جنگ طلبان روسی ویدیوی سر بریدن یک اسیر جنگی را که هنوز زنده است جشن می گیرند

این ویدیو که تصور می‌شود در تابستان فیلم‌برداری شده است، توسط کانال تلگرامی ولادیسلاو پوزیانکوف، بنیان‌گذار یک گروه نفرت زن‌ستیز روسی به نام «دولت مردانه» منتشر شد.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

الکساندر ارموچنکو/ رویترز

گروه تحقیقاتی داوطلب InformNapalm گفت که سر بریدن ممکن است کاملاً هدف دیگری داشته باشد: به عنوان “کامپرومات” برای استفاده در برابر هر فراری احتمالی.

او گفت: «این بد است وقتی سرهای مردم بریده می شود، اما من هیچ جا ندیدم که این اتفاق در نزدیکی باخموت رخ می دهد یا جنگجویان واگنر در اعدام شرکت می کنند.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

به نظر می رسد قبل از ساکت شدن می گوید: “درد است، بس کن.”

یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه واگنر، در بیانیه ای به Daily Beast گفت که این ویدئو را تماشا کرده است.

به طور جداگانه، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی روسیه تصویری از جمجمه‌ای گیر کرده روی سنبله که گفته می‌شود «بقایای یک سرباز اوکراینی» در باخموت است را به اشتراک گذاشتند.

سپس مرد دیگری پیشنهاد می کند که سر بریده شده را در گونی گذاشته و «برای فرمانده بفرستید».

“و بله، بسیاری از این ویدئوها وجود دارد.”

این گروه گفت: «یعنی این محتوا نه برای ما و نه برای غرب، بلکه برای یک مخاطب داخلی است.

کانال های تلگرامی طرفدار روسیه این هفته شروع به پخش دو ویدیوی جداگانه کردند که به نظر می رسد جنایات جنگی را مستند می کند، یکی از آنها ظاهراً نشان می دهد که سربازان روسی سر یک اسیر را بریده و از عواقب آن لذت می برند. با شروع اعدام وحشتناک، قربانی به وضوح هنوز زنده است.

آندری یوسف، سخنگوی اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین در اظهاراتی تلویزیونی گفت: «هدف از چنین سیاستی به ویژه تلاش برای تضعیف روحیه و ایجاد وحشت در نیروهای دفاعی اوکراین است که موفق نخواهد شد». چهار شنبه.

اما پوزدیانکوف، که این فیلم را به سمت چهره‌های روسی که مخالف استفاده از روش‌های وحشیانه‌تر در میدان جنگ هستند، کارگردانی کرد، گفت که این ویدئو را از کانال رسانه‌های اجتماعی دیگری بیرون آورده است و این فیلم متعلق به او نیست.

در همین حال، مقامات اوکراینی قول داده اند که جلادها را ردیابی کنند و گفته اند که این ویدئوها تلاشی برای تضعیف روحیه نیروهای اوکراینی است.

این گروه در بیانیه‌ای گفت: «فرماندهان روسی… به زیردستان دستور می‌دهند که سرها را ببرند یا شکنجه کنند، در حالی که خودشان همه چیز را با تلفن به عنوان مدرک فیلمبرداری می‌کنند… تا زیردستانشان بفهمند که راه برگشتی برای آنها وجود ندارد».

سربازان پیمان مخفیانه ای می بندند تا امپراتوری پوتین را از درون “ویران کنند”.

مثل قبل، اصلاً به تسلیم شدن فکر نکنید، زیرا در اسارت اوکراین، همان کاری را که ما با اسیران اوکراینی انجام می دهیم با شما خواهند کرد.

او در ادامه گفت که این ویدئوها همچنین برای “ارعاب” سربازان خود روسیه بوده است.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

این ویدیوی هولناک پس از فیلم مشابهی منتشر شد که در آخر هفته توسط کانال های طرفدار روسیه به اشتراک گذاشته شد که اجساد سر بریده دو سرباز اوکراینی را نشان می داد. در آن ویدئو، که ظاهراً توسط اعضای گروه بدنام واگنر روسیه در نزدیکی باخموت فیلم‌برداری شده است، مردی که صدای خود را مخفی می‌کند، شنیده می‌شود که می‌خندد و می‌گوید که چگونه فردی با دستانش «سرشان را بریده است».

در حالی که وبلاگ نویسان نظامی طرفدار جنگ روسیه این ویدئوهای وحشتناک را جشن می گرفتند و اعدام کنندگان را تشویق می کردند، کرملین، به طور قابل پیش بینی، پیشنهاد کرد که ممکن است جعلی باشند.

مقامات اوکراینی روز چهارشنبه گفتند، نیروهای روسی با پخش فیلم‌های وحشیانه از بریدن سر یک اسیر جنگی اوکراینی در تلاشند تا قبل از یک ضدحمله برنامه‌ریزی‌شده اوکراینی «ترس» ایجاد کنند.

آیا واقعاً این اتفاق افتاده است، و اگر چنین است، کجا و توسط کدام طرف؟» دیمیتری پسکوف، سخنگوی دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «در دنیای جعلی‌هایی که در آن زندگی می‌کنیم، لازم است صحت این فیلم بررسی شود.»

الکساندر ارموچنکو/ رویترز