قضات دیوان عالی بر سر اظهارنظرهای مشروعیت دادگاه با یکدیگر اختلاف دارند

یکی دیگر از موارد انفجاری که نحوه عملکرد دادگاه را زیر سوال می برد، درز خیره کننده پیش نویس نظر دادگاه در مورد دابز علیه جکسون، حکم سقط جنین، تقریبا دو ماه قبل از صدور رسمی آن بود.

اما امسال، برخی از قضات به دنبال تصمیم به لغو رو علیه وید، درگیر یک اختلاف عمومی گسترده و غیرعادی بر سر مشروعیت دادگاه هستند.

روز سه‌شنبه، آلیتو در حال پاسخ به سؤالی در یک انجمن در بنیاد محافظه‌کار هریتیج در واشنگتن بود که گفت: «کسی از خط مهمی هم عبور می‌کند» وقتی می‌گوید «دادگاه به گونه‌ای عمل می‌کند که غیرقانونی است».

علیرغم ماهیت خارق‌العاده این افشاگری، دادگاه از آن زمان تاکنون در مورد تحقیقات خود و اینکه آیا کسی برای چنین نقض اساسی پروتکل دادگاه پاسخگو شده است یا خیر، چیزی نگفته است.

کاگان در سخنرانی در مونتانا در ماه ژوئیه گفت که دادگاه “مشروعیت خود” را از طریق اقدامات خود به دست می آورد.

اما کاگان این کار را انجام نداد، و نظرات مشروعیت خود را در حضورهای اواخر همان ماه در معبد امانو-ال در نیویورک و دانشگاه نورث وسترن بازبینی کرد. سپس، در سخنانی در دانشگاه سالو رجینا در رود آیلند، او گفت که دادگاه نباید “در حال سرگردانی باشد و فقط خود را وارد هر موضوع دکمه داغ در آمریکا کند” و به ویژه “نباید این کار را به گونه ای انجام دهد که منعکس کننده یک ایدئولوژی باشد. ” یا “یک مجموعه از دیدگاه های سیاسی بر دیگری.”

آلیتو نیز قبلاً روی این موضوع سنجیده بود. او در اواخر سپتامبر در اظهارنظری به وال استریت ژورنال گفت که “گفتن یا تلویحا اینکه دادگاه در حال تبدیل شدن به یک نهاد نامشروع است یا زیر سوال بردن درستی ما از مرز مهمی عبور می کند.”

در مجموع روشی که دادگاه مشروعیت خود را حفظ می‌کند و اعتماد عمومی را تقویت می‌کند، عمل کردن مانند دادگاه است، انجام کارهایی است که به نظر مردم سیاسی یا جناحی نمی‌آیند، با رفتار نکردن به گونه‌ای که گویی ما فقط افرادی هستیم که دارای فردی سیاسی یا سیاسی هستند. کاگان گفت: سیاست یا ترجیحات اجتماعی که ما همه را مجبور به زندگی با آنها می کنیم. او همچنین گفت که در مورد تصمیم خاصی صحبت نمی کند.

آلیتو به این موضوع نیز پرداخت. او بدون اظهار نظر در مورد اینکه آیا تحقیقات در مورد افشای اطلاعات به نتیجه رسیده است یا افشاگر را شناسایی کرده است، گفت: “این یک خیانت بزرگ به اعتماد توسط کسی بود.”

نظرسنجی ها نشان می دهد که اعتماد عمومی به دادگاه در پایین ترین سطح تاریخی قرار دارد. یک نظرسنجی گالوپ که در اواخر سپتامبر منتشر شد، نشان داد که سطح اعتماد و اطمینان به قوه قضاییه 47 درصد است، پایین‌ترین میزان از زمانی که این سازمان در دهه 1970 نظرسنجی از مردم را در مورد این موضوع آغاز کرد. در سال 2020 67 درصد بود.

رئیس قاضی جان رابرتز در اوایل سپتامبر اظهارات عمومی خود را در مورد مشروعیت دادگاه بیان کرد و از نهادی که به مدت 17 سال رهبری کرده است دفاع کرد. وی گفت: صرفاً به این دلیل که مردم با یک عقیده موافق نیستند، مبنایی برای زیر سؤال بردن مشروعیت دادگاه نیست.

پس از افشای اطلاعات، اما قبل از اعلام نظر نهایی، مردی در نزدیکی خانه قاضی برت کاوانا، یکی از قاضیانی که در نهایت به لغو رو در مقابل وید رای داد، دستگیر شد. این مرد 26 ساله کالیفرنیایی با 911 تماس گرفت و گزارش داد که افکار خودکشی داشته و قصد کشتن کاوانا را داشته است. او به تلاش برای قتل متهم شد و از آن زمان خود را بی گناه دانست.

واشنگتن (AP) – قضات دیوان عالی تمایل دارند در شروع دوره جدید، احساسات کبودی ناشی از پرونده های سخت که با تعطیلات تابستانی کاهش یافته است، محو کنند.

او بدون ذکر نام کاگان گفت: «فکر نمی‌کنم کسی که در مقامی قرار دارد، این ادعا را به راحتی بیان کند. آلیتو که توسط رئیس جمهور جورج دبلیو بوش نامزد شده بود، در سال 2006 به دادگاه پیوست.

او همچنین گفت که این افشاگری باعث شد قضاتی که تصور می‌شد طرفدار سرنگونی رو علیه وید باشند، «هدف‌هایی برای ترور» داشته باشند که «به مردم دلیل منطقی داد تا فکر کنند با کشتن یکی از ما می‌توانند از وقوع آن جلوگیری کنند».

بحث جنجالی بر سر مشروعیت دادگاه به این زودی ها فروکش نخواهد کرد. دادگاه بعدی در روز دوشنبه به استدلال شفاهی در مورد ممنوعیت استفاده از نژاد در پذیرش کالج رسیدگی خواهد کرد.



منبع

آخرین اظهارات سه شنبه شب از سوی قاضی محافظه کار ساموئل آلیتو، نویسنده تصمیم ژوئن که حمایت های قانون اساسی زنان را برای سقط جنین سلب کرد، بیان شد. اما گرد و غبار از ماه ها قبل با النا کاگان قاضی لیبرال آغاز شد که مجموعه ای از نظرات را در مورد مشروعیت دادگاه ارائه کرده است. روز جمعه، او گفته بود که امیدوار است، اما محفوظ است درباره اینکه آیا دادگاهی که با نتیجه 6-3 تحت سلطه محافظه کاران است، دوباره می تواند “مجهه مشترک” پیدا کند.