دیسانتیس برای بررسی واکسن «اورولین» منفجر شد

ما واکسنی داریم که بدون شک بسیار موثر و ایمن است و به معنای واقعی کلمه جان میلیون ها نفر را نجات داده است. فائوچی روز چهارشنبه در CNN گفت. “مشکل واکسن ها چیست؟”

جراح عمومی فلوریدا، دکتر جوزف لاداپو، به همراه فرماندار ران دیسانتیس، در براندون، فلوریدا، در نوامبر 2021. (کریس اومرا/AP)

یک کارمند مراقبت‌های بهداشتی در دسامبر سال گذشته واکسن کووید-19 را در یک سایت رانندگی در میامی تجویز می‌کند. (جو رادل/گتی ایماژ)

در اواخر سال 2021، DeSantis دکتر جوزف لاداپو را به عنوان جراح عمومی فلوریدا استخدام کرد. لاداپو هیچ تجربه ای با بیماری های عفونی نداشته است و به طور معمول به واکسیناسیون و ماسک زدن حمله کرده است. لاداپو پس از رویداد روز سه‌شنبه گفت: «با این اقدامات جدید، نیروهایی را که ارتباطات واقعی درباره واکسن‌های کووید-19 را پنهان کرده‌اند، روشن خواهیم کرد.

دکتر جوزف لاداپو، جراح عمومی فلوریدا، در حالی که فرماندار ران دیسانتیس از روی تریبون صحبت می کند.

دسانتیس همچنین مرتباً از نظر شخصی به فائوچی حمله کرده است. او در اوایل سال جاری درباره فائوچی که چهره همه‌گیری برای دولت ترامپ و بایدن بوده است، گفت: «کسی باید آن جن کوچک را بگیرد و او را از طریق پوتوماک ببرد. (او در نهایت توسط اولی به نفع کارشناسان نزدیکتر مطابق با نظرات دیسانتیس کنار گذاشته شد.)

فائوچی در مصاحبه چهارشنبه با سی ان ان گفت: “من مطمئن نیستم که آنها در تلاش هستند تا آنجا چه کاری انجام دهند.” اگرچه او پس از چهار دهه خدمت فدرال در شرف بازنشستگی است، اما احتمالاً با تماس های جمهوری خواهان مجلس نمایندگان برای شهادت مواجه خواهد شد که همچنان او را به اظهارات گمراه کننده در مورد ماسک ها، واکسن ها و منشا ویروس کرونا متهم می کنند.

دیسانتیس که به طور گسترده ای انتظار می رود در سال 2024 به دنبال نامزدی جمهوری خواهان باشد، این نگرانی ها را در روز سه شنبه اعلام کرد که از دادگاه عالی فلوریدا درخواست خواهد کرد تا هیئت منصفه بزرگ را “برای تحقیق در مورد جنایات و تخلفات مرتکب شده علیه فلوریدایان مرتبط با کووید-19” تشکیل دهد. واکسن.» او همچنین به دنبال “نظارت بیشتر در مورد مرگ ناگهانی افرادی است که واکسن COVID-19 را در فلوریدا دریافت کرده اند.”

یک روز پس از آن که ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا از تلاش برای بررسی مضرات احتمالی ناشی از واکسن‌های کرونا خبر داد، دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی پرزیدنت بایدن، از این اقدام انتقاد کرد و آن را اقدامی بی‌معنی دانست که تنها اعتماد عمومی را در تلاش‌ها برای تقویت و حفظ آن تضعیف می‌کند. محافظت در برابر پاتوژن در گردش

در طول یک جلسه استماع مربوط به بیماری همه گیر در مجلس، نماینده جیمی راسکین، یک مترقی مریلند، هیئت منصفه بزرگ پیشنهادی را یک توسعه “اورولی”.. او روز چهارشنبه گفت: «این اقدامات به‌طور شفاف طراحی شده‌اند تا به دروغ نشان دهند که واکسن‌های کرونا، و نه خود کرونا، خطرناک هستند».

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در یک کنفرانس خبری در میامی.

فعالان ضد واکسیناسیون در تجمعی در یادبود لینکلن در واشنگتن دی سی، در ژانویه. (الکس وانگ/گتی ایماژ)

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در یک کنفرانس خبری در میامی در 1 دسامبر. (تصاویر رونن تیوونی/SOPA از طریق ZUMA Press Wire)

دیسانتیس برای بررسی واکسن «اورولین» منفجر شد

و با اطلاعات نادرست آنلاین و سیاست های حزبی که فشارهای شدیدی بر مردم آمریکا اعمال می کند، ترس از واکسن به راحتی مورد سوء استفاده قرار گرفته و منجر به جذب کم در میان جمهوری خواهان شده است. در نتیجه، مناطقی که به شدت جمهوری خواه هستند، نرخ مرگ و میر بالاتری نسبت به مناطق دموکرات داشته اند.

