روسیه در تلاش است تا نیروهای خود را در اوکراین تکمیل کند

اکنون، او افزود، بسیاری از آن داوطلبان – یا خانواده‌هایشان – با او تماس می‌گیرند و به دنبال خروج از تعهدات خود هستند و به او می‌گویند: «واقعاً نمی‌خواهم بروم».

یوگنی پریگوژین، کارآفرینی که به دلیل قراردادهای پذیرایی خود با کرملین و بنا به گزارش ها مدیر و سرمایه گذار واگنر به عنوان “آشپز پوتین” شناخته می شود، در بیانیه ای کتبی که توسط نمایندگانش در ماه جاری منتشر شد، گزارش هایی مبنی بر اینکه او شخصاً از زندان ها برای جذب محکومین بازدید کرده است را کنار گذاشت. در واقع، ارتباط او با واگنر را تکذیب می کند، زیرا طبق گزارشات، واگنر پیمانکاران نظامی را به مناطقی مانند سوریه و جنوب صحرای آفریقا فرستاده است.

ارتش بریتانیا این هفته اعلام کرد که روسیه یک نیروی زمینی جدید به نام سپاه سوم ارتش را از «گردان‌های داوطلب» تشکیل داده است که به دنبال مردان تا سن 50 سال است و فقط به تحصیلات متوسطه نیاز دارند، در حالی که پس از آن «پاداش‌های نقدی پرسود» ارائه می‌کنند. به اوکراین اعزام می شوند.

زندانیان مستعمره کیفری در سن پترزبورگ منتظر ملاقات مقامات بودند، زیرا فکر می کردند که این یک نوع بازرسی است. در عوض، مردانی با یونیفورم از راه رسیدند و به آنها پیشنهاد عفو دادند – اگر موافقت کردند در کنار ارتش روسیه در اوکراین بجنگند.

تابالوف در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت: این گروه شاهد هجوم درخواست های مردانی بوده است که می خواهند قرارداد خود را فسخ کنند، “و من شخصاً این تصور را دارم که هر کسی که می تواند آماده فرار است.” و وزارت دفاع در حال حفاری عمیق برای یافتن کسانی است که بتواند آنها را متقاعد به خدمت کند.»

تابالوف گفت که یک سرباز می تواند قرارداد خود را به دلیل قانع کننده ای فسخ کند – معمولاً دشوار نیست – اگرچه تصمیم معمولاً به عهده فرمانده او است. اما وی افزود: در شرایط خصومت، حتی یک فرمانده چنین چیزی را تصدیق نمی‌کند، زیرا از کجا افرادی را برای جنگ پیدا می‌کنند؟

ادارات منطقه ای در حال تشکیل “گردان های داوطلب” هستند که در تلویزیون دولتی تبلیغ می شوند. روزنامه تجاری کومرسانت حداقل 40 شرکت از این قبیل را در 20 منطقه شمارش کرد و مقامات به داوطلبان وعده حقوق ماهیانه از 2150 دلار تا نزدیک به 5500 دلار به اضافه پاداش را دادند.

کوفمن، مدیر برنامه مطالعات روسیه مستقر در ویرجینیا در مرکز تحلیل‌های دریایی، در پادکست اخیر گفت: «آن‌ها افراد زیادی خواهند داشت که ترک می‌کنند یا افرادی خواهند داشت که اساساً نمی‌خواهند اعزام شوند. و آنها اقدامات زیادی را برای نگه داشتن مردم در صف به کار گرفته اند. اما در نهایت، کار زیادی نمی توانند انجام دهند.”

به گفته زنی که دوست پسرش در آنجا دوران محکومیت خود را می گذراند، طی روزهای بعد، حدود ده ها یا بیشتر زندان را ترک کردند. او که خواست نامش فاش نشود، به دلیل ترس از انتقام‌جویی، گفت که دوست پسرش در میان داوطلبان نبود، اگرچه با گذشت سال‌ها از محکومیت او، او «نمی‌توانست به آن فکر کند».

___

اما والدین یکی از افسران که پس از تلاش برای خارج شدن از قراردادش بازداشت شد، این هفته به AP گفت که برخی از آنها هنوز در جاهای دیگر منطقه بازداشت هستند. والدین به دلیل نگرانی های ایمنی از او خواستند نامش فاش نشود.

این وکیل گفت که به ندرت، یا اصلاً، به نظر می رسید که انگیزه آنها محکومیت های ضد جنگ باشد.

اما شکایت هایی نیز در رسانه ها منتشر می شود که برخی از آنها پرداخت های وعده داده شده خود را دریافت نمی کنند، اگرچه این گزارش ها به طور مستقل قابل تأیید نیستند.

برخی از نیروهای نظامی با عواقب مواجه هستند. تابالوف، وکیل کمک حقوقی، گفت که به گفته بستگانشان، حدود 80 سرباز دیگر که به دنبال لغو قراردادهای خود بودند، در شهر تحت کنترل روسیه در بریانکا در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین بازداشت شدند. هفته گذشته او گفت که بازداشتگاه برایانکا به دلیل توجه رسانه ها تعطیل شده است.

الکساندرا گارماژاپوا، رئیس بنیاد فری بوریاتیا، به AP گفت که سربازان و بستگانشان از فرماندهانی که اعلامیه های پایان کار را پاره می کنند و “رفوزنیک ها” را تهدید به پیگرد قانونی می کنند، شکایت دارند. از اواخر جولای، این بنیاد گفت که صدها درخواست از سربازان دریافت کرده است که به دنبال پایان دادن به قرارداد خود هستند.

