جسد پاپ بازنشسته بندیکت شانزدهم در حالت خوابیده در واتیکان

فیلیپو توچیو، 35 ساله، از ونیز با قطاری شبانه آمد تا جسد بندیکت را ببیند.

با روشن شدن روز، 10 آقای پاپ با دستکش سفید – دستیاران پاپ و خانواده پاپ – جسد را پس از ورود به کلیسای برانکارد چوبی پوشیده از پارچه، به محل استراحت خود در مقابل محراب اصلی زیر سایبان برنزی مرتفع برنینی حمل کردند. .

منشی قدیمی او، اسقف اعظم گئورگ گانسواین، و تعداد انگشت شماری از زنان غیر روحانی که در خانه بندیکت خدمت می کردند، ون را با پای پیاده در صفوفی بی صدا به سمت باسیلیکا دنبال کردند. برخی از زنان دست دراز کردند تا بدن را با احترام لمس کنند.

بوتوراک گفت: “من بندیکت را دوست داشتم، او را به عنوان یک کاردینال (جوزف راتزینگر) دوست داشتم، زمانی که او به عنوان پاپ انتخاب شد و همچنین پس از بازنشستگی. فکر می کنم او به نوعی پدربزرگ مردمی بود که در واتیکان زندگی می کرد.

او زمانی که بیمار بود به واتیکان آمد تا برای بندیکت دعا کند، «بنابراین می‌خواستم امروز اینجا باشم تا خداحافظی کنم. من فکر می کنم او و فرانسیس صمیمی بودند، آنها از یکدیگر مراقبت می کردند.

___

سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا نیز در حال مشاهده جسد بود. واتیکان گفته است که تنها دو هیئت رسمی کشور – از ایتالیا و آلمان زادگاه بندیکت – به طور رسمی به مراسم خاکسپاری دعوت شده اند، زیرا پاپ ممتاز دیگر رئیس دولت نیست.

مارینا فرانته 62 ساله در میان آنها بود. رومی یک ساعت قبل از باز شدن درها وارد شد و وقتی دلیل آمدنش را توضیح داد احساساتی شد.

می‌خواستم به بندیکت ادای احترام کنم زیرا او نقشی کلیدی در زندگی و تحصیل من داشت. توچیو گفت: حدود ساعت 7:30 بعد از ترک ونیز دیشب به اینجا رسیدم.

مردم وفادار و کنجکاو، پس از انتظار در صفی که تا نیمه صبح در اطراف میدان سنت پیتر مار می‌رفت، به سرعت از راهروی مرکزی بالا می‌رفتند تا با پارچه‌های پوشیده شده از کنار جایگاه عبور کنند.

این زائر با اشاره به جماعت جوانان مؤمن که به صورت دوره ای و با حضور پاپ ها برگزار می شد، گفت: «وقتی جوان بودم در روزهای جهانی جوانان شرکت می کردم. توچیو اضافه کرد که او در رشته الهیات تحصیل کرده است و “پاپ او در طول سال های دانشگاه من را همراهی می کرد.”

یک مرد آمریکایی که در رم زندگی می کند، این فرصت را برای مشاهده جسد “تجربه ای شگفت انگیز” خواند. کوه بوتوراک، 47 ساله، که اصالتاً اهل آتلانتا است، گفت که 90 دقیقه قبل از باز شدن طلوع فجر به آنجا رسید و نیم ساعت پس از باز شدن باسیلیکا را ترک کرد.

___

مقامات امنیتی انتظار داشتند که در اولین روز مشاهده، حداقل 25000 نفر از کنار جسد عبور کنند.

او برای من بسیار مهم بود: برای آنچه هستم، طرز فکرم، ارزش‌هایم. به همین دلیل می‌خواستم امروز خداحافظی کنم.

تماشای عمومی به مدت 10 ساعت در روز دوشنبه در کلیسای سنت پیترز ادامه دارد. دوازده ساعت تماشا برای سه‌شنبه و چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است تا مراسم خاکسپاری صبح پنجشنبه که توسط پاپ فرانسیس در میدان سنت پیتر برگزار می‌شود.

درست بعد از ساعت 9 صبح (08:00 GMT)، درهای کلیسا باز شد تا مردم، برخی که ساعت ها قبل از سپیده دم در رطوبت منتظر مانده بودند، بتوانند به پاپ فقید، که در سال 2013 از مقام پاپ بازنشسته شد، ادای احترام کنند. اولین پاپی است که در 600 سال گذشته این کار را انجام می دهد.

او گفت: “من فکر می کنم میراث اصلی او این بود که به ما یاد داد چگونه آزاد باشیم.” «در گفتن آنچه در ایمانش ضروری بود و برای سایر مؤمنان مسری بود، هوش خاصی داشت». چیزی که در زمان مرگ او فکر کردم این بود که دوست دارم مانند او آزاد باشم.

پس از انتقال جسد بندیکت که در یک ون از کلیسای کوچک صومعه، جایی که پاپ سابق 95 ساله در روز شنبه درگذشت. صبح.

تریشا توماس و نیکول وینفیلد در این گزارش مشارکت داشتند.

پوشش AP از پاپ بندیکت شانزدهم را دنبال کنید: https://apnews.com/hub/pope-benedict-xvi



منبع

با اجرای آرام ارگ و گروه کر از «Kyrie Eleison» («خداوندا، رحم کن» به لاتین) در پس‌زمینه، پیشوایان خیرخواهان را در یک کلیپ ثابت به سمت راهروی مرکزی باسیلیکا حرکت دادند و سپس آنها را به آرامی به جلو هل دادند و گفتند: در ایتالیایی، “avanti” (به راه خود ادامه دهید) تا سرعت را تند نگه دارید. یک نفر یک گل رز قرمز به جا گذاشت.

جسد بندیکت با میتر، روسری قله اسقف و شنل قرمز پوشیده شده بود.

سیتی واتیکان (AP) – جسد پاپ بازنشسته بندیکت شانزدهم، در حالی که سرش بر روی یک جفت بالش زرشکی قرار گرفته بود، روز دوشنبه در کلیسای سنت پیتر در حالت خوابیده بود، در حالی که هزاران نفر برای ادای احترام به پاپ که جهان را شوکه کرد، حضور یافتند. با بازنشستگی یک دهه پیش

قبل از اینکه مؤمنان درجه یک به کلیسا راه یابند، نماز خوانده شد و ابر کوچکی از بخور در نزدیکی جسد رها شد که دستانش را روی سینه‌اش قفل کرده بود.

در دو طرف ستون میدان، بینندگان اقدامات امنیتی معمولی را که برای گردشگرانی که وارد باسیلیکا می‌شوند، انجام دادند – عبور از فلزیاب‌ها و کیسه‌های غربالگری از طریق دستگاه اشعه ایکس.

چند تن از افراد VIP برای ادای احترام به عموم مردم، از جمله جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، رهبر راست افراطی که در گذشته تمایلات محافظه‌کارانه بندیکت را تحسین کرده بود، فرصت داشتند.

فرانته گفت: در حالی که جرأت می‌کردم کلیسا و دین شناس آلمانی خجالتی و اهل کتاب و پاپ فعلی آرژانتینی الاصل خلق و خوی متفاوتی داشتند، “من معتقدم بین او و پاپ فرانسیس تداومی وجود دارد و هر کسی که رابطه واقعی بین آنها و مسیح را درک کند می تواند آن را ببیند.” .