سازمان ترامپ شیوه های پرداخت را پس از انتخابات تغییر داد

این شرکت که سال‌ها به برخی از مدیران ارشد کمک می‌کرد، اکنون متهم است که به آن‌ها کمک می‌کند از مالیات بر درآمد بر این موارد اضافی، از جمله آپارتمان منهتن و اتومبیل‌های لوکس اجتناب کنند. مک‌کانی که در طول شهادتش گاهی سرفه می‌کرد، به اعضای هیئت منصفه گفت که از سوابق پرداختی شرکت برای کاهش صورت‌حساب مالیات بر درآمد آلن وایسلبرگ، مدیر مالی قدیمی شرکت، جلوگیری کرده است.

این شرکت هزینه یک آپارتمان در منهتن و خودروهای مرسدس بنز را برای وایسلبرگ و همسرش، و همچنین پارکینگ، وسایل برقی و اثاثیه پرداخت کرد که در یکی از رسیدها، سفارش «VIP FOR TRUMP» بود. دادستان ها گفتند که پسر وایسلبرگ و یکی دیگر از مدیران سازمان ترامپ نیز غرامت غیرقانونی دریافت کردند.

مک کانی در دومین روز حضور خود در جایگاه شاهد و قبل از مثبت شدن آزمایش کووید-19، گفت: سازمان ترامپ در سال 2017 یا 2018 پس از آوردن یک وکیل در واشنگتن برای بازرسی شیوه های مالیاتی خود پس از انتخاب ترامپ، راه خود را تغییر داد، اتفاقی که به طور ناگهانی محاکمه را متوقف کرد. تا دوشنبه.

___

همچنین اسنادی به اعضای هیئت منصفه نشان داده شد که نشان می‌داد چگونه مک‌کانی سوابق دستمزد ویسلبرگ را تغییر داد و حقوق و پاداش او را بیش از ۱۹۵۰۰۰ دلار در یک سال کاهش داد تا نشان‌دهنده مبلغی باشد که شرکت و ترامپ برای اجاره و شهریه هزینه کرده‌اند.

پس از اینکه ترامپ رئیس جمهور شد، دو پسر بزرگ او، دونالد ترامپ جونیور و اریک ترامپ، کنترل روزانه شرکت را در دست گرفتند. استینگلاس گفت که دونالد ترامپ جونیور در ژانویه 2017 چک شهریه نوه های وایسلبرگ را امضا کرد.

ترامپ حقوق و پاداش وایسلبرگ را امضا کرد، برای آپارتمان منهتن که سازمان ترامپ برای وایسلبرگ و همسرش اجاره کرده بود، قرارداد اجاره امضا کرد و شخصاً شهریه نوه‌های وایسلبرگ را پرداخت کرد تا در مدرسه گرامر و مقدماتی کلمبیا شرکت کنند.

مک‌کانی گفت که هرگز این یادداشت را ندیده است و وکلای شرکت با اعتراضی مستمر و به استناد امتیاز وکیل-مشکل، بحث بیشتر را قطع کردند. با این وجود، مک‌کانی گفت، شرکت شیوه‌های مالیات و پرداخت خود را بلافاصله پس از حسابرسی تغییر داد.

مک کانی گفت: «او رئیس بود.

در مورد وضعیت فعلی ترامپ در این شرکت، مک‌کانی گفت که مطمئن نیست.

نه ترامپ و نه هیچ یک از فرزندانش که به عنوان مدیران سازمان ترامپ کار کرده اند، متهم یا متهم به تخلف نیستند.

Steinglass رسیدهایی را روی صفحه نمایش بزرگی در مقابل جعبه هیئت منصفه پیش بینی کرد که نشان می داد شرکت چقدر برای مزایای وایسلبرگ می پردازد – در یک مقطع زمانی، 6500 دلار در ماه برای اجاره آپارتمان، 286.95 دلار برای تلویزیون کابلی، و هزاران دلار پول نقد برای او ارائه می کرد. به عنوان راهنمایی در کریسمس

مک کانی که سال گذشته برای شهادت در برابر هیئت منصفه و بار دیگر برای شهادت در دادگاه جنایی مصونیت اعطا شد، گفت که ترامپ قبل از انتخابش تصمیم گیرنده نهایی سازمان ترامپ بود.

