ساموئل آلیتو درباره بچه‌های سیاهپوست که لباس‌های KKK در طول مشاجره‌های شفاهی می‌پوشیدند، شوخی کرد

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید.





منبع

دقایق بعد از این مزخرفات، آلیتو تصمیم گرفت که، نه، کارش تمام نشده است. او گفت: “حالا به نمونه بابانوئل سیاه من برگردیم.”

بیشتر از ایزابل

آلیتو بعداً سعی کرد از این به عنوان یک نقطه پرش استفاده کند، و پیشنهاد کرد که اجازه دادن به کسب و کارها برای امتناع از مشتریان خاص، در واقع خوب است، زیرا این امر به آنها اجازه می‌دهد به گروه‌هایی مانند KKK خدمات ندهند، به ظاهر فکر می‌کردند که او یک مات خیره‌کننده را به لیب‌های بیدار تحویل داده است.

«اگر یک بابانوئل سیاه در آن سوی مرکز خرید باشد و او نمی‌خواهد با کودکی که لباس کوکلاکس کلان بر تن دارد عکس بگیرد، آن بابانوئل سیاه [can’t refuse] آن؟” آلیتو پرسید.

قاضی النا کاگان گفت که رد کردن بدون توجه به هویت کودکی که لباس KKK به تن دارد، چه سیاه، چه سفید، یا هر ویژگی محافظت شده دیگری مجاز است.

قضیه این است 303 Creative v. النیس، که در آن یک طراح وب سایت کلرادو استدلال می کند که قانون ضد تبعیض ایالت حقوق آزادی بیان او را نقض می کند. لوری اسمیت، طراح، گفت که قانون ایالتی او را از فروش وب سایت های عروسی منع می کند، زیرا او فقط به ازدواج های دگرجنس گرا اعتقاد دارد و نمی خواهد به زوج های همجنس گرا خدمت کند. پرونده مربوط به سال 2018 است شاهکار کیک شاپو نه تنها می تواند بر حقوق افراد LGBTQ تأثیر بگذارد، بلکه در را برای تبعیض قانونی حتی بیشتر بر اساس نژاد، مذهب یا وضعیت معلولیت باز کند.

عکس: گتی (گتی ایماژ)

اریک اولسون، وکیل کلرادو، پاسخ داد که مطمئناً یک کسب‌وکار می‌تواند آن مشتری را رد کند، زیرا حامی KKK بودن یک طبقه محافظت‌شده نیست – این بخشی تغییر ناپذیر از هویت فردی مانند نژاد، جنسیت، جنسیت یا وضعیت ناتوانی نیست.

روز دوشنبه، دادگاه عالی استدلال‌هایی را در پرونده‌ای شنید که در مورد آزادی بیان است، اما در واقع یک اسب تروا برای اصلاح حمایت‌های حقوق مدنی است. بنابراین، به طور طبیعی، ترول ارشد دیوان عالی، قاضی ساموئل آلیتو، تصمیم گرفت در مورد کو کلوکس کلان شوخی کند.

در اوایل جلسه، قاضی کتانجی براون جکسون یک سوال فرضی پرسید تا به این نکته اشاره کند که یک استودیوی عکس که عکس‌های کریسمس به سبک دهه 1950 را با بابانوئل ارائه می‌کند. نتوانست رد کند مشتریان سیاه پوست فقط به این دلیل که در آن زمان جداسازی قانونی بود.

برای خبرنامه Jezabel ثبت نام کنید. برای آخرین اخبار، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام

سپس آلیتو اخم کرد: «شما بچه‌های سیاه‌پوست زیادی را در لباس‌های کوکلاکس کلان می‌بینید، درست است؟ همیشه.” کاگان به وضوح از این که حرف او را در حالی که او می‌خواست به نکته‌ای اشاره کند، عصبانی شد، و پرسید که آیا کارش با روال کوچکش تمام شده است، و گفت: «می‌توانم… اشکالی ندارد؟»

عکس: گتی (گتی ایماژ)

قضات بی شرمی مانند آلیتو و کلارنس توماس می دانند که تقریباً هیچ چیز نمی تواند آنها را تحریم یا از دیوان عالی حذف کند، زیرا آنها مادام العمر منصوب می شوند، قوانین اخلاقی مشابه سایر قضات فدرال ندارند، و سنا بسیار غیرنماینده است. آمریکا که هرگز رای کافی برای استیضاح آنها نخواهد داشت. جای تعجب نیست که رتبه تایید دیوان عالی اکنون کاملاً نامطلوب است و اکثریت آمریکایی ها می خواهند شاهد افزایش آن باشند.

ادامه مطلب

این رفتار نسبتاً تلخ از جانب مردی است که اخیراً به دلیل رفتار قضایی خود مورد بررسی قرار گرفته است. در ماه نوامبر، نیویورک تایمز گزارش داد که ظاهراً آلیتو نتایج سال 2014 را فاش کرده است لابی سرگرمی تصمیم کنترل تولد – که او نوشت – قبل از اینکه علنی شود به فعالان محافظه‌کار. آلیتو نیز نظر را در ابطال پرونده امسال نوشت رو در مقابل وید، پیش نویس آن در ماه مه به بیرون درز کرد و کنگره به طور فعال در حال بررسی این نشت است.

در اینجا یک کلیپ از این لحظه از نویسنده Slate مارک جوزف استرن است: