جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را می گیرند، نانسی پلوسی از رهبری کناره گیری می کند

سنا روز چهارشنبه لایحه حمایت از حقوق ازدواج همجنسگرایان را با 62 بر 37 شکست داد. به دنبال این نشان دادن حمایت هر دو حزب، انتظار می رود سناتورها به زودی در مورد تصویب قانون احترام به ازدواج رای دهند.

رقابت برای منطقه ای در کالیفرنیا در شمال شرقی لس آنجلس چهارشنبه شب برای مایک گارسیا جمهوری خواه نامیده شد. با توجه به اینکه گارسیا 218 امین جمهوری خواه بود که یک کرسی به دست آورد، حزب جمهوری خواه رسما اکثریت مجلس را به دست آورد. فاصله دقیق پیروزی آنها بر دموکرات‌ها همچنان مشخص است، زیرا چند رقابت آخر مجلس نمایندگان باقی مانده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز نامزدی ریاست جمهوری 2024 خود را اعلام کرد و لایحه ای که می تواند ازدواج همجنس گرایان را مدون کند، روز چهارشنبه گامی مهم در سنا به تصویب رساند.

این لایحه که در ماه ژوئیه توسط مجلس به تصویب رسید، از برابری ازدواج با توجه به قاضی دادگاه عالی کلارنس توماس که از دادگاه خواسته بود در این حق “بازنگری” کند، محافظت می کند. اگر این قانون در سنا تصویب شود، قانون احترام به ازدواج برای تایید بایدن به کاخ سفید خواهد رفت.

حزب جمهوری خواه رهبری را انتخاب می کند

در خارج از ایالات متحده، رهبران جهانی برای اجلاس سالانه G20 گرد هم آمدند، یک مجمع اقتصادی که تحت سلطه بحث در مورد جنگ در اوکراین در سال جاری بود. رئیس جمهور جو بایدن پس از دیدار با ریشی سوناک، نخست وزیر جدید بریتانیا برای گفتگو در مورد آخرین موشکی که دو نفر را در لهستان کشته است، نشست سران در اندونزی را ترک کرد.

استنی هویر، رهبر اکثریت و جیمز کلیبرن، ویپ اکثریت، اندکی پس از اظهارات مشابهی اعلام کردند، اعلام پلوسی، 82 ساله، راه را برای نسل بعدی رهبران حزب دموکرات هموار می کند. حکیم جفریس، نماینده نیویورک، نامزدی خود را برای جانشینی او اعلام کرد.

ترامپ نامزدی ریاست جمهوری 2024 را اعلام کرد

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: پلوسی استعفا می دهد، ترامپ برای 2024، حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان را به دست می گیرد: هفته در سیاست



منبع

در اینجا چیزی است که باید از این هفته در سیاست بدانید:

جمهوری خواهان مجلس را می گیرند

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، صبح پنجشنبه در مجلس نمایندگان سخنرانی کرد و اعلام کرد که از رهبری حزب کناره‌گیری می‌کند.

ترامپ روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد برای یک دوره دیگر در کاخ سفید نامزد شود که سومین کمپین او برای این دفتر است. اعلام ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که برخی از اعضای حزب او پس از نمایش بدتر از حد انتظار جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای امسال، مشکلات حقوقی و احتیاط‌ای داشتند.

جنگ روسیه در اوکراین در دستور کار نشستی قرار داشت که معمولاً بر بحث در مورد مسائل اقتصادی متمرکز است. بایدن روز چهارشنبه با ریشی سوناک، نخست وزیر جدید بریتانیا دیدار کرد تا در مورد آخرین تحولات جنگی – گزارش های حمله موشکی و کشته شدن دو نفر در لهستان در نزدیکی مرز اوکراین – گفتگو کند.

لایحه ازدواج همجنس گرایان در سنا تصویب شد

در پی انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر، هر دو حزب شاهد تغییرات عمده در رهبری این هفته با مشخص شدن اکثریت مجلس بودند.

سناتور میچ مک کانل از ایالت کی، تنها رقیب خود، سناتور ریک اسکات از فلوریدا را شکست داد و در انتخابات مجدد روز چهارشنبه پیروز شد تا موقعیت خود را به عنوان رهبر حزب جمهوریخواه مجلس سنا حفظ کند.

پس از آنکه سناتور کاترین کورتز ماستو در رقابت انتخاباتی خود برای انتخاب مجدد در نوادا در روز جمعه گذشته، با شکست دادن آدام لاکسالت، رقیب جمهوری خواه، پیروز شد، دموکرات ها پیش از این موفق شده بودند در سنا باقی بمانند.

پلوسی به دنبال انتخاب مجدد برای رهبری حزب نخواهد بود

دختر او، ایوانکا ترامپ، که در کنار همسرش جرد کوشنر به عنوان مشاور ارشد ترامپ خدمت می کرد، اعلام کرد که این بار قصد ندارد در کارزار انتخاباتی ترامپ شرکت کند. ایوانکا ترامپ با برداشتن گامی از سیاست گفت که خانواده اش را در اولویت قرار می دهد و از پدرش «خارج از عرصه سیاسی» حمایت می کند.

بایدن در گروه 20 با محوریت اوکراین

بایدن سفر خود به اندونزی برای اجلاس سران گروه 20 این هفته را پس از دیدار با دیگر رهبران جهان در مجمع سالانه به پایان رساند.

در مجلس نمایندگان، جمهوریخواهان، نماینده کوین مک کارتی را به عنوان رهبر حزب انتخاب کردند، اکنون که حزب جمهوری خواه اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورده است، او را به گزینه مورد علاقه جانشین پلوسی به عنوان رئیس مجلس تبدیل می کند. رای گیری برای رئیس مجلس در ژانویه انجام می شود، زمانی که نمایندگان جدید منتخب سوگند یاد می کنند.