در حالی که بایدن برای بازدید از مرز جنوبی آماده می شود، یک بحران انسانی در مکزیک در حال وقوع است

او و همسرش خوزه آرتیاگا فاریلا، 31 ساله، پنج سال پیش ونزوئلا را ترک کردند، در زمانی که کشور به دلیل کمبود مواد غذایی، تورم شدید و تظاهرات خونین خیابانی که خواستار برکناری دیکتاتور چپ‌گرا نیکلاس مادورو بودند، متلاطم بود. آنها به صدها هزار ونزوئلایی که به اکوادور گریختند، پیوستند و بعداً برای زندگی در شیلی رفتند، اما گفتند که کار کافی پیدا نکرده‌اند و با بیگانه‌هراسی روبرو هستند.

هجوم تغییرات، افرادی مانند گونزالس، دخترش و دیگرانی را که قبلا سفر به ایالات متحده را آغاز کرده بودند، با گزینه های کمی رها می کند. گونزالس گفت که اکنون چاره ای جز تلاش برای ورود غیرقانونی به تگزاس نمی بیند.

حامد العزیز، نویسنده کارمند تایمز، گزارشی را ارائه کرد.

والنزوئلا، مردی تنومند که کت فلانل پوشیده است، به مدت پنج سال به هماهنگی کمک به مهاجران برای ایالت چیهواهوا مکزیک کمک کرده است. در آن زمان، او تکرارهای متعددی از سیاست های مهاجرتی ایالات متحده را دیده است که با هدف حفظ هر چه بیشتر مهاجران در مکزیک انجام شده است، و او معتقد است که بخشی از کار او کمک به مهاجران برای کنار آمدن با واقعیت است.

مهاجران با احتیاط به او نگاه کردند. یک مرد جوان تابلویی را به گردن خود انداخته بود که از آن برای جمع آوری کمک های مالی برای سفر خود به ایالات متحده استفاده کرده بود و روی آن نوشته بود: “به ما کمک کنید رویای خود را محقق کنیم.”

او گفت: “شما الان اینجا هستید. باید تلاش کنید تا کار پیدا کنید. شما باید خود را در جامعه ادغام کنید.»

حدود 19 ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان به دیوان عالی شکایت کردند و دادگاه حکم کرد که عنوان 42 تا زمانی که دادگاه عالی در مورد یک پرونده تصمیم گیری کند، باقی خواهد ماند. حتی اگر در نهایت لغو شود، سیاست های جدید بایدن که در مورد ونزوئلایی ها، کوبایی ها، نیکاراگوئه ای ها و هائیتی ها اعمال می شود، باقی خواهند ماند.

همسرش گفت: «نه من. “حداقل اینجا می توانم یک خرده غذا برای بچه ام پیدا کنم.”

اما آنها داشتند. خانواده در 21 دسامبر از شهر Piedras Negras وارد ایالات متحده شدند و بلافاصله به آن سوی مرز بازگردانده شدند. آنها به مدت نه روز در آنجا در یک مرکز مهاجرت مکزیکی نگهداری می شدند و شب کریسمس و سال نو را پشت سر می گذاشتند. وقتی پیاده شدند، با یک قطار باری به سمت خوارس رفتند.

او به آنها گفت که خوارز شهری بود مملو از مردمی از سایر نقاط مکزیک که برای کار در کارخانه آمده بودند. او گفت: «ما همه نوه‌های مهاجران هستیم.

یک مهاجر، جیدر، توله سگ خود را در حالی که از ریو گرانده به سمت ال پاسو نگاه می کند، نگه می دارد.

“ما قبلا پر شدیم؟” با نگاهی ناباورانه گفت.

برای اینکه چند دقیقه آنها را مشغول کند، از چند پزو که کسی به تازگی به او داده بود برای خرید بستنی استفاده کرد.

بایدن این هفته گفت که امیدوار است طرح جدید دولتش تعداد افرادی را که برای عبور از مرز تلاش می کنند «به میزان قابل توجهی کاهش دهد».

