقوه قابل توجهی می‌شود.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: مسیر طوفان فیونا به سمت برمودا و سپس آتلانتیک کانادا می‌رود.





منبع

اکثر مدل‌های کامپیوتری پیش‌بینی می‌کنند که سیستم Invest 98L تا آخر هفته در کارائیب یک طوفان گرمسیری خواهد بود. این مدل‌ها نشان می‌دهند که سیستم تا اوایل هفته آینده در حال تبدیل شدن به یک طوفان است. اگر به طوفان نامی تبدیل شود، هرمین نامیده می شود. ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه گفت که تمام نیروهای دولت فدرال را برای کمک به بهبود جزیره از فیونا متعهد می‌کند.

طوفان فیونا است پرتاب امواج عظیم همانطور که به برمودا نزدیک می شود، جایی که انتظار می رود شرایط آب و هوایی روز پنجشنبه قبل از شروع طوفان به سمت اقیانوس اطلس کانادا بدتر شود.

پیش‌بینی‌کنندگان روز چهارشنبه هشدار دادند که یک سیستم استوایی در حال توسعه می‌تواند تا اواسط هفته آینده به یک طوفان در خلیج مکزیک تبدیل شود.

جاناتان پورتر، هواشناس ارشد AccuWeather گفت: «این مهم‌ترین تهدیدی است که ما در این فصل طوفان برای سرزمین اصلی آمریکا داشته‌ایم.

Josué Colón، مدیر اداره انرژی الکتریکی پورتوریکو، گفت مناطقی که کمتر تحت تأثیر فیونا قرار گرفته اند باید در اوایل روز جمعه برق را بازیابی کنند، اما مقامات نگفتند چه زمانی دیگر مناطق برق خواهند داشت.

فیونا پس از تخریب جاده‌ها و پل‌ها و ایجاد رانش گل، صدها پورتوریکویی را سرگردان کرده است زیرا مقامات با گروه‌های مذهبی و سازمان‌های غیرانتفاعی برای رسیدن به مناطق دورافتاده توسط طوفان همکاری می‌کنند تا غذا، آب و داروی حیاتی تهیه کنند.