جزئیات هیجان انگیز پانل 6 ژانویه

17 ماه پس از اینکه ترامپ حامیان خود را برای «جنگ جهنمی» برای ریاست جمهوری او به کنگره فرستاد، هنوز احساسات در ساختمان کنگره خام است. آن روز چهارشنبه بود، دو ماه پس از انتخابات، به طور سنتی جشنی بود که کنگره موظف شد نتایج نوامبر را تأیید کند.

او گفت که گزارش کمیته باید سال‌ها در کتاب‌های درسی مدنی و تاریخ ایالات متحده تدریس شود تا آمریکایی‌ها را آگاه کند و آنها را گرد هم آورد. او گفت: «این گونه است که دموکراسی نجات می یابد.

تدابیر امنیتی برای جلسات استماع خواهد بود. مقامات مجری قانون از افزایش تهدیدات خشونت آمیز علیه اعضای کنگره خبر می دهند.

__

او گفت: “یک ضعفی که آمریکایی ها در دفاع از دموکراسی ما دارند این است که ما آن را بدیهی می دانیم.” او گفت: “ما از علائم هشدار دهنده آگاه نیستیم.”

“شما واقعا باید به جنگ داخلی برگردید تا چیزی شبیه به آن را درک کنید.”

این هیئت متشکل از 9 قانونگذار از ابتدای کار با موانعی روبرو بود. جمهوریخواهان مانع از تشکیل یک نهاد مستقل شدند که می توانست حمله 6 ژانویه را همانطور که کمیسیون 11 سپتامبر در مورد حمله تروریستی 2001 تحقیق کرد، بررسی کند.

نماینده جیمی راسکین، دکتر، یکی از اعضای کمیته می‌گوید: «ما داستان یک توطئه برای براندازی انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 را روایت خواهیم کرد.

نتایج هفته های آتی جلسات عمومی ممکن است قلب یا ذهن را در آمریکای قطبی شده سیاسی تغییر ندهد. اما تحقیقات یک ساله کمیته با 1000 مصاحبه در نظر گرفته شده است که به عنوان یک رکورد عمومی برای تاریخ باقی بماند. هدف یک گزارش نهایی ارائه گزارشی از خشونت‌آمیزترین حمله به ساختمان کنگره از زمان آتش زدن بریتانیا در سال 1814 است و تضمین می‌کند که دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.

ترکیب نامناسب کمیته 6 ژانویه متشکل از هفت دموکرات و دو جمهوری خواه، لیز چنی از وایومینگ و آدام کینزینگر از ایلینویز، منتقدان رک و پوست کنده ترامپ را اکنون در معرض خطر آینده سیاسی خود در این کار قرار داده اند.

پس از یک سال تحقیق، داستانی که کمیته قصد گفتن آن را دارد هنوز در حال آشکار شدن است.

نویسندگان آسوشیتدپرس، فرنوش امیری، کوین فریکینگ و مایکل بالسامو در این گزارش مشارکت داشتند.

ترامپ کل تحقیقات را غیرقانونی خوانده است. کمیته نمی تواند او یا شخص دیگری را متهم کند. صلاحیت این سازمان فقط به آن اجازه می دهد که یافته های خود را به بخش مربوطه ارجاع دهد که در حال بررسی است.

انتظار می‌رود که این روند آمریکایی‌ها را با گروهی از شخصیت‌ها آشنا کند، برخی از آنها شناخته شده، برخی دیگر گریزان، و با آنچه که ترامپ و متحدانش تلاش کردند تا نتیجه انتخابات را معکوس کنند، گفتند و انجام دادند.

بسیاری از جمهوری خواهان در هفته های آینده آماده دفاع از ترامپ هستند. جیم جردن، نماینده جمهوری‌خواه از اوهایو، که از احضاریه هیئت برای مصاحبه سرپیچی کرد، در بیانیه‌ای گفت که هدف واقعی این کمیته متقاعد کردن آمریکایی‌ها است که “محافظه‌کاران مقصر حوادث آن روز هستند.”

اول از همه، گزارش‌های خشن پلیسی است که درگیر نبرد تن به تن با اوباش بودند، با شهادت کارولین ادواردز، افسر پلیس کنگره ایالات متحده، که در غوغا به شدت مجروح شد. همچنین نیک کوستد، مستندساز که از فیلم «پسران مغرور» افراطی در حال هجوم به کاپیتول فیلمبرداری کرد، روز پنجشنبه حضور خواهد داشت. از آن زمان برخی از اعضای آن گروه و همچنین برخی از نگهبانان سوگند به اتهامات نادر فتنه انگیزی در مورد حمله به سبک نظامی متهم شدند.

باربارا کامستاک، نماینده سابق کنگره جمهوری خواه از ویرجینیا، گفت: “این برای ثبت دائمی وجود خواهد داشت، و من فکر می کنم این برای تاریخ مهم است.”

وزارت دادگستری بیش از 800 نفر را به خاطر خشونت در آن روز دستگیر و متهم کرده است که بزرگترین شبکه کشنده در تاریخ آن است.

برای پوشش کامل جلسات دادرسی 6 ژانویه، به https://www.apnews.com/capitol-siege مراجعه کنید.



Source link

ما متحمل حمله ای به دموکراسی خود شدیم که هیچ یک از ما در طول عمر خود ندیده ایم.»

قانون‌گذاران نیز در این تحقیقات گرفتار شده‌اند، از جمله کوین مک کارتی، رهبر حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، که از درخواست‌های کمیته برای شهادت سرباز زد. ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ که از پدرش خواسته بود آشوبگران را کنار بگذارد، به طور خصوصی در مقابل کمیته حاضر شد.

با بسیاری از معیارها، این حمله ماه‌ها قبل، بلافاصله پس از روز انتخابات، زمانی که ترامپ به دروغ ادعا کرد در رای‌گیری تقلب شده است و پس از اینکه بایدن برنده اعلام شد، از تسلیم شدن خودداری کرد، آغاز شد.

در مقابل این پس‌زمینه، کمیته تلاش خواهد کرد تا پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای پاییز که در آن رای‌دهندگان تصمیم می‌گیرند که کدام حزب کنگره را کنترل می‌کند، با آمریکای تقسیم‌شده صحبت کند. اکثر شبکه های تلویزیونی جلسات استماع را به صورت زنده پخش می کنند، اما فاکس نیوز این کار را نمی کند.

استیون لویتسکی، استاد دانشگاه هاروارد و یکی از نویسندگان کتاب “چگونه دموکراسی ها می میرند”، که به طور گسترده در مورد دولت های دموکراتیک جهان نوشته است، گفت: “این یک بازی نیست.”

انتظار می‌رود در هفته‌های آتی، این هیئت به جزییات کمپین عمومی ترامپ برای «توقف دزدی» و فشار خصوصی او بر وزارت دادگستری برای جبران شکست خود در انتخابات را توضیح دهد – علی‌رغم اینکه ده‌ها پرونده دادگاه شکست خورده و دادستان کل خودش در آنجا تأیید کرد. هیچ تقلبی در مقیاسی نبود که بتواند نتایج را به نفع او کند.

واشنگتن (AP) – قیام 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده برای جهانیان نمایش داده شد، اما کمیته مجلس نمایندگان که این حمله را بررسی می کند معتقد است که هنوز داستان دلخراش تری گفته نشده است – درباره رئیس جمهور و افرادی که اقداماتشان دموکراسی آمریکایی را در معرض خطر قرار می دهد.

درعوض، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، تشکیل هیئت 1/6 را از طریق کنگره بر سر اعتراضات میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا، آغاز کرد. او قانونگذاران منصوب شده توسط جمهوریخواهان را که در 6 ژانویه علیه تایید نتایج انتخابات رای داده بودند، رد کرد، اعضای مورد نظر خود را برای خدمت انتخاب کرد و نماینده حقوق مدنی، بنی تامپسون، نماینده خانم، را به عنوان رئیس انتخاب کرد.

با این حال، در حالی که ترامپ در حال بررسی یک نامزدی دیگر برای کاخ سفید است، سایر جمهوری خواهان بی سر و صدا به این فکر می کنند که آیا جلسات استماع کمیته بر افکار عمومی تأثیر خواهد گذاشت یا اینکه 6 ژانویه به سادگی فراموش می شود.

افکار عمومی در مورد اقدامات مارک میدوز، رئیس دفتر رئیس جمهور، که بیش از 2000 پیام متنی او تصویری از تقلاهای بی درنگ برای حفظ ترامپ در قدرت را در اختیار کمیته قرار داده است، آشنا خواهند شد. از جان ایستمن، پروفسور محافظه کار حقوق، که معمار طرح ناموفق برای متقاعد کردن معاون رئیس جمهور مایک پنس برای توقف صدور گواهینامه در 6 ژانویه بود. از مقامات وزارت دادگستری که به جای همراهی با پیشنهادهای شگفت انگیز ترامپ، تهدید به استعفا کردند.

لویتسکی، پروفسور، گفت که آمریکایی ها تجربه زیادی از تماشای دموکراسی خود در معرض خطر نداشته اند.

با حساب‌های شخصی و ویدیوهای وحشتناک، کمیته 1/6 انتظار دارد که جلسه استماع روز پنج‌شنبه شروع شود تا نشان دهد سنت آمریکا برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت ریاست‌جمهوری نزدیک به از بین رفتن است. این نشان می‌دهد که چگونه رئیس‌جمهور، دونالد ترامپ، از قبول انتخابات 2020 خودداری کرد، ادعاهای دروغین تقلب در رأی‌دهی را منتشر کرد و یک کمپین عمومی و خصوصی بی‌سابقه را برای براندازی پیروزی جو بایدن ترتیب داد.