مهاجرانی که در پتو پیچیده شده اند دور آتش جمع می شوند

گونزالس گفت: “ما می ترسیم. ما نمی خواهیم این کار را انجام دهیم.” اما فکر ماندن در مکزیک – با باندهای مواد مخدر و اخاذی – او را به وحشت می اندازد. و در بازگشت به خانه در ونزوئلا، او گفت: “حداقل دستمزد 30 دلار در ماه است و دخترم چیزی برای خوردن ندارد.”

اعلامیه بایدن چند روز قبل از اولین سفر رسمی او به مکزیک، جایی که او پس از رویداد خود در ال پاسو برای یک نشست دو روزه با رئیس جمهور مکزیک آندرس مانوئل لوپز اوبرادور و نخست وزیر کانادا جاستین ترودو پرواز خواهد کرد.

کشورهای زادگاه آنها به سادگی بیش از حد ناپایدار یا از نظر سیاسی در تضاد با ایالات متحده بودند تا مأموران بتوانند اخراج های دسته جمعی را هماهنگ کنند.

اما بسیاری از این طرح غیرواقعی انتقاد می‌کنند و سناتور رابرت منندز (DN.J.) می‌گوید که این طرح “مهاجران فراری از خشونت و آزار و اذیت را که توانایی یا امکانات اقتصادی واجد شرایط بودن را ندارند، حذف می‌کند.”

بایدن در سخنرانی خود با اعلام این رویکرد جدید گفت: «فقط در مرز ظاهر نشوید.»

ناتالی گونزالس 23 ساله که روی ریل قطار در چند صد فوتی جنوب مرز ایالات متحده نشسته بود، دختر 4 ساله خود را کمی نزدیکتر کرد. شب می آمد. او نمی دانست کجا می خوابند.

“ما امروز فضا داریم، درست است؟” از دستیار جوانی پرسید.

والنزوئلا درباره مقامات آمریکایی گفت: “آنها شما را آنجا نمی خواهند. آنها شما را اینجا می خواهند.”

حصار سیم خاردار مهاجران را از اعضای گارد ملی تگزاس جدا می کند.

بحث‌ها در مکزیکوسیتی اتفاق می‌افتد، به دور از بسیاری از کسانی که می‌توانند زندگی‌شان را تحت تأثیر قرار دهند. مانند لئونلا موریلو لیل، 20 ساله، که در یک بعدازظهر اخیر در مرکز شهر خوارس در حالی که کودکی را بر روی باسن خود داشت، در حالی که سعی می کرد از دویدن دو فرزند بزرگترش به جاده جلوگیری کند، درخواست کمک می کرد.

تاپ شات - مهاجرانی که در یک کاروان بیش از هزار نفری از کشورهایی مانند نیکاراگوئه، پرو، اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا و جمهوری دومینیکن سفر می کنند، از رودخانه ریو براوو (یا رودخانه ریو گراند که در ایالات متحده نامیده می شود) عبور می کنند. درخواست پناهندگی سیاسی در ایالات متحده، در سیوداد خوارز، ایالت چیهواهوا، مکزیک، در 11 دسامبر 2022. (عکس از HERIKA MARTINEZ / AFP) (عکس از HERIKA MARTINEZ/AFP از طریق Getty Images)

بایدن همچنین مسیر جدیدی را برای ورود قانونی افراد از چهار کشور اعلام کرد و گفت که در صورت درخواست از طریق یک برنامه آنلاین از کشور خود، ماهانه 30000 نفر از آنها اجازه ورود به ایالات متحده را خواهند داشت. ، یک بررسی دقیق سابقه را گذراند و یک بلیط هواپیما خرید.

او سرش را تکان داد. والنزوئلا آهی کشید و قول داد که با کشیشان محلی تماس بگیرد تا ببیند آیا کلیساها فضایی دارند یا خیر.

مهاجرت یکی از موضوعاتی از جمله تغییرات آب و هوایی، تولید، امنیت و تجارت است که انتظار می رود رهبران درباره آن بحث کنند.

