ترامپ در یک پرونده کلاهبرداری که شامل یک «ویدیوفون» ناموفق در سال 2008 بود، برکنار شد، گزارشی که وکلا ادعا کردند «تقریباً از همان ابتدا محکوم به محکومیت بود».

در این شکایت که در سال 2018 تنظیم شد، ترامپ، شرکت او ترامپ و سه فرزند بزرگش – دونالد ترامپ جونیور، اریک ترامپ و ایوانکا ترامپ – به عنوان متهم نام بردند.

ترامپ به سرمایه گذاران آینده گفت که[y]طبق اسناد دادگاه، بدون هیچ خطری که اکثر کارآفرینان باید متحمل شوند، یک فرصت عالی در مقابل شما در ACN دارید.

محصول شاخص این شرکت یک “ویدیوفون” بود که با گوشی های هوشمند منسوخ شد.

دونالد ترامپ از تلفن خود استفاده می کند.

ترامپ روز چهارشنبه به دلیل این شکایت از سمت خود برکنار شد.

روبرتا کاپلان، یکی از وکلای سرمایه گذاران، به اینسایدر گفت: «همانطور که ما کشف واقعیت در این پرونده مهم کلاهبرداری را کامل می کنیم، نمی توانیم از شواهد قابل توجهی که ایجاد کرده ایم که ادعاهای مشتریان ما را اثبات می کند، خوشحال باشیم. ما مشتاقیم این پرونده را در اسرع وقت به محاکمه پیش ببریم.»

بر اساس گزارش بلومبرگ که به نقل از یک منبع ناشناس آگاه با این موضوع، او اوایل ماه اکتبر برکنار شد.

یکی از محصولات شاخص ACN در سال 2008 شروع به فروش کرد و ترامپ برای متقاعد کردن قابلیت مالی شرکت آن را تأیید کرد، یک “ویدیوفون” بود. این دادخواست ادعا می‌کند که این محصول «در اصل یک تلفن رومیزی، سیمی با صفحه‌نمایش ویدیویی و وب‌کم علاوه بر گوشی و صفحه‌کلید معمولی» بوده است. همچنین به اتصال اینترنت نیاز داشت و فقط با سایر تلفن‌ها و اشتراک‌های ACN سازگار بود.

این سازمان ادعا می کند که از سال 2005 تا حداقل 2015، خانواده ترامپ و شرکت “میلیون ها دلار به صورت مخفیانه برای تبلیغ و تایید” ACN، یک شرکت بازاریابی چند سطحی که در ارتباطات از راه دور تخصص دارد، دریافت کرده اند.

این تلفن تصویری به سرعت توسط گوشی های هوشمند با قابلیت چت تصویری منسوخ شد. اسکایپ تماس تصویری را در سال 2006 معرفی کرد و اپل تا سال 2010 با نصب دوربین جلویی در آیفون خود، چت تصویری را رایج کرد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

دونالد ترامپ، شرکتش و سه فرزند بزرگ‌ترش در یک دادخواست دسته‌جمعی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

  • این شکایت ادعا می کند که ترامپ از سرمایه گذاران برای حمایت از ACN، یک شرکت مخابراتی MLM، فریب داده است.

  • کاپلان همچنین نماینده ای. جین کارول در شکایت دیگری علیه ترامپ است که مدعی است او در دهه 90 در یک فروشگاه بزرگ به کارول تجاوز کرده است.

    سخنگوی ترامپ بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    دونالد ترامپ اخیراً به دلیل یک شکایت دسته جمعی برکنار شد که ادعا می کند سرمایه گذاران را گمراه کرده است تا از یک شرکت بازاریابی چند سطحی حمایت مالی کنند که زمانی یک “ویدیوفون” شکست خورده را فروخته بود.

    دونالد ترامپ دو روز پس از شورش کنگره 6 ژانویه از توئیتر منع شد.الکس براندون/AP

    • ترامپ بارها از “محصول عالی” ACN – “تلفن ویدئویی جدید ACN” تمجید کرد. اما تلفن ویدیویی ACN هر چیزی جز عالی بود – محصول تقریباً از همان ابتدا محکوم به شکست بود.

      در این دادخواست ادعا شده است که ترامپ در ازای پرداخت ها، تأییدیه های درخشانی برای این شرکت ارائه کرده است.