در آخرین دوره مقدماتی چند ایالتی فصل میان‌ترم چه باید تماشا کرد

این حوزه شامل تعدادی از نامزدهای مرتبط با ترامپ است: مت مورز، نامزد جمهوری خواه منطقه در سال 2020 و مشاور سابق وزارت خارجه ترامپ؛ کارولین لیویت، دستیار سابق سخنگوی مطبوعاتی در کاخ سفید ترامپ؛ و گیل هاف براون، مجری سابق تلویزیون، که با اسکات براون، سناتور سابق ایالات متحده از ماساچوست و سفیر دولت ترامپ در نیوزیلند ازدواج کرده است. در حالی که ترامپ در رقابت های انتخاباتی حمایت نکرده است، نامزدها از تاکید بر ارتباط خود با او خجالت نمی کشند.

با این حال، جمهوری خواهان در مورد شانس خود در نیوهمپشایر خوش بین هستند و مشتاقانه به هر دو کرسی تحت کنترل دموکرات ها به عنوان پیکاپ های احتمالی در نوامبر چشم دوخته اند.

Sununu به دنبال چهارمین دوره فرمانداری نیو همپسایر

نماینده ایالات متحده، جیم لانگوین، که از سال 2001 نماینده منطقه بوده است، در ژانویه بازنشستگی خود را اعلام کرد. خزانه‌دار دموکرات ایالت، ست مگزینر، برای فرمانداری نامزد شده بود، اما پس از اعلام لانگوین رقابت‌های خود را تغییر داد تا بتواند کرسی را در کنترل دموکرات‌ها حفظ کند.

فرماندار می گوید: «برای یک سال و نیم بد نیست.

___

مقدماتی سخت دموکراتیک برای فرماندار رود آیلند

کرسی ناحیه 2 کنگره بیش از سه دهه در ایالتی که به طور سنتی تحت تسلط حزب است در اختیار دموکرات ها بوده است. رهبران ملی جمهوری خواه فکر می کنند اکنون بهترین فرصت آنها برای تغییر آن است.

مانند رقابت‌های قبلی در سایر ایالت‌ها، سایه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، بر روی برخی از رقابت‌های کلیدی که قرار است روز سه‌شنبه تصمیم‌گیری شود، به‌ویژه در نیوهمپشایر بزرگ است.

همچنین در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها شرکت می‌کند: هلنا فولکز، یک مدیر سابق CVS Health که ثابت کرده است یک جمع‌آوری کننده کمک مالی ماهر است و در اولین پیشنهاد خود برای تصدی پست دولتی هزینه‌های زیادی را برای رقابت هزینه می‌کند. مت براون، وزیر خارجه سابق رود آیلند و نامزد مترقی؛ و فعال جامعه دکتر لوئیس دانیل مونوز.

تقلای جمهوری خواهان برای مجلس سنای آمریکا در نیوهمشایر

تا اواخر سال گذشته انتظار می رفت که کریس سونونو، فرماندار جمهوری خواه نیوهمپشایر، با مخالفت با سناتور دموکرات، مگی حسن، برای مجلس سنای آمریکا نامزد شود. در عوض، او تصمیم گرفت برای چهارمین دوره دو ساله فرمانداری انتخاب شود و ضربه بزرگی به جمهوری خواهانی وارد کرد که امیدوار بودند بتواند به آنها کمک کند تا کنترل مجدد سنا را به دست گیرند.

دن مک کی، فرماندار رود آیلند، در تلاش برای دفع چهار رقیب دموکرات است که به دنبال اولین دوره کامل ریاست جمهوری خود است. مک کی، معاون سابق فرماندار، یک سال و نیم پیش زمانی که فرماندار وقت بود، فرماندار شد. جینا ریموندو به عنوان وزیر بازرگانی ایالات متحده در دولت بایدن انتخاب شد.

این امر جمهوری خواهان نظام را عصبی کرده است و سونونو بولدوک را “نامزد جدی نیست” و نظریه پرداز توطئه می خواند. Sununu در آخرین لحظه تأییدیه ای برای مورس صادر کرد.

حسن که به دنبال یک دوره دوم در ایالت میدان نبرد است، با دو رقیب تقریبا ناشناخته در سمت دموکرات روبرو است. اگرچه دموکرات ها هر چهار کرسی کنگره نیوهمپشایر را در اختیار دارند، جمهوری خواهان مجلس قانونگذاری ایالت را کنترل می کنند و پیروزی حسن در سال 2016 یک پیروزی محدود بود.

سناتور ایالت دموکرات تام شرمن بدون مخالفت برای نامزدی حزبش برای فرمانداری نامزد می شود.

نیوهمپشایر، رود آیلند و دلاور میزبان آخرین انتخابات مقدماتی چند ایالتی فصل میان‌دوره‌ای سال 2022 سه‌شنبه، با رقابت برای انتخاب نامزدهای فرماندار، سنای ایالات متحده و مجلس نمایندگان آمریکا خواهند بود.

شهردار محبوب سابق رود آیلند، آلن فانگ، پس از اینکه دو رقیب از رقابت خارج شدند، بدون مخالفت برای نامزدی جمهوری خواهان رقابت می کند. کوین مک کارتی رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان در ماه اوت از رود آیلند بازدید کرد تا برای فانگ پول جمع آوری کند.

