تگزاس بدون مجوز اسلحه می زند و پلیس با مردم مسلح روبرو می شود

هیوستون – تونی ارلز سرش را جلوی یک ردیف دوربین تلویزیونی آویزان کرد و به پایین خیره شد و زندگی اش به هم ریخت. روزها قبل، ارلز تفنگ دستی خود را بیرون آورده و تیراندازی کرده بود، به این امید که مردی را که به تازگی از او و همسرش در یک دستگاه خودپرداز در هیوستون سرقت کرده بود، بزند.

او گفت: «من فکر می‌کنم اکثر مردم بر اساس قیاس استدلال می‌کنند: اگر فکر می‌کردید که حق حمل مضر است، این بدتر خواهد بود.

رایان اروتیا، یکی از فرماندهان دفتر کلانتر ال پاسو، گفت: “کسی می تواند به آکادمی کالاهای ورزشی در ال پاسو برود و یک تفنگ دستی بخرد و پس از بررسی سوابق خود با آن خارج شود.” این واقعاً مجریان قانون را در مضیقه قرار می دهد زیرا اسلحه های بیشتری را در خیابان قرار می دهد که می تواند علیه ما استفاده شود.»

در داخل یک فروشگاه اسلحه در آستین، تگزاس، 27 مه 2021. (متیو بوش/نیویورک تایمز)

لات گفت: «اگر تحقیقاتم مرا در مورد چیزی متقاعد کند، این است که اگر افرادی که به احتمال زیاد قربانی جرایم خشونت‌آمیز هستند، عمدتاً سیاه‌پوستان فقیر، بیشترین کاهش جرم را خواهید داشت. مجوزها.»

اکتبر گذشته در پورت آرتور، تگزاس، مردی با اسلحه دستی، که دارای مجوز بود، دو سارق مسلح را به مرغ چرچ دید و از پنجره درایو تیراندازی کرد و یکی از مردان را به قتل رساند و دیگری را مجروح کرد. اقدامات او توسط دادستان منطقه مورد ستایش قرار گرفت.

از سپتامبر گذشته که این قانون اجرایی شد، هیچ آمار تیراندازی در سراسر ایالت منتشر نشده است. پس از سال 2021 به ویژه خشونت آمیز در بسیاری از مناطق ایالت، تصویر جرم و جنایت در تگزاس در این سال متفاوت بوده است، با قتل و تجاوز در برخی نقاط و در برخی دیگر کاهش یافته است.

کیم اوگ، دادستان منطقه هریس، گفت: «تکه کننده است. ما شاهد حمل سلاح های بیشتری بوده ایم که به خودی خود قانونی است. اما مردم در حالی که مرتکب جنایات دیگری می شوند سلاح ها را حمل می کنند و من فقط در مورد جنایات خشونت آمیز صحبت نمی کنم. من در مورد جنایات مسمومیت یا جرایم رانندگی یا جرایم دارایی، حمل سلاح در اموال مدرسه یا در مکان ممنوعه دیگری، از جمله میله ها و محوطه مدرسه صحبت می کنم.

وکیل پاسخ داد او به یکی نیاز نداشت. ما معتقدیم و ادعا می کنیم که همه چیز در مورد آن وضعیت طبق قانون تگزاس توجیه شده است. بعداً هیئت منصفه بزرگ موافقت کرد و از متهم کردن ارلز به خاطر هر جنایتی خودداری کرد.

اما جان آر. لات جونیور، محققی قدیمی که در سال 1998 کتابش با عنوان «اسلحه‌های بیشتر، جنایت کمتر» در میان طرفداران حقوق اسلحه تأثیرگذار بوده است، گفت که مطالعات جدیدتر تفاوت‌های بین مقررات دولتی سلاح‌های دستی را که ممکن است دلیل آن باشد، در نظر نگرفته است. افزایش جرم و جنایت او همچنین به کاهش جرایم اخیر در شهرهای تگزاس پس از اجرایی شدن قانون حمل بدون مجوز اشاره کرد و به آنچه که او به عنوان اهمیت افزایش مالکیت قانونی اسلحه در مناطق با جرم بالا می‌دید اشاره کرد.