آرتیاگا گفت: “خب من به ونزوئلا برنمی گردم.” حتی اگر آنها مرا پرواز می کردند به عقب هم برنمی گشتم.

آرتیگا گفت: «بسیاری از مردم به ما گفتند که ما موفق نمی‌شویم.

هنگامی که یکی از بازگشت‌کنندگان اخیر در مورد چگونگی یافتن مکانی برای اقامت پرسید، والنزئلا گفت که پناهگاه‌هایی وجود دارد.

روز پنجشنبه، بایدن این سیاست را گسترش داد و گفت که مردم کوبا، نیکاراگوئه و هائیتی نیز بلافاصله به مکزیک بازگردانده خواهند شد.

مهاجران در روز سه شنبه، 20 دسامبر 2022، در سواحل ریو گراند در مرز ایالات متحده با مکزیک تجمع کردند، جایی که اعضای گارد ملی تگزاس شکاف دیوار مرزی ایالات متحده را محاصره کردند. (مورگان لی/آسوشیتدپرس)

این شهر ماه گذشته برای مهاجران بیشتر آماده شده بود، زمانی که قرار بود عنوان 42 برداشته شود، به دستور یک قاضی فدرال که حکم داد از آن خودسرانه استفاده می شود و دیگر به عنوان یک اقدام بهداشتی همه گیر توجیه نمی شود.

مهاجرانی که در یک گروه بیش از 1000 نفر از کشورهایی مانند نیکاراگوئه، پرو، اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا و جمهوری دومینیکن سفر می کنند، از ریو گراند در خوارس، مکزیک عبور می کنند تا در 11 دسامبر از ایالات متحده درخواست پناهندگی سیاسی کنند. 2022. (هریکا مارتینز / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

نیروهای گارد ملی تگزاس در ال پاسو از ورود مهاجران به یک گذرگاه محبوب در امتداد ساحل ریو گراند در 20 دسامبر 2022 جلوگیری می کنند، همانطور که از خوارز، مکزیک مشاهده می شود. (جان مور / گتی ایماژ)

در سال‌های اخیر، حتی در شرایطی که صدها هزار مهاجر از مکزیک، آمریکای مرکزی و جاهای دیگر تحت عنوان 42 به سرعت اخراج شدند، قانونی که رئیس‌جمهور سابق ترامپ به آن استناد کرده و به دولت اجازه می‌دهد از ورود خارجی‌ها در شرایط اضطراری بهداشت عمومی جلوگیری کند، مردم از کوبا، نیکاراگوئه، ونزوئلا و تعداد انگشت شماری از کشورهای دیگر به طور کلی اجازه ورود به ایالات متحده، مجوز کار موقت و اعطای جلسات استماع پناهندگی داده شد.

گونزالس در حالی که به افق ال پاسو خیره شده بود، گفت: “خیلی نزدیک است. اما تا اینجا.”

زن و کودکی به مردان یونیفرم پوش پشت حلقه های سیم کنسرتینا در عرض کانال رودخانه نگاه می کنند

انریکه والنزوئلا در داخل یک اداره دولتی مکزیک زیر پلی که ال پاسو را به خوارس متصل می‌کند، در برابر انبوه مهاجرانی که اخیراً از ایالات متحده اخراج شده بودند، ایستاد و حقیقتی سخت را به آنها گفت.

در حالی که دستورالعمل های جدید ممکن است استرس را بر جوامع آمریکایی کاهش دهد، آنها در حال حاضر بر شهرهای مکزیک فشار آورده اند.

وقتی شنیدند که ونزوئلایی‌ها اجازه ورود به ایالات متحده را می‌دهند، به سمت شمال رفتند و در یک نقطه با پای پیاده 70 مایل از طریق Darien Gap، جنگل انبوهی که آمریکای جنوبی و مرکزی را به هم متصل می‌کند، رفتند.

