شیف از بیان اینکه کمیته 6 ژانویه چه ارجاعات جنایی ممکن است انجام دهد خودداری می کند

این نماینده دموکرات کالیفرنیا در گفتگو با مجری جیک تاپر در برنامه «وضعیت اتحادیه» شبکه سی‌ان‌ان گفت: «فکر می‌کنم شواهدی وجود دارد که دونالد ترامپ در ارتباط با تلاش‌هایش برای براندازی انتخابات مرتکب جرایم جنایی شده است. با در نظر گرفتن آن به عنوان یک دادستان سابق، فکر می کنم شواهد کافی برای متهم کردن رئیس جمهور وجود دارد.

اما شیف از گفتن اینکه کمیته چه ارجاعات خاص جنایی ممکن است به وزارت دادگستری انجام دهد یا چه تعداد ارجاع دهد خودداری کرد.

آدام شیف، نماینده مجلس نمایندگان روز یکشنبه گفت او معتقد است که شواهد کافی برای متهم کردن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به جنایات مربوط به شورش های کنگره در 6 ژانویه 2021 وجود دارد، اگرچه او از بیان اینکه کمیته 6 ژانویه ممکن است روز دوشنبه چه ارجاعات جنایی انجام دهد خودداری کرد.

شیف در مورد ترامپ گفت: «این کسی است که به طرق مختلف سعی کرد مقامات دولتی را برای یافتن آرایی که وجود نداشت تحت فشار قرار دهد.

او گفت: «می‌توانم به شما بگویم که، می‌دانید، روند ما این بوده است که شواهد را با دقت بررسی کنیم و آن‌ها را با قوانین مختلف مقایسه کنیم.

اما شیف که از طرف خودش صحبت می‌کرد، مشخص کرد که کجا ایستاده است.

وی افزود: ما اشاره نمی کنیم یا حداقل برای ارجاع رای نمی دهیم، هر کدام که فکر می کنیم ممکن است شواهدی وجود داشته باشد. [of] زیرا ما می‌خواهیم روی مواردی تمرکز کنیم که معتقدیم قوی‌ترین شواهد برای آن‌ها وجود دارد.»

کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه، که شیف یکی از اعضای آن است، قرار است آخرین جلسه عمومی را دوشنبه برگزار کند. کمیته 9 نفره، به رهبری نماینده بنی تامپسون (خانم خانم)، در حال بررسی وقایع 6 ژانویه 2021 و آنچه منجر به آنها شد، بوده است.

این کسی است که سعی کرد در یک جلسه مشترک دخالت کند، حتی گروهی را برای حمله به کاپیتول تحریک کرد. اگر این جنایت نیست، پس من نمی دانم چیست.



منبع