قاضی می گوید جولیانی باید برای تحقیقات انتخاباتی به آتلانتا برود

او از همان ابتدا تایید کرد که علاقه مند به تماس تلفنی ترامپ و وزیر امور خارجه جورجیا براد رافنسپرگر بوده است. در طی آن مکالمه ژانویه 2021، ترامپ پیشنهاد کرد که رافنس‌پرگر می‌تواند آرای لازم را برای برگرداندن باخت کوچک خود در ایالت «پیدا کند».

ابتدا به شهردار سابق نیویورک و وکیل ترامپ دستور داده شده بود که روز سه شنبه حضور یابند. اما رابرت مک‌بورنی، قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون، که بر هیئت منصفه ویژه نظارت دارد، پس از اینکه وکلای او درخواستی برای به تاخیر انداختن حضور او ارائه کردند، او را عفو کرد.

آتلانتا (AP) – یک قاضی روز سه شنبه گفت که رودی جولیانی باید شخصاً در آتلانتا حاضر شود تا در برابر هیئت منصفه ویژه ای که در حال تحقیق در مورد اینکه آیا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و دیگران به طور غیرقانونی تلاش کرده اند تا بر انتخابات 2020 در جورجیا تأثیر بگذارند و حضور خود را برای هفته آینده شهادت دهد، حاضر شود. .

ویلیس تحقیقات را در اوایل سال گذشته آغاز کرد. هیئت منصفه بزرگ ویژه در ماه مه به درخواست او تشکیل شد و در ماه ژوئن استماع شاهدان را آغاز کرد.

مگ کینارد، نویسنده آسوشیتدپرس در گزارشی مشارکت داشت.



منبع

ظرف 24 ساعت پس از آن جلسه 3 دسامبر 2020، دفتر Raffensperger این ویدئو را رد کرد. ویلیس نوشت، اما جولیانی به اظهارات خود برای عموم و در جلسات قانونی بعدی مدعی تقلب گسترده در رأی دهندگان با استفاده از آن ویدیوی افشا شده ادامه داد.

___

در این طومار آمده است که شواهد نشان می‌دهد که حضور و شهادت جولیانی در جلسه استماع «بخشی از یک برنامه چند دولتی و هماهنگ شده توسط کمپین ترامپ برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات نوامبر 2020 در گرجستان و جاهای دیگر بود».

ویلیس ماه گذشته دادخواست هایی را برای اجبار به شهادت هفت تن از همکاران و مشاوران ترامپ ارسال کرد. از آنجایی که آنها در جورجیا زندگی نمی کنند، او مجبور شد از فرآیندی استفاده کند که شامل درخواست از یک قاضی در ایالت محل زندگی آنها برای دستور حضور آنها می شود.

من رئیس کمیته قضایی بودم، باید برای تایید یک انتخابات رای می دادم. این مسخرست. این تسلیحات قانون باید متوقف شود.» او گفت: «بنابراین من از دادگاه استفاده خواهم کرد و تا جایی که لازم است پیش خواهیم رفت و هر کاری که باید انجام شود انجام می دهیم تا مطمئن شویم افرادی مانند من می توانند انجام شوند. بدون ترس از اینکه یک دادستان شهرستان به دنبال شما بیاید کار خود را انجام دهند.»

مک برنی گفت، اگر پزشک بگوید که سلامتی او اجازه نمی دهد، تاریخ تغییر خواهد کرد. اما او به بیل توماس، وکیل جولیانی گفت که اگر قصد دارند تاریخ را قطعی کنند، باید زودتر این کار را انجام دهند.

ویلیس همچنین به دنبال شهادت از سناتور آمریکایی لیندسی گراهام، جمهوری خواه کارولینای جنوبی و متحد نزدیک ترامپ است. او از یک قاضی فدرال خواسته است که احضاریه خود را لغو کند و قاضی جلسه استماع را برای روز چهارشنبه تعیین کرده است.

مک برنی حضور جولیانی را برای 17 آگوست تنظیم کرد. قاضی گفت که این به جولیانی، تیم حقوقی و پزشکانش فرصتی می دهد تا هر گونه نگرانی را مطرح کنند و همچنین به او زمان بیشتری برای تعیین نحوه سفر از نیویورک به آتلانتا با روشی می دهد. غیر از هواپیما

توماس در طول جلسه این نگرانی را مطرح کرد که تیم ویلیس در پاسخ به این سوال که آیا جولیانی هدف تحقیقات است یا خیر، به این معنی که او ممکن است با اتهامات جنایی روبرو شود. مک‌بورنی گفت که این سؤال منصفانه‌ای بود و گفت که او از دادستان‌ها می‌خواهد که قبل از اینکه جولیانی به آتلانتا برود این موضوع را با وکلای جولیانی مطرح کنند.

وکلای جولیانی استدلال کرده اند که یک روش پزشکی اخیر برای قرار دادن دو استنت قلب باعث شده است که او نتواند با هواپیما سفر کند. فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون و تیم او پیشنهادات وکلای جولیانی مبنی بر حضور مجازی او، به عنوان مثال توسط زوم، یا انجام مصاحبه با دادستان به جای حضور در مقابل هیئت منصفه ویژه را رد کرده اند.

گراهام در پاسخ به سوالی درباره تحقیقات شهرستان فولتون طی یک کنفرانس خبری در کلمبیا، کارولینای جنوبی، گفت که قصد دارد به مبارزه خود ادامه دهد.

همچنین مشخص شده است که تیم ویلیس در حال بررسی اظهاراتی است که متحدان ترامپ در جلسات کمیته قانونگذاری گرجستان در دسامبر 2020 بیان کردند.

قاضی گفت: «آنها را در آن جبهه معلق نگذارید،» و اشاره کرد که این روی سؤالاتی که از جولیانی پرسیده می شود و مایل به پاسخگویی است و همچنین مدت زمانی که احتمالاً قبل از آن صرف می کند تأثیر می گذارد. هیئت منصفه بزرگ ویژه

ویلیس در دادخواستی که به دنبال شهادت جولیانی بود، او را هم به عنوان وکیل شخصی ترامپ و هم وکیل اصلی کمپین او معرفی کرد. او نوشت که او و دیگران در جلسه کمیته سنا ایالتی حاضر شدند و ویدئویی را ارائه کردند که به گفته جولیانی، کارگران انتخاباتی را نشان می‌داد که خارج از دید ناظران انتخابات، «چمدان‌هایی» از برگه‌های رأی غیرقانونی از منابع ناشناس تولید می‌کنند.