بحث های اخیر در مورد قوانین اسلحه در تگزاس به صدور مجوز اسلحه محدود نشده است. پس از تیراندازی در مدرسه ابتدایی در Uvalde، طرفداران کنترل اسلحه تلاش کردند تا سن را برای خرید یک تفنگ به سبک AR-15 افزایش دهند. و پس از اینکه دادگاه عالی برنامه مجوز محدود نیویورک را لغو کرد، یک دادگاه فدرال در تگزاس دریافت که قانون ایالتی که بزرگسالان زیر 21 سال را از حمل اسلحه منع می کند، خلاف قانون اساسی است. فرماندار گرگ ابوت پیشنهاد کرده است که او موافقت کرده است، حتی در شرایطی که وزارت امنیت عمومی تگزاس، که بر پلیس ایالت نظارت دارد، درخواست تجدید نظر دارد.

در شهر مرزی ایگل پس، مشاجرات مستی به تیراندازی تبدیل شده است. در ال پاسو، عیاشی هایی که به طور قانونی اسلحه های خود را به مهمانی می آورند، برای توقف دعوا، آتش گشوده اند. در هوستون و اطراف آن، دادستان‌ها جریان فزاینده‌ای از پرونده‌هایی را دریافت کرده‌اند که شامل شلیک یا شلیک اسلحه بر روی مکان‌های پارکینگ، رانندگی بد، موسیقی بلند و مثلث‌های عاشقانه است.

یک وکیل برای ارلز از در دسترس قرار دادن او برای اظهار نظر خودداری کرد. اوگ گفت که مردی که ارلز و همسرش را دزدی کرده است ناشناس است.

سست شدن مقررات نیز در میانه بحث ملی درباره جرم و جنایت قرار گرفت. محققان مدت‌هاست بر سر تأثیر اجازه دادن به افراد بیشتری برای داشتن و حمل قانونی اسلحه بحث کرده‌اند. اما مجموعه‌ای از مطالعات اخیر ارتباطی بین قوانینی که حمل اسلحه را آسان‌تر می‌کنند و افزایش جرم و جنایت پیدا کرده‌اند، و برخی این احتمال را مطرح کرده‌اند که اسلحه‌های بیشتر در گردش منجر به سرقت بیشتر سلاح‌ها و تیراندازی‌های بیشتر توسط پلیس می‌شود.

ابوت در یک کنفرانس خبری اخیر گفت: «آنچه من به آن اعتقاد دارم این است که متمم دوم حقوق خاصی را فراهم می کند و این حقوق را برای بزرگسالان فراهم می کند. من فکر می کنم که حکم دادگاه تایید خواهد شد.

بیشتر تحقیقات در مورد تأثیرات آسان‌تر کردن مجوزهای اسلحه دستی بوده است، بخشی از قوانینی که به عنوان قوانین حق حمل شناخته می‌شوند، و Donohue هشدار داد که فقط داده‌های محدودی در مورد قوانینی در دسترس است که در بیشتر موارد اصلاً نیازی به مجوز ندارند. .

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

در مورد ارلز، مردی که متهم به تیراندازی مرگبار به آرلین آلوارز 9 ساله در حین تیراندازی به یک سارق فراری بود، دفتر اوگ شواهدی را به هیئت منصفه بزرگ ارائه داد که از اتهامات مختلفی از قتل سهل انگاری گرفته تا قتل را شامل می شد. هیئت منصفه بزرگ این اتهامات را رد کرد.

این قانون همچنان حمل اسلحه را برای کسانی که به ارتکاب جنایت محکوم شده اند، مست یا مرتکب جرم دیگری ممنوع می کند. در شهرستان هریس، پرونده های جنایی مربوط به نگهداری غیرقانونی سلاح از زمان اجرایی شدن قانون جدید به شدت افزایش یافته است: 3500 مورد تا کنون در سال جاری تا اواسط اکتبر، در مقابل 2300 مورد در کل سال 2021 و میانگین حدود 1000 پرونده در سال های قبل. بازگشت به سال 2012

“آیا آقای ارلز مجوز حمل دارد؟” خبرنگاری در کنفرانس خبری فوریه پرسید که در آن وکیلش به جای او صحبت کرد.

