رسوایی های دونالد ترامپ در تاریخ بی نظیر است. در اینجا چگونگی آن است.

بیشتر: قاضی بروس راینهارت به دلیل امضای حکم بازرسی مار-آ-لاگو با طوفان آتش مواجه شد. او کیست؟

با این حال، تا قبل از ترامپ، هیچ رئیس‌جمهوری دو بار استیضاح نشده بود – اول به دلیل فشار بر اوکراین برای تحقیق در مورد جو بایدن نامزد سابق، سپس به اتهام تحریک شورش در 6 ژانویه 2021.

با این حال ترامپ – تا کنون – از آنها جان سالم به در برده است و همچنان به عنوان گزینه مورد علاقه برای نامزدی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 در نظر گرفته می شود.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از نیکسون درباره مالیات‌ها و بمباران مخفیانه کامبوج تحقیق کرد. استیضاح به دلیل واکنش نیکسون به حمله به مقر حزب دموکرات در مجتمع اداری واترگیت در ژوئن 1972 تصویب شد.

مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری خواهان در اواخر سال 1998 کلینتون را به اتهام شهادت دروغ و ممانعت از اجرای عدالت در رابطه با رفتار وی با لوینسکی استیضاح کرد.

عکس رسمی کاخ سفید در 17 نوامبر 1995 از صفحه 3179 گزارش مشاور مستقل کنت استار در مورد پرزیدنت کلینتون گرفته شده است که پرزیدنت کلینتون و مونیکا لوینسکی را در کاخ سفید نشان می دهد.  کنگره فیلم خام شهادت هیئت منصفه رئیس جمهور و 3183 صفحه شواهدی را که رابطه او با مونیکا لوینسکی را با جزئیات صریح شرح می دهد، در اختیار ملتی محتاط قرار داد.

در حالی که پیشینیان مانند ریچارد نیکسون، اندرو جانسون، اولیس اس. گرانت، وارن هاردینگ، و بیل کلینتون با سهم زیادی از اتهامات مواجه بودند، هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه ترامپ موضوع تحقیقات گسترده‌ای از جمله رسیدگی به مطالب طبقه‌بندی‌شده تا ترامپ نبوده است. تحریک ادعایی یک قیام

البته هرگز رئیس جمهور مانند دونالد ترامپ وجود نداشته است.

این اتهامات حول محور قانون تصدی پست بود، قانونی که می‌گفت روسای جمهور نمی‌توانند اعضای کابینه و دیگر مقامات را بدون موافقت سنا اخراج کنند. جانسون با وجود مخالفت های کنگره، وزیر جنگ ادوین استانتون را به هر حال برکنار کرد.

اولیس اس گرانت (1869-1877): گرانت فاقد تجربه انتخاباتی بود، اما رهبری او در جنگ داخلی او را به انتخابی آشکار برای ریاست جمهوری در انتخابات 1868، پس از جانسون تبدیل کرد.

تفتیش اف‌بی‌آی از خانه ترامپ در املاک مار-آ-لاگو در فلوریدا بخشی از تحقیقات دیگری بود، این تحقیق شامل حذف اسناد و محرمانه‌های محرمانه در هنگام خروج او از کاخ سفید در 20 ژانویه 2021 بود.

جولیا آذری، استاد علوم سیاسی در دانشگاه مارکت که در سیاست ریاست جمهوری تخصص دارد، می گوید: «هرگز چنین چیزی وجود نداشته است. «کل پدیده ترامپ در مورد عقب راندن نهادها و هنجارها و همچنین «وسعت مسائل حقوقی پس از ریاست جمهوری» منحصر به فرد است.

“بسیار بی سابقه”

عکس رسمی کاخ سفید در 17 نوامبر 1995 از صفحه 3179 گزارش مشاور مستقل کنت استار در مورد پرزیدنت کلینتون گرفته شده است که پرزیدنت کلینتون و مونیکا لوینسکی را در کاخ سفید نشان می دهد. کنگره فیلم خام شهادت هیئت منصفه رئیس جمهور و 3183 صفحه شواهدی را که رابطه او با مونیکا لوینسکی را با جزئیات صریح شرح می دهد، در اختیار ملتی محتاط قرار داد.

هیچ یک از این رسوایی ها خود گرانت را آلوده نکرد.

ترامپ و نیکسون:دونالد ترامپ، ریچارد نیکسون و واترگیت: چه چیزی مشابه و چه چیزی متفاوت است؟

ساعاتی پس از تفتیش مار-آلاگو توسط اف بی آی، رئیس جمهور سابق گفت که “آزار و شکنجه سیاسی رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ سال هاست ادامه دارد.”

واترگیت؟: واترگیت “برعکس”؟ مورخان و تحلیلگران حقوقی ادعاهای ترامپ را تایید می کنند و به خطرات قانونی پیش رو اشاره می کنند

ترامپ در محکوم کردن این جستجو، تفاوت دیگری را مدعی شد: اولین رئیس‌جمهور ایالات متحده که پیشنهاد داد FBI ممکن است علیه او شواهدی در اختیار داشته باشد – بدون ذره‌ای مدرک. وی در مورد خود جست و جو گفت: “تا به حال برای رئیس جمهور ایالات متحده چنین اتفاقی نیفتاده است.”