مک‌کانی گفت که وایسلبرگ به او دستور داده است که تغییرات را اعمال کند، زیرا او «از اینکه رئیس‌جمهور از طرف او این صورت‌حساب‌ها را پرداخت می‌کند قدردانی می‌کند و معتقد است که غرامتش باید کاهش یابد».

ویسلبرگ به دریافت 1.7 میلیون دلار غرامت غیرقانونی اعتراف کرده است و پذیرفته است که به عنوان شاهد دادستان در دادگاه، احتمالاً هفته آینده، در ازای حکم پنج ماه حبس، شهادت دهد.

این یکی از سه پرونده فعال مربوط به ترامپ یا این شرکت در دادگاه های نیویورک است. آنها همچنین متهمان دعوای تقلبی هستند که توسط دادستان کل ایالت و شکایتی که توسط معترضانی که می گویند توسط محافظان امنیتی ترامپ مورد تجاوز قرار گرفته اند، ارائه شده است.

اما ریاضیات مبهم فقط از روی مهربانی قلب وایسلبرگ نبود. استیگلاس گفت که این امر به وایسلبرگ اجازه داد تا “اساساً اجاره خود را با دلارهای پیش از مالیات بپردازد… همان طور که شهریه نوه هایش… خدمات آب و برق و… ماشینش را پرداخت کند.”

پرونده تقلب مالیاتی تنها محاکمه جنایی است که از تحقیقات سه ساله دادستان منطقه منهتن از رئیس جمهور سابق ناشی شده است.

مک‌کانی گفت، پس از انتخاب ترامپ، سازمان ترامپ از شری دیلون وکیل مالیاتی درخواست کرد تا در مورد شیوه‌های مالیاتی در نهادهای مختلف خود تحقیق کند. دادستان Joshua Steinglass گفت که دیلون که در طول سال ها در مورد مسائل مالیاتی مختلف برای شرکت مشاوره می کرد، یادداشتی طولانی نوشت که جزئیات یافته های خود را شرح داد.

برخی از چک‌ها و اسنادی که دارای امضای متمایز ترامپ بودند، همراه با صورت‌حساب‌های پرداخت و سایر اسنادی که جزئیات برخی از شیوه‌های جبران خسارت این شرکت را از زمان تغییر داده بود، در دادگاه نشان دادند.

مک کانی گفت: «از زمانی که او از دفتر خارج شده است، با او معامله نکرده ام، بنابراین نمی دانم او اکنون برای شرکت چه می کند.

سوزان هافینگر، دادستان، در بیانیه افتتاحیه خود در روز دوشنبه گفت: زمانی که دونالد ترامپ در سال 2016 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، این شرکت ها در نهایت مجبور شدند این شیوه های مالیاتی تقلبی را پاکسازی کنند.

نیویورک (AP) – یک مدیر ارشد اجرایی روز سه شنبه شهادت داد که انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور زنگ خطری بود – نه فقط برای تشکیلات سیاسی، بلکه برای شرکت مترادف با او، ثروت و شهرت او.

جفری مک‌کانی، معاون ارشد رئیس‌جمهور و کنترل‌کننده، به اعضای هیئت منصفه گفت که ناگهان، با رفتن رئیس به کاخ سفید در سال 2017، سازمان ترامپ در حال تلاش برای از بین بردن برخی شیوه‌های پرداخت و ترتیبات مالی است که اکنون در دادگاه تقلب مالیاتی جنایی شرکت در نیویورک مطرح است. .

مک‌کانی گفت: پس از ممیزی، «در نقاط خاصی به من دستور داده شد که کارها را متفاوت انجام دهم».

مایکل سیساک را در توییتر دنبال کنید twitter.com/mikesisak. با مراجعه به https://www.ap.org/tips/ نکات محرمانه را ارسال کنید.





منبع

ترامپ در نوامبر 2016 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و در ژانویه 2017 به ریاست جمهوری رسید و از سازمان ترامپ، یک نهاد خصوصی که از طریق آن او و خانواده اش زمین های گلف، برج های لوکس و سایر سرمایه گذاری ها را مدیریت می کنند، دعوت به عمل آورد.