استاد ویژه از وکلا در مورد ادعای ترامپ مبنی بر اینکه اف بی آی سوابق مار-آ-لاگو را “کاشت” می خواند، درخواست می کند.

Dearie گفت: “این ارسال آخرین فرصت شاکی برای طرح هرگونه اختلاف واقعی در مورد کامل بودن و صحت فهرست دقیق اموال است.”

فقط کش پاتل، متحد سرسخت ترامپ و یکی از مقامات سابق پنتاگون، علناً از ادعای ترامپ مبنی بر صدور «دستور ثابت» برای از حالت طبقه بندی خارج شده از کاخ سفید حمایت کرده است. ترامپ روز چهارشنبه در مصاحبه ای با شان هانیتی، مجری شبکه فاکس نیوز، اصرار داشت که برای انجام این کار نیازی به دنبال کردن هیچ فرآیندی ندارد و این قدرت را دارد که اسناد را صرفاً با «فکر کردن درباره آن» از طبقه بندی خارج کند.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

قاضی منطقه ای ایالات متحده، ریموند دیری، که به عنوان استاد ویژه در پرونده اسناد مار-آ-لاگو عمل می کند، روز پنجشنبه از وکلای دونالد ترامپ خواست یکی دیگر از ادعاهای رئیس جمهور سابق را ثابت کنند: اف بی آی “کاشت” سوابق.

دیری روز سه‌شنبه به تیم حقوقی ترامپ دستور داد تا ادعاهای او مبنی بر اینکه او هر یک از پرونده‌هایی را که گرفته بود را از حالت طبقه‌بندی خارج کرده است، ثابت کنند. وکلای ترامپ در هیچ پرونده حقوقی نیز موضع ترامپ را در این مورد ارائه نکرده اند.

یک استاد ویژه به درخواست ترامپ منصوب شد تا حدود 11000 صفحه از اسناد را بررسی کند تا مشخص شود که آیا باید توسط وکیل-موکل یا امتیاز اجرایی محافظت شود. نام Dearie توسط تیم حقوقی ترامپ ارسال شده است.

دیری به تیم حقوقی ترامپ دستور داد تا تا 30 سپتامبر فهرستی از موارد خاص موجود در فهرست 11 صفحه ای وزارت دادگستری از اسناد گرفته شده از استراحتگاه مار-آ-لاگو – از جمله پرونده های فوق محرمانه – را ارائه کنند که «ادعاهای شاکی از آنها ضبط نشده است. محل.» آنها همچنین باید فهرستی از اقلام ضبط شده را که در فهرست موجودی نبود، ارائه کنند.

با این حال، ترامپ همچنین گفت که او و اعضای خانواده‌اش در دوربین‌های نظارتی تماشا می‌کردند که ماموران مار-آلاگو را جستجو می‌کردند و مطالب را حذف می‌کردند، و این سوال را مطرح کرد که چگونه FBI می‌توانست به طور مخفیانه در همان زمان مدارکی را جاسازی کند. دو وکیل ترامپ نیز در حین بازرسی در مارآ لاگو بودند و یکی از آنها فهرستی از جعبه‌ها و «اسناد فوق سری متفرقه» را که حذف شده بودند امضا کرد.

دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای حوزه یازدهم روز چهارشنبه حکم داد که وزارت دادگستری می تواند بررسی سوابق محرمانه توقیف شده را از سر بگیرد و بخشی از توقف صادر شده توسط قاضی منطقه ایالات متحده، آیلین کانن را مسدود کند. دادگاه تجدیدنظر نیز Dearie را از بررسی اسناد طبقه بندی شده منع کرد.

کانن که تصمیمش به نفع ترامپ برای حفاظت از سوابق ضبط شده در مار-آ-لاگو مورد انتقاد چندین متخصص حقوقی قرار گرفته است، دستور خود را اصلاح کرده است. اکنون بیان می‌کند که موادی که مورد بررسی اصلی ویژه قرار می‌گیرند، دیگر شامل «تقریباً یکصد سند دارای علامت‌های طبقه‌بندی» نیستند.

ترامپ بارها مدعی شده است که ماموران اف‌بی‌آی هنگامی که چندین جعبه اسناد را در ماه گذشته در باشگاه و محل اقامت شخصی وی توقیف کردند، سوابق خود را در مارآ لاگو «کاشتند». این جعبه‌ها توسط رئیس‌جمهور سابق هنگام خروج از سمت خود در ژانویه 2021 در آنجا پنهان شده بود. ترامپ پس از توقیف سوابق، احتمالاً قبل از دیدن فهرست موجودی، در پلتفرم Truth Social خود سؤال کرد.

وکلای ترامپ در هیچ پرونده حقوقی ادعا نکرده اند که مدارک جاسازی شده است. وکلای ترامپ نیز ادعا نکرده اند که هیچ یک از اسناد قبل از اینکه از کاخ سفید گرفته شود توسط رئیس جمهور سابق از حالت طبقه بندی خارج شده است – همانطور که ترامپ تاکید کرده است.

وی افزود: شما نمی توانید کیک خود را بخورید و آن را بخورید.

وکلا استدلال کرده‌اند که نمی‌خواهند قبل از محاکمه واقعی پرونده‌ای را از طبقه‌بندی خارج کنند. اما Dearie هشدار داد که اگر آنها حتی ادعا نکنند که سوابق از طبقه بندی خارج شده اند و وزارت دادگستری نشان دهد که آنها از طبقه بندی خارج شده اند، “تا آنجا که به من مربوط می شود، این پایان کار است.”