ریچارد نیکسون پس از استعفا از ریاست جمهوری در 9 اوت 1974 خداحافظی می کند.

در دوران ریاست جمهوری خود، هاردینگ همچنین از شایعاتی مبنی بر اینکه او از یک معشوقه صاحب فرزند شده است، محافظت کرد. این رسوایی تا سال 1927، زمانی که نان بریتون کتابی به نام «دختر رئیس جمهور» نوشت، فاش نشد.

دولت گرانت با تعدادی رسوایی مالی مواجه شد. آنها شامل «وحشت طلا» در سال 1869، «قبض حقوق» در سال 1873 و «حلقه ویسکی» بودند که در آن تقطیرکنندگان به مأموران وزارت خزانه داری رشوه می دادند تا از مالیات غیر مستقیم بر مشروب جلوگیری کنند.

پاییز اولین عضو کابینه بود که به زندان رفت.

استاندارد طلای سابق رسوایی ریاست جمهوری.

به گفته مارک هورگر، مدرس ارشد دپارتمان علوم انسانی در دانشگاه ایالتی اوهایو که در مورد این موضوعات نوشته است، ریاست جمهوری ترامپ «مستعد به سرعت و رسوایی های حیرت انگیز بود».

چندین رئیس جمهور، دولت خود را با اشکال سنتی رسوایی و تحقیقات خدشه دار دیدند: دعوا با کنگره، مشکوک به شیاد مالی، سرپوش گذاشتن بر حوادث سوء رفتار، و دروغگویی به آمریکایی ها.

ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری منحصربه‌فرد – اولین رئیس‌جمهوری که بدون تصدی پست یا تجربه نظامی پیروز شد- آمد و می‌گوید که نبرد او علیه نظام در ریشه این تحقیقات است. او مدعی شد: «من در مقابل فساد اداری آمریکا ایستادم» و «سازمان از آن متنفر بود».

زمانی که نیکسون در آن روز کاخ سفید را ترک کرد، تقریباً پنج دهه بعد از زمان ترامپ، با احتمال تحقیقات جنایی و پیگرد قانونی مواجه شد. اما جانشین نیکسون، رئیس جمهور جرالد فورد، این احتمالات را با صدور عفو رئیس جمهور باطل کرد.

یک کمیته ویژه کنگره، یک دفتر دادستان منطقه در آتلانتا و وزارت دادگستری در واشنگتن به دنبال تلاش های ترامپ برای لغو شکست در انتخابات 2020 به بایدن و نقش او در حمله بعدی به ساختمان کنگره توسط گروهی از هوادارانش هستند. در 6 ژانویه 2021.

گرفتن پنجم:دونالد ترامپ می گوید متمم پنجم قانون اساسی را برای تحقیقات در نیویورک مورد استناد قرار داده است

سوال ها و جواب ها:درباره جستجوی Mar-a-Lago سؤالی دارید؟ در اینجا نحوه عملکرد حکم، احضاریه و هیئت منصفه آمده است

توماس آلن شوارتز، استاد تاریخ و علوم سیاسی در دانشگاه واندربیلت، می گوید: «اتهامات علیه روسای جمهور به گذشته بازمی گردد. “ایده تحقیقات جنایی واقعی یک رئیس جمهور سابق؟ این در واقع جدید است… واقعاً بی سابقه است.”

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، چهارشنبه، 10 اوت 2022، برج ترامپ را در نیویورک ترک می‌کند و در مسیر خود به سمت دفتر دادستان کل نیویورک می‌رود تا در یک تحقیقات مدنی به او سپرده شود.

آنچه می دانیم:آنچه در مورد املاک مار-آ-لاگو ترامپ در پالم بیچ فلوریدا باید بدانید

او می گوید: «بخشی از جذابیت های او همیشه عدم صلاحیت او بوده است.

مشکلات گذشته از پرداخت های ادعایی گرفته تا معشوقه ها تا تلاش های روسیه برای کمک به ترامپ در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 او علیه هیلاری کلینتون دموکرات است.

اما به سختی می توان ادعا کرد که هیچ رئیس جمهوری به اندازه دونالد ترامپ با حجم و شدت اتهامات مواجه نشده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، چهارشنبه، 10 اوت 2022، برج ترامپ را در نیویورک ترک می‌کند و در مسیر خود به سمت دفتر دادستان کل نیویورک می‌رود تا در یک تحقیقات مدنی به او سپرده شود.

انبوهی از تحقیقات

هورگر گفت که یکی از دلایل این – و به طور کلی رفتار ترامپ – نگرش او به عنوان یک فرد خارجی است که مشتاق به سرپیچی از قوانین است. و پایگاه رأی دهندگان ترامپ میلیون ها نفر را شامل می شود که واشنگتن و دولت را به طور کلی دوست ندارند و واقعاً از بدعهدی ترامپ اهمیتی نمی دهند.