دکتر آنتونی فائوچی در 9 دسامبر طی یک رویداد مجازی از آمریکایی ها خواست تا قبل از فصل تعطیلات واکسینه شوند. (سائول لوب/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)





منبع

فائوچی در مقاله‌ای در نیویورک تایمز از نقشی که «اطلاعات نادرست و ایدئولوژی سیاسی» در ایجاد شک در مورد ماسک‌ها، واکسن‌ها و سایر اقدامات ایفا کرده است ابراز تاسف کرد.

سیلوئت دکتر آنتونی فائوسی در برابر پس زمینه آبی.
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، که آمار نظارت بر واکسن نشان می‌دهد که 17868 نفر – یا 0.0027 درصد از دریافت‌کنندگان واکسن – پس از تزریق واکسن جان خود را از دست داده‌اند، چنین مرگ‌هایی نادر هستند. اما این گزارش‌ها بی‌تردید شامل هزاران مرگ و میر است که پس از واکسیناسیون اتفاق افتاد، اما هیچ ارتباطی با خود واکسن‌ها نداشت.

برخی نیز تئوری های توطئه عجیب و غریب در مورد واکسن ها را به عنوان نوعی کنترل دولتی و شرکتی پذیرفته اند.

یک فعال ضد واکسیناسیون در یک تجمع، تابلویی در دست دارد که روی آن نوشته شده است: بدون دستور.  بدن من، انتخاب من

با نزدیک شدن به دوران بازنشستگی، فائوچی به طور فزاینده‌ای در مورد چالش‌های آشکار شده توسط واکنش متزلزل به ویروس کرونا که بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده کشته شده‌اند، سرسخت و سرکش بوده است.

منتقدان واکسن با توجه به عوارض جانبی نادر و کاهش اثربخشی – نتیجه انواع جدید و جذب کم تقویت کننده – تلقیح واکسن را ناکارآمد و بالقوه خطرناک رد کرده اند.

هفته گذشته، او دکتر جی باتاچاریا از دانشگاه استنفورد – منتقد سرسخت اقدامات احتیاطی همه گیر – را به دفتر مرکزی توییتر دعوت کرد. باتاچاریا، که در گذشته به دیسانتیس مشاوره داده است، به همراه دکتر مارتین کولدورف از هاروارد (یک نویسنده مشترک با باتاچاریا، بیانیه بزرگ بارینگتون برای بازگشایی) و برت واینستین، در کمیته جدید امنیت عمومی فرماندار حضور خواهند داشت. یک شبه سلبریتی در به اصطلاح Intellectual Dark Web با بدون تجربه حرفه ای در واکسن شناسی

در اوایل سال جاری، دیسانتیس با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل حمایت از واکسیناسیون درگیر شد و از گفتن اینکه آیا واکسن تقویت کننده دریافت کرده است یا خیر. ترامپ با خطاب به دیسانتیس “بی اعصاب” پاسخ داد.

این اعلامیه توسط DeSantis چند روز پس از آن صورت می گیرد که ایلان ماسک مالک جدید توییتر به فائوچی در توییتر حمله کرد و خواستار پیگرد قانونی او شد. ماسک، یکی از حامیان DeSantis، استدلال کرده است که قبل از مالکیت او، مدیران توییتر اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را که احتمالا پیام‌های سلامت عمومی را تضعیف می‌کرد، سرکوب می‌کردند.

شکاکان واکسن اغلب از گزارش‌هایی درباره عوارض جانبی احتمالی استفاده می‌کنند – مانند مواردی که به پایگاه داده واکسنی که نیازی به تایید ندارد – برای اغراق در مورد خطرات احتمالی. و چنین منتقدانی همیشه این واقعیت را که واکسن‌ها در متوقف کردن بیماری جدی و بحرانی کووید-19 که بیش از 6.6 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است، فوق‌العاده مؤثر هستند، کم اهمیت جلوه می‌دهند.

یک کارمند مراقبت های بهداشتی به فردی که در ماشین نشسته است تزریق می کند.

مشکل اینجاست که واکسن ها بخشی از سیاست قطبی شده آمریکا شده است. از زمان ظهور واکسن‌های کووید-19 در اواخر دولت ترامپ، بدبینی به علم پزشکی تثبیت شده برای بسیاری از محافظه‌کاران و همچنین برای برخی از چپ‌گرایان به نوعی عقیده تبدیل شده است. اختلافات سیاسی در مورد قرنطینه، دستورات ماسک و الزامات واکسن به ضدیت نسبت به خود واکسن ها تبدیل شده است.

در فلوریدا، بیش از 83000 نفر بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده اند و موارد ابتلا اخیراً افزایش یافته است. دیسانتیس، که آنچه را که به عنوان «فاوسیسم» توصیف می‌کند، تقبیح کرده است (پژواک‌های «فاشیسم» به سختی از دست می‌رود)، از همان ابتدا جدیت همه‌گیری را کم‌اهمیت جلوه داد، هرچند که به دلیل افتتاح مدارس و سایر مشاغل بسیار قبل از حزب دموکرات نیز به او اعتبار داده شده است. همتایان، که برخی از آنها تا سال 2021 محتاطانه خمیده بودند.