سیل در فیلیپین 51 کشته و بیش از 12 مفقود بر جای گذاشت

سیل در بسیاری از مناطق تحت تاثیر آب و هوای بد فروکش کرده است که جشن کریسمس را در شرق، مرکز و جنوب فیلیپین مختل کرده است. اما بیش از 8600 نفر از 600000 نفر آسیب دیده در پناهگاه های اضطراری باقی مانده اند.

آژانس ملی مقابله با بلایای طبیعی روز دوشنبه اعلام کرد که در حالی که ساکنان آسیب دیده تلاش می کنند تا روی پاهای خود بازگردند، تلفات سیل عظیمی که در آخر هفته کریسمس بخش هایی از فیلیپین را ویران کرد به 51 نفر افزایش یافت و 19 نفر دیگر مفقود شدند.

بر اساس گزارش شورای ملی مدیریت و کاهش خطر بلایا، منطقه شمالی میندانائو در جنوب بیشترین قربانیان این فاجعه را متحمل شد و 25 کشته گزارش داد. بیشتر تلفات ناشی از غرق شدن و رانش زمین بوده و در میان مفقودان ماهیگیرانی که قایق هایشان واژگون شده است.

اداره هواشناسی ایالتی اعلام کرد، یک خط برشی – نقطه ای که هوای گرم و سرد به هم می رسد – هفته گذشته باعث باران های شدید در بخش هایی از کشور شد و باعث سیل شد.



منبع

شورای مدیریت بلایای طبیعی اعلام کرد که حداقل 22 شهر و شهرداری وضعیت بلایای طبیعی اعلام کرده اند. این اقدام امکان آزادسازی بودجه اضطراری و تسریع تلاش‌های توانبخشی را فراهم می‌کند.

مانیلا، فیلیپین (AP) –

آژانس مدیریت بلایای طبیعی گفت که بیش از 4500 خانه در اثر سیل، همراه با جاده ها و پل ها آسیب دیده اند و برخی از مناطق هنوز برق و آب را مختل کرده اند. مقامات گفتند که دولت مواد غذایی و سایر اقلام ضروری را برای ساکنان سیل زده ارسال کرد، تجهیزات سنگین را برای عملیات پاکسازی مستقر کرد و ورقه های آهنی و کیت های تعمیر سرپناه را تهیه کرد. تیم هایی از پایتخت مانیل برای کمک به جوامعی که آب پاکیزه محدودی داشتند در راه اندازی سیستم های تصفیه آب اعزام شدند.

عکس‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی ساکنان استان Misamis Occidental در شمال میندانائو را نشان می‌دهد که گل و لای غلیظ را از کف خانه‌های خود پاک می‌کنند. در روستای ساحلی Cabol-anonan، درختان نارگیل ریشه کن شدند و کلبه‌های ساخته شده از مواد سبک تقریباً صاف شدند.