ریچارد نیکسون (1969-1974)

وارن هاردینگ (1921-23) رسوایی های هاردینگ شامل Teapot Dome است که در آن آلبرت فال، وزیر کشور، در ازای اجاره نفت در ذخایر نفت نیروی دریایی در کالیفرنیا و در Teapot Dome، وایومینگ رشوه گرفت.

سنا نتوانست دو سوم آرای لازم برای محکوم کردن کلینتون را در سال 1999 جمع آوری کند، مشابه آنچه که برای ترامپ در سال های 2020 (اوکراین) و 2021 (6 ژانویه) اتفاق افتاد.

“سرعت و تنوع شگفت انگیز”

همین هفته، ترامپ اولین رئیس جمهور سابق بود که خانه اش را مورد بازرسی قرار داد. دو روز بعد، او اولین کسی بود که در طی یکی از ایالت های نیویورک، از حق متمم پنجم قانون اساسی خود علیه خود متهم کردن استفاده کرد. بررسی رویه های تجاری گذشته

جستجوی مکان ترامپ:در خانه ترامپ در مارآ لاگو چه می‌گذرد؟ اف بی آی اونجا بود؟ پاسخ به سوالات شما

در مورد ترامپ این تحقیقات چندگانه است.

تحقیقات از دولت هاردینگ همچنین شامل معاملات مالی غیرقانونی با دفتر کهنه سربازان و فعالیت های دوستان او در به اصطلاح “باند اوهایو” بود.

جانسون و کلینتون استیضاح شدند و نیکسون با استعفای خود در سال 1974 در راه استیضاح بود.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: رسوایی های دونالد ترامپ بی سابقه است. در اینجا چگونگی آن است.





منبع

مقامات کاخ سفید گفتند جمهوری خواهان این تلاش ها را در تلاش برای سرنگونی یک رئیس جمهور دموکرات انجام دادند.

تمام تحقیقات رئیس جمهور:ترامپ در میان طوفان تحقیقاتی. استعلام اسناد Mar-a-Lago یکی از بسیاری از موارد است.

رئیس جمهور سابق همچنین گفت که دشمنان سیاسی در تلاشند مانع از کاندیداتوری مجدد او در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شوند: “آنها تلاش می کنند من و حزب جمهوری خواه را یک بار دیگر متوقف کنند.”

سالنامه رسوایی های ریاست جمهوری

پس از انتشار دستور دادگاه از نوارهای کاخ سفید نشان داد که نیکسون واقعاً به دنبال کشتن تحقیقات در مورد نفوذ واترگیت بوده – و بیش از دو سال در مورد آن دروغ گفته بود – او با استعفای خود در آگوست، از رای کامل استیضاح مجلس جلوگیری کرد. 9، 1974.

ریچارد نیکسون پس از استعفا از ریاست جمهوری در 9 اوت 1974 خداحافظی می کند.

واشنگتن – هرگز مجموعه ای از رسوایی های ریاست جمهوری مانند این وجود نداشته است.

اندرو جانسون (1865-1869) پس از ترور آبراهام لینکلن رئیس جمهور شد. درگیری های مکرر او با کنگره بر سر نحوه رفتار با جنوب پس از جنگ داخلی منجر به اولین استیضاح یک رئیس جمهور.

فهرست جزئی و خلاصه اختصاری:

ترامپ می‌گوید کل مجموعه تحقیقات او ناشی از نبرد او با نهادی است که می‌خواهد از نامزدی مجدد او در سال 2024 جلوگیری کند.

مردم می توانند و خواهند گفت که آیا این یا آن ادعا علیه ترامپ بدتر یا خوش خیم تر از اتهامات علیه روسای جمهور گذشته است.

کاوشگر 6 ژانویه:دادستان های فدرال از شاهدان در مورد رفتار ترامپ در رابطه با تحقیقات 6 ژانویه بازجویی می کنند

هاردینگ – یک ناشر روزنامه و تقویت کننده مدنی از ماریون، اوهایو، قبل از ورود به سیاست – شخصاً از رسوایی ها دست نخورده بود. اما برخی از مورخان تعجب می‌کنند که آیا این اتفاق می‌افتاد؟ قبل از اینکه هر کاوشگر جدی فرصتی برای رفتن بسیار دور داشته باشد.

او گفت: “این فقط هرگز تمام نمی شود.” این هدف گیری سیاسی در بالاترین سطح است!

بیل کلینتون (1993-2001). دولت کلینتون درگیر مجموعه ای از تحقیقات بود، از قرارداد زمین وایت واتر گرفته تا عملکرد دفتر سفر کاخ سفید تا رابطه او با کارآموز کاخ سفید، مونیکا لوینسکی.

مجلس به استیضاح جانسون رای داد. سنا او را با یک رأی تبرئه کرد.