آنها 3000 مایل از ونزوئلا را طی کرده بودند تا به دنبال پناهندگی باشند، در جنگل ها قاطی کرده بودند، در قطارهای باری پنهان شده بودند و در خیابان ها برای غذا گدایی می کردند. سرانجام آنها به این شهر صنعتی سرد در شمال مکزیک رسیده بودند، جایی که تنها چیزی که آنها را از ایالات متحده جدا می کرد، قطره ای از رودخانه، صفی از نیروهای گارد ملی و تکه تکه های جدید سیاست های مهاجرتی ایالات متحده بود که آنها را سرگردان کرده بود. اینجا.

مهاجر کلمبیایی جایدر، 18 ساله، توله سگ خود تروچا را در حالی که در 19 دسامبر 2022 بر فراز ریو گرانده به سمت ال پاسو نگاه می کند، نگه می دارد. او گفت که سگ را برای تمام سفر خود از کلمبیا حمل کرده است. (جان مور / گتی ایماژ)

آنها شنیده بودند که بایدن برای دیدار به مرز می آید. شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه ممکن است او یک اعلامیه خیرخواهانه بدهد. آرتیاگا گفت: «ما منتظر خواهیم ماند تا ببینیم رئیس جمهور چه می گوید. برخی می گویند که او به مردم اجازه ورود می دهد.

بر اساس طرح جدید، مکزیک موافقت کرد که اخراج‌شدگان از کوبا، نیکاراگوئه، ونزوئلا و هائیتی را بپذیرد، کاری که در گذشته انجام نداده بود.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

اما از آنجایی که در ماه‌های اخیر موجی از مهاجران از آن کشورها شهرهای مرزی ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده و مقامات محلی را به درخواست کمک فدرال سوق داده است، دولت بایدن شروع به فرستادن ونزوئلایی‌هایی که به مرز می‌رسند به مکزیک برمی‌گرداند بدون اینکه به آنها درخواست پناهندگی بدهد.

او این طرح را در بحبوحه فشارهای فزاینده مقامات در شهرهایی از جمله ال پاسو اعلام کرد، جایی که در هفته‌های اخیر هزاران مهاجر در پیاده‌روها در دمای نزدیک به صفر کمپ کرده‌اند. اسکار لیزر، شهردار ال پاسو، دموکرات، وضعیت فوق العاده اعلام کرد. با بیش از حد پناهگاه های محلی، شهر به مهاجران مکان هایی برای خوابیدن در اتوبوس های شهری ارائه می دهد.

در حالی که پرزیدنت بایدن برای بازدید از ال پاسو در روز یکشنبه، اولین سفرش به مرز از زمان روی کار آمدن دو سال پیش، آماده می‌شود، این میراث اوست: هزاران نفر از برخی از ظالم‌ترین کشورهای جهان به دلیل گسترش ترامپ در مکزیک به سر می‌برند. سیاست دولت که به ماموران مرزی اجازه می دهد بدون در نظر گرفتن درخواست پناهندگی مهاجران را فوراً اخراج کنند.

مهاجران پس از گذراندن یک شب در کنار حصار مرزی ایالات متحده و مکزیک در منطقه ال پاسو در 22 دسامبر 2022، هنگام سحر در کنار آتش گرم می شوند. (جان مور / گتی ایماژ)

یکی از مردانی که خانواده با آنها سفر می کردند، گفت: “نه.” “او نمی خواهد.”

برخلاف برخی تغییرات گذشته، به نظر می رسد قوانین اجرایی جدید از برکت مکزیک برخوردار باشد.

او سرش را به علامت نه تکان داد.

موریلو گفت: «بچه ها تب و اسهال داشتند. “ما مرده ها را دیدیم. زشت بود.”

او بعداً در مصاحبه ای گفت: «ما در آستانه یک وضعیت اضطراری دیگر هستیم.» او یک بار دیگر گفت که مکزیک باید «با تصمیماتی که در ایالات متحده گرفته می شود» دست و پنجه نرم کند.