اما طرفداران حقوق اسلحه در کنگره تحت سلطه جمهوری خواهان غالب بودند و استدلال می کردند که تگزاسی ها نباید برای استفاده از حقوق متمم دوم قانون اساسی خود به مجوز ایالت نیاز داشته باشند.

جان جی. دانوهو سوم، استاد دانشکده حقوق استنفورد و نویسنده چندین مطالعه اخیر که در مورد قوانین و جرایم مربوط به اسلحه انجام شده است، می گوید: «وزن شواهد به سمتی تغییر کرده است که اسلحه بیشتر برابر است با جنایات بیشتر.

اما تگزاس پرجمعیت ترین ایالتی است که الزامات مجوز اسلحه دستی را کنار گذاشته است. پنج شهر از 15 شهر بزرگ کشور در تگزاس واقع شده اند و این رویکرد غیرمجاز به سلاح های دستی را به واقعیت جدیدی از زندگی در مناطق شهری تبدیل می کند که در سایر ایالت ها دیده نمی شود.

اما آنچه واضح است این است که افراد بسیار کمتری مجوزهای جدید برای اسلحه دستی دریافت می کنند، حتی با وجود اینکه بسیاری از مقامات مجری قانون می گویند تعداد اسلحه هایی که در خیابان با آنها مواجه می شوند در حال افزایش است.

اما برای بسیاری از افسران مجری قانون، ارتباط بین قانون جدید و تیراندازی های خودجوش به راحتی آشکار شده است.

دفتر او نمونه‌ای از دستگیری‌ها را در چند هفته گذشته ارائه کرد: مردی 21 ساله که یک تپانچه و یک خشاب دوم به همراه داشت در حالی که در ساعات مدرسه در محوطه یک مدرسه ابتدایی قدم می‌زد. مردی در حال پریدن از ماشینش و تیراندازی به سمت راننده تسلا در حالت خشم جاده؛ زنی در حالی که به برادر کوچکش کمک می کرد سوار ماشین شود، پس از مشاجره بر سر یک ویدئو در شبکه های اجتماعی به سمت زن دیگری تیراندازی کرد.

کلانتر تام اشمربر از ماوریک کانتی، که شامل ایگل پاس است، گفت: «اکنون که همه می توانند سلاح حمل کنند، ما افرادی داریم که مشروب می نوشند و شروع به تیراندازی به یکدیگر می کنند. او گفت: «مردم احساساتی می‌شوند و به‌جای اینکه دست دراز کنند، دست به سلاح می‌زنند. ما چندین تیراندازی از این دست داشته ایم.»

کلانتر دیوید سووارد از شهرستان آتاسکوسا، یک منطقه روستایی در جنوب سن آنتونیو، گفت که او نیز افزایش آشکاری در تیراندازی مشاهده نکرده است. او گفت: «تنها درصد کمی از مردم واقعاً از قانون سوء استفاده می کنند.

ادی گارسیا، رئیس پلیس دالاس، گفت: “ما تیراندازی های قابل توجیهی داشته ایم که قربانیان احتمالی از خود دفاع کرده اند.” “این دو طرف را قطع می کند.”

تگزاس با قانون جدید خود به دور از یک موضوع دور از ذهن، به تلاش‌های گسترده‌ای پیوست تا تقریباً تمام محدودیت‌های حمل تفنگ دستی را حذف کند. وقتی قانون «حمل بدون مجوز» آلاباما در ژانویه اجرایی شود، نیمی از ایالت‌های این کشور، از مین تا آریزونا، برای حمل اسلحه نیازی به مجوز نخواهند داشت.

فشار قانونگذاری ایالت به ایالت با یک قوه قضاییه فدرال همزمان شده است که به طور فزاینده ای به نفع حمل اسلحه و مخالفت با تلاش های ایالتی برای تنظیم آنها رای داده است.

