زلنسکی و بایدن می گویند که تهاجم روسیه به نقطه عطف حیاتی نزدیک می شود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اوایل این هفته در یک سخنرانی ضبط شده هشدار داد که روسیه به زودی ممکن است یک حمله نظامی جدید را آغاز کند. او متعهد شد که هر گونه تلاشی را که تحلیلگران اطلاعاتی مدتی است انتظار داشتند، دفع کند.

روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دستور آتش‌بس را صادر کرد تا نیروهای خط مقدم بتوانند کریسمس را جشن بگیرند، که طبق تقویم جولیانی که توسط کلیسای ارتدکس روسیه استفاده می‌شود، در ژانویه آغاز می‌شود.

پرزیدنت بایدن در سخنانی پیش از جلسه کابینه در روز پنجشنبه، به نظر می‌رسید که با ارزیابی زلنسکی موافق است که هفته‌های آتی می‌تواند حیاتی باشد، به‌ویژه با نزدیک شدن به یکسالگی تهاجم، و فشار بر پوتین و روسای ارتش او برای نشان دادن به مردم روسیه. که جنگ پرهزینه بیهوده نبوده است.

اوکراین پیشنهاد توقف جنگ را با مشاور زلنسکی میخایلو پودولیاک رد کرد توصیف می کند آتش بس پوتین به عنوان یک “تله بدبینانه”.

زلنسکی و بایدن می گویند که تهاجم روسیه به نقطه عطف حیاتی نزدیک می شود





منبع

زلنسکی روز سه‌شنبه گفت: ما شک نداریم که اربابان فعلی روسیه هر آنچه را که باقی مانده و هرکسی را که می‌توانند جمع آوری کنند تا بخواهند جریان جنگ را تغییر دهند و حداقل شکست خود را به تعویق بیاندازند، پرتاب خواهند کرد.

سربازان اوکراینی از یک واحد نیروهای ویژه آماده شلیک گلوله های خمپاره به نیروهای روسی در میان نبردهای توپخانه ای در باخموت، اوکراین، 20 دسامبر 2022 می شوند. (پیر کروم/گتی ایماژ)

زلنسکی در اظهارات روز سه‌شنبه خود در واکنش به اظهارات وی در سفر ماه گذشته به واشنگتن گفت: ما جهان متمدن را بسیج می‌کنیم. “به خاطر زندگی.”

رهبر اوکراین با پوشیدن پیراهن سبز مرسوم خود گفت که به تازگی با همتایان خود در بریتانیا، کانادا، هلند و نروژ صحبت کرده است که همگی متعهد به ادامه حمایت خود شده اند.

هر عملیات بزرگ روسیه احتمالاً باید در طول ماه‌های سرد زمستان انجام شود، قبل از اینکه باران‌های بهاری جاده‌های آسفالت‌نشده را به گل تبدیل کنند – به‌ویژه در مناطق شرقی که بیشتر درگیری‌ها در آنجا متمرکز شده‌اند – مانعی بدنام برای جابجایی نیروها و تجهیزات سنگین.

ولودیمیر زلنسکی

زلنسکی در سخنرانی سه شنبه خود گفت: «تروریست ها باید ببازند. هر تلاشی برای حمله جدید آنها باید شکست بخورد. این شکست نهایی دولت تروریستی خواهد بود. من از همه شرکای که این را درک می کنند تشکر می کنم.

این هفته شاهد بودیم که ایالات متحده، فرانسه و آلمان همگی متعهد شدند که خودروهای زرهی به اوکراین ارسال کنند، در حالی که ظاهراً جنگ، در حال حاضر در یازدهمین ماه خود، به مرحله بالقوه سرنوشت ساز نزدیک می شود. با این حال، یک شکست دیگر از نیروهای روسیه می‌تواند تنش‌ها را در مسکو عمیق‌تر کند، جایی که کمتر کسی انتظار داشت که جنگ به همان اندازه ادامه داشته باشد.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در 21 دسامبر 2022 در کنگره سخنرانی کرد. (ماندل نگان/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

حمله ویرانگر اوکراین به یک پایگاه روسی در روستای ماکییوکا که حداقل 89 سرباز یکشنبه شب کشته شدند، می‌تواند تمایل کرملین برای انتقام‌جویی را تشدید کند.

سربازان اوکراینی

بایدن گفت: «در حال حاضر، جنگ در اوکراین در نقطه حساسی قرار دارد.