ایان صخره های مصنوعی را خراب می کند، جلبک ها را به فلوریدا شکوفا می کند

فورت مایرز، فلوریدا (AP) – طوفان ایان نه تنها جنوب غربی فلوریدا را در خشکی ویران کرد، بلکه در زیر آب نیز مخرب بود. به گفته محققان دریایی که هفته گذشته از یک سفر دریایی شش روزه که توسط موسسه اقیانوس شناسی فلوریدا سازماندهی شده بود، این صخره های ساخته شده توسط انسان را نابود کرد و جزر و مد قرمز، شکوفه های جلبک های مضری که ماهی ها و پرندگان را می کشند را به همراه آورد.

بر اساس گزارش Ocean Conservancy، شیوع جزر و مد قرمز نیز گاوهای دریایی شهرستان های ساراسوتا و شارلوت را که برای غذا به علف های دریایی متکی هستند، تهدید می کند.

قبل از اینکه طوفان رده 4 یک ماه پیش به خشکی بیفتد، جنوب غربی فلوریدا به یکی از بهترین مقاصد ماهیگیری در آبهای شور در ایالات متحده معروف بود، طبق گزارش فلوریدا فیش و حیات وحش، ماهیگیری در آبهای شور در فلوریدا تأثیر اقتصادی حدود 13.8 میلیارد دلاری دارد. کمیسیون حفاظت

محققانی که از این سفر دریایی برای مطالعه حیات دریایی در خلیج مکزیک پس از طوفان استفاده کردند، می گویند که این طوفان پس از جزر و مد قرمز خود را ترک کرد و صخره های مصنوعی را از فاصله 30 مایلی (48 کیلومتری) از ساحل جنوب غربی فلوریدا نابود کرد.

کالی جانسون، افسر غواصی ایمنی برای این سفر تحقیقاتی، گفت: «سنگ‌های پر جنب و جوش که یکبار مصرف می‌شد، اکنون خود محل‌های فاجعه زیر آب هستند. جایی که قبلا یک اکوسیستم کامل وجود داشت، اکنون فقط ماهی‌هایی هستند که پس از شنا می‌توانستند برگردند. “

جانسون گفت: «زمان نشان خواهد داد که چگونه این امر بر اقتصاد بزرگ ما تأثیر می گذارد، زیرا تغییرات در صنعت ماهیگیری و گردشگری ناشی از تغییرات در دنیای زیر آب ما خواهد بود.

محققان دریایی در این سفر دریایی تعداد زیادی از جلبک‌های طبیعی را یافتند که باعث جزر و مد قرمز در سواحل Punta Gorda، Boca Grande و جنوب غربی جزیره Sanibel می‌شوند. چندین هفته طول می کشد تا محققان بتوانند نمونه های آبی را که برای تعیین خطر حیات دریایی در سواحل فلوریدا جمع آوری شده اند، تجزیه و تحلیل کنند.

تا اواسط اکتبر، 719 مورد مرگ گاو دریایی توسط مقامات حیات وحش فلوریدا ثبت شده است. در سال گذشته 982 مورد تلفات گاو دریایی رخ داد.



منبع

جی پی بروکر، مدیر حفاظت از فلوریدا برای حفاظت از اقیانوس، گفت: فلوریدا بر سر دوراهی قرار دارد و تعداد گاو دریایی‌های گاو دریایی بی‌سابقه می‌میرند. ما باید این موضوع را در خط مقدم نگه داریم، بنابراین رهبران سراسر ایالت روی راه حل هایی برای بهبود کیفیت آب سرمایه گذاری خواهند کرد – حفاظت از زیستگاه های طبیعی برای نجات گاوهای دریایی عزیزمان.