به دلیل دیرهنگام برگزاری انتخابات مقدماتی، برندگان رقابت های سه شنبه تنها هشت هفته فرصت خواهند داشت تا پیش از انتخابات سراسری 8 نوامبر رای دهندگان را به خود جلب کنند. در انتخابات مقدماتی دلاور فقط یک رقابت در سراسر ایالت برگزار می شود – انتخابات مقدماتی دموکرات برای حسابرس.

Willa McKee ستاره اولین تبلیغ تلویزیونی پسرش با عنوان “motha” است زیرا او اینگونه “mother” را تلفظ می کند. این دو در حالی که فرماندار در مورد کمک به اقتصاد، حذف مالیات خودروی ایالتی، ایجاد مسکن ارزان قیمت و تصویب قوانین ایمنی اسلحه برای حفظ امنیت خانواده ها صحبت می کند، ورق بازی می کنند.

با خارج شدن Sununu از نامزدی، جمعیتی متشکل از 11 نامزد برای به دست آوردن نامزدی مجلس سنا، از جمله چاک مورس رئیس سنای ایالت، کوین اسمیت مدیر سابق شهر لندندری و بروس فنتون، کارآفرین ارزهای دیجیتال، پا پیش گذاشتند. اما سرتیپ بازنشسته ارتش. ژنرال دونالد بولدوک که در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه برای دیگر کرسی سنای نیوهمپشایر در سال 2020 شکست خورد، به سرعت از طریق کمپین های مردمی سرسخت برای جبران کمبود نقدینگی خود، به عنوان نامزد پیشتاز ظاهر شد.

او می خندد در حالی که مادرش پاسخ می دهد: “برای فرمانداری که با موتای خود زندگی می کند بد نیست.”

در همین حال، گروه‌های دموکرات تبلیغاتی را برای تبلیغ بولدوک منتشر کرده‌اند و امیدوارند که او در ماه نوامبر حریف آسانی برای حسن باشد.

GOP Eyes 2 کرسی کنگره در نیوهمشایر

AP را برای پوشش کامل دوره های میان دوره ای در https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections و در توییتر دنبال کنید، https://twitter.com/ap_politics.





منبع

انتظار می رود مک کی در رقابتی نزدیک با نلی گوربیا وزیر امور خارجه باشد. هر دو برای اولین بار در سال 2014 به دفتر ایالتی انتخاب شدند و پایگاهی از حمایت و شناسایی نام را در میان رای دهندگان حفظ کردند.

در ناحیه دوم، آنی کوستر، نماینده دموکرات، با هیچ چالش اصلی روبرو نیست زیرا به دنبال یک دوره ششم است. هفت جمهوری‌خواه برای نامزدی حزبشان برای به چالش کشیدن او رقابت می‌کنند، از جمله باب برنز، نامزد طرفدار ترامپ، خزانه‌دار سابق شهرستان که یک شرکت ایمنی دارویی را اداره می‌کند، و جورج هانسل، شهردار کین، میانه‌روتر.

بسیاری انتظار داشتند تغییرات عمده ای در دو ناحیه کنگره ای نیوهمپشایر به لطف فرآیند تقسیم مجدد یک دهه در نیوهمپشایر ایجاد شود، اما این اتفاق نیفتاد. در اوایل سال جاری، مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان دو ناحیه ایالت را مجدداً تغییر داد تا به حزب جمهوریخواه در ناحیه یک مزیت بدهد. اما Sununu این طرح ها را وتو کرد و در عوض نقشه ها توسط دادگاه با تغییرات جزئی به روز شدند.

اگرچه او برای نامزدی در مجلس سنا با فشارهای شدیدی روبرو شد، اما سونونو اصرار دارد که می تواند به عنوان فرماندار تأثیر بزرگتر و مستقیم تری نسبت به سناتور داشته باشد. و علیرغم تلاش‌های مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ برای جذب یک رقیب، هیچ یک از پنج جمهوری‌خواه دیگر که روز سه‌شنبه در رای‌گیری شرکت کردند، تهدیدی جدی ایجاد نمی‌کنند.

مک کی امیدوار است که سرپرستی او در طول همه گیری COVID-19 – و مادر 94 ساله اش – نامزدی دموکرات ها را برای او به ارمغان بیاورد.

مجله، که نامزد پیشتاز محسوب می شود و توسط لانگوین تایید شده است، با یک میدان پرجمعیت دموکرات، از جمله جوی فاکس، دستیار ارشد سابق لانگوین روبرو می شود. سارا مورگنتائو، مقام سابق دولت بایدن؛ عمر باه، مدیر اجرایی مرکز رویای پناهندگان در پراویدنس؛ و قانونگذاران سابق ایالتی دیوید سگال و اسپنسر دیکنسون.

چه چیزی را تماشا کنیم:

یک صندلی کنگره رود آیلند برای چرخاندن رسیده است؟

ناحیه 1 نیوهمپشایر در هفت انتخابات پنج بار تغییر کرد تا اینکه کریس پاپاس دموکرات اولین دوره خود را در سال 2018 به دست آورد. او امسال با هیچ رقیب اولیه روبرو نیست، در حالی که بیش از 10 جمهوری خواه برای فرصتی برای به چالش کشیدن او با هم رقابت می کنند.