گزارش‌های رسانه‌ها در مورد امتناع برخی از سربازان از جنگ در اوکراین در بهار منتشر شد، اما گروه‌های حقوق بشر و وکلا تنها شروع به صحبت در مورد تعداد امتناع‌ها در ماه گذشته به صدها نفر کردند.

AP هزاران فرصت در وب سایت های کاریابی برای متخصصان مختلف نظامی مشاهده کرد.

به گفته این گروه ها و وکلای نظامی، برخی از سربازان و افسران مجری قانون از اعزام به اوکراین خودداری کرده اند یا سعی می کنند پس از چند هفته یا چند ماه درگیری به کشور خود بازگردند.

ولادیمیر اوسچکین، بنیانگذار گروه حقوق زندانیان Gulagu.net، به نقل از زندانیان و بستگان آنها که گروهش با آنها تماس گرفته بود، گفت که استخدام زندانیان در هفته های اخیر در هفت منطقه ادامه داشته است.

مایکل کوفمن، تحلیلگر نظامی گفت، روسیه همچنان با مشکلات سربازان خود از جنگ روبه‌رو خواهد شد، اما نباید توانایی روسیه را برای «درهم‌رفتن … با اقدامات نیمه‌تدابیری» دست کم گرفت.

به گفته اوسچکین، در ابتدا به زندانیان با تجربه نظامی یا اجرای قانون پیشنهاد شد که به اوکراین بروند، اما بعداً به زندانیان با پیشینه‌های مختلف تعمیم داده شد. او تخمین زد که تا اواخر ژوئیه، حدود 1500 نفر ممکن است درخواست داده باشند، که با وعده‌های حقوق‌های کلان و عفو نهایی فریب خورده‌اند.

در اوایل ماه اوت، تابالوف گفت که او شروع به دریافت درخواست‌های متعدد برای کمک حقوقی از نیروهای ذخیره کرد که به آنها دستور داده شده در یک دوره آموزشی دو ماهه در مناطق نزدیک مرز با اوکراین شرکت کنند.

در حالی که روسیه همچنان در تهاجم خود به اوکراین متحمل ضرر می شود و اکنون به ماه ششم خود نزدیک می شود، کرملین از اعلام بسیج تمام عیار خودداری کرده است – اقدامی که می تواند برای رئیس جمهور ولادیمیر پوتین بسیار نامطلوب باشد. این امر در عوض به یک تلاش پنهانی برای استخدام منجر شده است که شامل استفاده از زندانیان برای جبران کمبود نیروی انسانی است.

در اواسط ژوئیه، بنیاد Free Buryatia گزارش داد که حدود 150 مرد توانستند قراردادهای خود را با وزارت دفاع فسخ کنند و از اوکراین به بوریاتیا، منطقه ای در شرق سیبری که هم مرز با مغولستان است، بازگشتند.

اوسچکین گفت در شرایط کنونی، این وزارت دفاع نیست که زندانیان را جذب می کند – در عوض، این نیروی نظامی خصوصی پنهان روسیه، گروه واگنر بود.

روسیه نیز تنها نیست. در اوایل جنگ، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، به سربازان کهنه سرباز در پشت میله های زندان، در صورت داوطلب شدن برای جنگ، وعده عفو داد، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا چیزی از آن حاصل شده است یا خیر.

این نیز در حالی اتفاق می افتد که گزارش هایی مبنی بر امتناع صدها سرباز روسی از جنگیدن و تلاش برای ترک ارتش رخ می دهد.

این اولین بار نیست که مقامات از چنین تاکتیکی استفاده می کنند، زیرا اتحاد جماهیر شوروی از “گردان های زندانی” در طول جنگ جهانی دوم استفاده می کند.

اگرچه وزارت دفاع انجام هرگونه “فعالیت بسیج” را رد می کند، اما به نظر می رسد مقامات تمام راه ها را برای تقویت سربازی انجام می دهند. ارتش حرفه ای مقامات مراکز استخدام سیار را در برخی شهرها راه اندازی کرده اند، از جمله یکی در محل برگزاری یک نیمه ماراتن در سیبری در ماه مه.

به گفته زنی که دوست پسرش در حال گذراندن دوران محکومیتش در مستعمره کیفری در سن پترزبورگ است، پیشنهادات برای ترک زندان “نور امید” برای آزادی است. اما او گفت که او به او گفته است که از 11 داوطلب، 8 نفر در اوکراین مرده اند. او افزود که یکی از داوطلبان از تصمیم خود ابراز پشیمانی کرد و باور ندارد که زنده برگردد.

الکسی تابالوف، وکیلی که مدرسه حقوقی سربازان وظیفه را اداره می‌کند، گفت: «ما شاهد خروج عظیمی از افرادی هستیم که می‌خواهند منطقه جنگی را ترک کنند – کسانی که برای مدت طولانی خدمت کرده‌اند و کسانی که اخیراً قراردادی امضا کرده‌اند. گروه کمک

پوشش AP از جنگ در اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع

حساب او به طور مستقل تأیید نمی شد، اما مطابق با گزارش های متعدد رسانه های مستقل روسیه و گروه های حقوق بشر بود.

تابالوف گفت که برخی از سربازان شکایت دارند که فریب خورده اند که به کجا می روند و انتظار نداشتند در یک منطقه جنگی قرار بگیرند، در حالی که برخی دیگر از جنگ خسته شده اند و نمی توانند ادامه دهند.

گرمازاپووا گفت: “من هر روز پیام هایی دریافت می کنم.”