در ماه مه، کمیته ای از کاخ تگزاس شهادت مدافعان حقوق اسلحه را شنید که عبور از حمل بدون مجوز را ستایش کردند و استدلال کردند که ممکن است زمان فراتر رفتن فرا رسیده باشد.

تعداد مجوزهای جدید درخواست شده توسط تگزاسی ها با شیوع همه گیر افزایش یافت، اما پس از آن تا سال 2021 به شدت کاهش یافت، زیرا لایحه حمل بدون مجوز از طریق مجلس قانونگذاری منتقل شد. به طور متوسط ​​کمتر از 5000 در ماه در سال 2022 صادر شد که کمتر از هر زمان دیگری به سال 2017 است.

در دالاس، تعداد قتل‌هایی که توجیه‌پذیر تلقی می‌شوند، افزایش یافته است، مانند مواردی که برای دفاع از خود انجام شده‌اند، حتی با وجود کاهش کلی تیراندازی از سطوح بالای سال گذشته.

در داخل یک فروشگاه اسلحه در آستین، تگزاس، 27 مه 2021. (متیو بوش/نیویورک تایمز)

مجوزهای تفنگ دستی هنوز موجود است. این فرآیند شامل بررسی پیشینه و یک دوره آموزشی تقریباً پنج ساعته، از جمله در یک میدان تیراندازی است که مشکلات قانونی را که ممکن است هنگام باز کردن آتش ایجاد شود، پوشش می‌دهد.

مایکل ماتا، رئیس اتحادیه پلیس محلی در دالاس، گفت که او و افسران همکارش هیچ افزایشی در جرایم خشونت‌آمیز مرتبط با قانون جدید حمل بدون مجوز مشاهده نکرده‌اند، اگرچه تعداد اسلحه‌های «مطلقا» بیشتر در خیابان وجود دارد.

او به کمیته گفت: «من فکر می‌کنم مناسب است که سن حمل بدون مجوز را به 18 سال افزایش دهیم. “واقعاً دلیلی وجود ندارد که یک بزرگسال قانونی نتواند از خود دفاع کند.”

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

این تیراندازی بخشی از آن چیزی بود که بسیاری از کلانترها، رهبران پلیس و دادستان های منطقه در مناطق شهری تگزاس می گویند افزایش افراد حامل اسلحه و تیراندازی های فوری در سال از زمانی که ایالت شروع به اجازه دادن به اکثر افراد بالغ 21 ساله کرد، بوده است. برای حمل اسلحه بدون مجوز.

در همان زمان، عمدتاً در شهرستان‌های روستایی، سایر کلانترها گفتند که تغییر کمی دیده‌اند، و طرفداران حقوق اسلحه می‌گویند تعداد بیشتری از افرادی که به طور قانونی اسلحه حمل می‌کنند، می‌تواند دلیل کاهش تیراندازی در برخی از مناطق ایالت باشد.

بسیاری از تگزاسی ها به دلیل مزایایی که دارد، از جمله توانایی حمل یک تفنگ دستی مخفی در یک جلسه دولتی، هنوز به دنبال مجوز هستند. اما دیگر لازم نیست.

کلانتر اد گونزالس از شهرستان هریس، که شامل هیوستون می شود، گفت: «به نظر می رسد اکنون یک نقطه اوج وجود دارد که فقط همه مسلح هستند.

در عوض، او به آرلین آلوارز، دختر 9 ساله ای که در یک پیکاپ عبوری نشسته بود، ضربه زد و او را کشت.

ریچل مالون، از صاحبان اسلحه آمریکا، برخی از اولویت های گروه خود را برای جلسه بعدی قانونگذاری تشریح کرد.

ادارات پلیس شهرهای بزرگ و گروه های اصلی مجری قانون با قانون جدید اسلحه دستی در بهار گذشته که در برابر قانونگذاری ایالتی مطرح شد، مخالفت کردند، زیرا تا حدی نگران از بین رفتن الزامات آموزشی لازم برای مجوز و خطرات بیشتر برای افسران بودند.