درآمدهای کالیفرنیا در میان نگرانی های اقتصادی کاهش می یابد

در عوض، مشکل بازار سهام در حال نزول است – به این معنی که افراد ثروتمند آنقدر پول در نمی آورند. این یک مشکل در کالیفرنیا است، جایی که یک سیستم مالیاتی تصاعدی به این معنی است که 1٪ از درآمدهای بالای درآمد نزدیک به نیمی از مالیات بر درآمد ایالت را پرداخت می کنند.

جری نیکلزبورگ، مدیر دانشکده UCLA گفت: «این بدان معنا نیست که فناوری به خودی خود منبع قدرت نیست، اگرچه ممکن است مانند سال گذشته منبع درآمدهای سریع در حال افزایش برای صندوق عمومی ایالتی نباشد. پیش بینی اندرسون، که روندهای اقتصادی را پیش بینی می کند.

هنوز زمان زیادی برای بازگشت وجود دارد، اما روند کاهش درآمد در حال حاضر تأثیرگذار است. ماه گذشته، گوین نیوسام، فرماندار دموکرات، کاهش مالیات برای تولیدکنندگان را مسدود کرد، گسترش برنامه‌های مهدکودک تمام روز را متوقف کرد و مزایای بیکاری را برای مهاجرانی که بدون مجوز قانونی در این کشور زندگی می‌کردند را کاهش داد – همه اینها در حالی‌که به کمبود احتمالی ایالت اشاره کرد.

ساکرامنتو، کالیفرنیا (AP) – دوران خوب ممکن است به زودی برای دولت کالیفرنیا به پایان برسد.

کریس هوئن، مدیر اجرایی مرکز بودجه و سیاست کالیفرنیا گفت: «من فکر می‌کنم ایالت این بار نسبت به تاریخ معاصر برای یک رکود اقتصادی بالقوه موقعیت بسیار بهتری دارد.

تونی اتکینز، رئیس جمهور دموکرات مجلس سنای کالیفرنیا، گفت که هنوز زود است که بدانیم بودجه سال آینده چگونه خواهد بود. اما او گفت: “ما بیش از هر زمان دیگری برای محافظت از پیشرفت خود و مقاومت در برابر کاهش درآمد بدون کاهش برنامه های مضر یا افزایش مالیات طبقه متوسط ​​آماده هستیم.”



منبع

اچ‌دی پالمر، سخنگوی وزارت دارایی، گفت: «آنچه به پیش‌بینی‌کنندگان ما نشان می‌دهد این است که… اخراج‌ها و کاهش‌هایی در برخی از بخش‌های با دستمزد بالا و فناوری پیشرفته اقتصاد ایالت وجود داشته است.» «این بازتابی از نوسانات است. از بازارهای سهام.”

آنچه در کالیفرنیا اتفاق می افتد می تواند نشانه ای از چیزهای نگران کننده ای باشد که برای سایر ایالت ها پیش می آید. به گفته برایان سیگریتز، مدیر مطالعات مالی ایالتی انجمن ملی افسران بودجه ایالتی، در سطح ملی، جمع آوری مالیات در اکثر ایالت ها تا کنون بالاتر از حد انتظار بوده است. اما درآمد بسیار کندتر رشد می‌کند، به طوری که ایالت‌ها پیش‌بینی می‌کنند در سال جاری به طور متوسط ​​1.4 درصد افزایش در مقایسه با جهش 16.5 درصدی در سال 2021 داشته باشند.

همچنین می‌تواند نشان‌دهنده نوعی نوسان بین نیوسام و مجلس قانونگذاری ایالتی تحت کنترل دموکرات‌ها باشد. امسال، نیوسام قانونگذاران را به دلیل تصویب لوایحی در پایان جلسه مورد سرزنش قرار داد که با جمع شدن همه آنها، اجازه می داد 22 میلیارد دلار هزینه های جدیدی که در بودجه دولت لحاظ نشده بود، بپردازد.

بزرگترین عامل تلاش دولت برای کاهش هزینه های سرسام آور کالاها و خدمات به دلیل تورم بوده است. فدرال رزرو این کار را با افزایش نرخ بهره کلیدی انجام داده است که تأثیری آبشاری بر بقیه اقتصاد داشته است. در نتیجه شاخص S&P 500، شاخصی از 500 شرکت سهامی عام در صنایع پیشرو ایالات متحده، نسبت به اوج خود در ژانویه بیش از 18 درصد کاهش یافته است.

