ترامپ آمریکا را به دلیل «تقریباً مجبور کردن» پوتین به حمله به اوکراین سرزنش کرد و گفت: لفاظی‌های «احمقانه» روسیه را مورد تمسخر قرار داده است.


سخنرانی ترامپ در راهپیمایی نوادا

رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ در یک گردهمایی تبلیغاتی در فرودگاه Minden-Tahoe در 08 اکتبر 2022 در Minden، نوادا سخنرانی می کند.جاستین سالیوان/گتی ایماژ

  • دونالد ترامپ آمریکا و رهبری آن را به دلیل «تقریباً وادار کردن» ولادیمیر پوتین به حمله به اوکراین مقصر دانست.

  • ترامپ با حضور در Real America’s Voice، آمریکا را به طعنه زدن به پوتین با لفاظی های “احمقانه” متهم کرد.

  • ترامپ یک ادعای بی اساس را تکرار کرد که اگر او هنوز رئیس جمهور بود، جنگ اوکراین و روسیه رخ نمی داد.

نیوزویک برای اولین بار گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، آمریکا را به دلیل «تقریباً وادار کردن» رئیس جمهور روسیه به ولادیمیر پوتین برای حمله به اوکراین متهم کرد.

رئیس‌جمهور سابق در مصاحبه‌ای در صبح شنبه با شبکه راست‌گرای صدای آمریکا، آمریکا و رهبری آن را متهم کرد که پوتین را وادار به انجام یک حمله نادرست به اوکراین در ۲۴ فوریه کرده‌اند.

ترامپ گفت: «آنها در واقع او را مسخره کردند، اگر واقعاً به آن نگاه کنید، کشور ما و به اصطلاح رهبری ما به پوتین طعنه زدند». “گوش می‌کردم، می‌گفتم، می‌دانی، تقریباً او را مجبور می‌کنند که با حرف‌هایشان وارد شود. لفاظی‌ها خیلی گنگ بود.”

ترامپ هیچ نمونه ای از این که چگونه ایالات متحده یا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پوتین را “مسخره” کردند یا لفاظی ظاهرا “احمقانه” ارائه نکرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا پیشتر در این مصاحبه مدعی شده بود که اگر او در انتخابات پیروز می شد و برای دور دوم حضور داشت، جنگ بین روسیه و اوکراین هرگز رخ نمی داد.

ترامپ مدعی شد: «اوکراین و روسیه با هم نمی جنگند». این بدان معنا نیست که آنها یکدیگر را دوست داشته باشند، اما هیچ راهی وجود ندارد که آنها با هم دعوا کنند، و هیچ راهی وجود ندارد که پوتین واقعاً وارد شود.

همزمان با تهاجم روسیه به اوکراین، ترامپ همان ادعای بی اساس را مطرح کرد که پوتین اگر همچنان در قدرت بود، حمله نمی کرد. وی به روابط مثبت خود با رهبر روسیه اشاره کرد.

ترامپ در 22 فوریه در یکی از برنامه های “کلی تراویس و باک سکستون شو” گفت: “من پوتین را خیلی خوب می شناختم. با او خیلی خوب کنار آمدم. او از من خوشش آمد. من او را دوست داشتم.” کوکی، جذابیت و غرور زیادی به دست آورد و کشورش را دوست دارد.”

ترامپ همچنین توجیه پوتین برای تهاجم را «دانا» و «نابغه» توصیف کرد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع