فلوریدا با حکم 1.2 میلیون دلاری برای کشتن مرکبات مواجه است


اورلاندو، فلوریدا (AP) – صاحب یک مهد کودک تجاری برنده حکم 1.2 میلیون دلاری علیه وزارت کشاورزی فلوریدا در آخرین حکم علیه آژانس دولتی به دلیل تخریب مرکبات در دهه 2000 در تلاش برای جلوگیری از گسترش درختان گران قیمت شده است. بیماری ها

هیئت منصفه در اورلاندو هفته گذشته تشخیص داد که آژانس دولتی بیش از 160000 گیاه مرکبات را در تلاشی برای جلوگیری از سبز شدن مرکبات نابود کرده است و گری ماهون مستحق دریافت غرامت 1.2 میلیون دلاری به ارزش منصفانه بازار است. تجارت ماهون، مهدکودک مرکبات Pokey’s Lake Gem، درختان میوه را در Zellwood، فلوریدا پرورش می دهد.

وزارت کشاورزی استدلال کرده بود که ماهون مستحق غرامت نیست زیرا می‌توانست با انتقال گیاهان مرکبات خود به گلخانه‌ها از ضررهای خود جلوگیری کند. وکلای ماهون با این تفسیر از قانون مخالفت کردند.

در سال 2008، قانونگذاران فلوریدا قانونی را تصویب کردند که به موجب آن پرورش دهندگان مرکبات موظف بودند گیاهانی را که در گلخانه ها کشت نمی شوند، بفروشند یا از بین ببرند تا از صنعت مرکبات ایالتی در برابر سبز شدن مرکبات محافظت کنند. سبز شدن مرکبات یکی از بزرگترین تهدیدها برای صنعت مرکبات ایالات متحده است، زیرا درختان آلوده میوه های سبز، بد شکل و تلخ تولید می کنند. این بیماری در نهایت می تواند درختان آلوده را از بین ببرد، اگرچه برای انسان بی ضرر است.

الکساندر کلم، وکیل ماهون گفت: «در حالی که قانونگذار و وزارت کشاورزی فلوریدا نیت خوبی در تصویب و اجرای این قانون داشتند، اما تأثیر فاجعه باری بر پرورش دهندگان مرکبات داشته است. “موکل ما سال ها برای احقاق حق هزاران نفر مبارزه کرده است – هزاران گیاهی که او مجبور به نابودی آنها شد، و ما خوشحالیم که او غرامت دریافت می کند و می تواند به زندگی خود ادامه دهد.

وزارت کشاورزی فوراً به درخواست ایمیلی در روز چهارشنبه پاسخ نداد.

در دو دهه گذشته، صنعت مرکبات فلوریدا توسط سبز شدن و بیماری دیگری به نام شانکر مرکبات تهدید شده است. شانکر مرکبات می تواند باعث ریزش زودرس برگ ها و میوه های مرکبات شود و ضایعات بدی روی میوه ایجاد کند. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، ضایعات، سلول های باکتریایی را نشت می کنند که می توانند از طریق باد، باران یا مواد آلوده به درختان دیگر سرایت کنند.

با هر دو بیماری، کارگران کشاورزی در سراسر ایالت درختان مرکبات را در تلاش برای جلوگیری از گسترش مخرب آنها از بین بردند.

در اوایل سال جاری، حدود 18000 صاحب خانه در اورنج کانتی، محل اورلاندو، برنده حکم 42 میلیون دلاری علیه ایالت به دلیل از بین بردن مرکبات خود شدند.

ده ها هزار صاحب خانه در شهرستان های برووارد، لی و پالم بیچ نیز برنده دعوای دسته جمعی علیه ایالت به دلیل درختان سقوط کرده خود شده اند و غرامت در شهرستان متفاوت است. پرونده ای در شهرستان میامی داد همچنان در حال بررسی است.



Source link