نیوسام گفت: «من کاملاً واضح گفتم که ما شاهد بادهای معکوس اقتصادی هستیم.

این جریان به ظاهر بی پایان پول شروع به خشک شدن کرده است زیرا جمع آوری مالیات ایالتی برای چهار ماه متوالی کمتر از حد انتظار است. بر اساس آخرین برآورد دفتر تحلیلگر قانونگذاری غیرحزبی، اکنون 80 درصد احتمال دارد کالیفرنیا در پایان سال مالی خود در تابستان آینده حدود 8 میلیارد دلار کمبود داشته باشد.

سال گذشته، 206 شرکت مستقر در کالیفرنیا وارد بورس شدند و درآمد مالیاتی عظیمی را برای این ایالت ایجاد کردند. طبق برآورد وزارت دارایی کالیفرنیا – آژانس بودجه دولت نیوسام، امسال کمتر از 50 شرکت مستقر در کالیفرنیا وارد بورس خواهند شد.

کاهش بازار سهام به این معنی است که انگیزه کمتری برای استارت آپ های فناوری برای شروع فروش سهام به مردم وجود دارد. شرکت‌های فناوری که «عمومی می‌شوند» منبع قابل اعتمادی برای پول نقد برای دولت کالیفرنیا بوده است، زیرا بسیاری از مردم را خیلی سریع ثروتمند می‌کند – و تمام پولی که مشمول مالیات است.

علیرغم کمبود، کالیفرنیا احتمالاً به سمت بحران نقدی دیگری مانند بحرانی که بیش از یک دهه پیش در طول رکود بزرگ ایالت را فرا گرفت، پیش نمی رود. کالیفرنیا کمتر از 8 میلیارد دلار برای خرج کردن در پایان سپتامبر 2008 در طول رکود بزرگ داشت. امسال، کالیفرنیا بیش از 130 میلیارد دلار در دسترس دارد که شامل 37.2 میلیارد دلار در حساب های پس انداز مختلف آن است.

رندون گفت: «آنچه قابل توجه است این است که سنا و مجمع موفق شده اند در سال های اخیر در مورد بودجه متحد شوند. ما با دولت کار کرده‌ایم تا بودجه کالیفرنیا را قوی‌تر، انعطاف‌پذیرتر و واضح‌تر کنیم. اکنون نسبت به قبل ذخایر و پول نقد بیشتری در دست داریم. تفاوت‌های ما در مقایسه با آن دستاورد جزئی است.»

پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور اخیراً آنقدر پول نقد داشته است که قانون‌گذاران آزادانه هزینه کرده‌اند – ارائه خدمات درمانی رایگان به مهاجران کم‌درآمد، پرداخت هزینه حضور هر کودک ۴ ساله در مهدکودک و ارسال بیش از ۲۱ میلیارد دلار چک محرک برای مالیات دهندگان. در طول دو سال گذشته

آنتونی رندون، رئیس مجلس، یک دموکرات از لس آنجلس، گفت که قانونگذاران پیشنهادهایی را برای سود بخش‌های خود و مردم کالیفرنیا ارائه می‌کنند.

کالیفرنیا اکثر مالیات بر درآمد خود را در آوریل جمع آوری می کند، آخرین مهلتی که مردم برای ارائه اظهارنامه مالیاتی ایالتی خود دارند. اما ایالت هر ماه از «مالیات های تکلیفی» پول دریافت می کند – پولی که شرکت ها هر ماه از حقوق کارگران کسر می کنند و به دولت می فرستند. این درآمد از ژوئن به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

مشکل در کالیفرنیا شغل نیست، زیرا این ایالت افراد زیادی دارد که کار می کنند و مالیات می پردازند. نرخ بیکاری کالیفرنیا در ماه سپتامبر به پایین ترین حد خود رسید و اشتغال تقریباً به وضعیت قبل از همه گیری بازگشته است – حتی با کاهش استخدام در ماه های اخیر.

نیوسام گفت: «این کمبودها نه تنها در راه خواهند بود، بلکه فراوان خواهند بود و ما باید برخی از تنظیمات را انجام دهیم. “ما در حال حاضر با قوه مقننه کار می کنیم تا این کار را انجام دهیم.”

Newsom هزینه های پیشنهادی را “قابل توجه” خواند. او بیشتر آن را با وتو کردن آن لوایح در سپتامبر مسدود کرد.