ترامپ در حالی که جمهوری خواهان به وزارت دادگستری حمله می کنند، جمهوری خواهان را تشویق می کند تا با تصمیم بازپرس ویژه «مبارزه کنند».

مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، در توییتی نوشت: “ایمپیچ مریک گارلند!”

سناتور تد کروز، اهل تگزاس، که در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه در سال 2016 با ترامپ رقابت کرد، گفت که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن “به طور کامل وزارت دادگستری را برای حمله به مخالفان سیاسی خود مسلح کرده است.”

ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز با اشاره به تحقیقات مختلف درباره اقدامات خود، از جمله استیضاح و تحقیقات بازپرس ویژه رابرت مولر در روسیه، گفت: «شش سال است که از این وضعیت عبور کرده است. و امیدوارم جمهوری خواهان شجاعت مبارزه با این موضوع را داشته باشند.»

اسمیت در بیانیه‌ای پس از اعلام این خبر گفت که یک تحقیق «مستقل» انجام خواهد داد و «تحقیقات را به سرعت و به طور کامل به سمت هر نتیجه‌ای که حقایق و قانون حکم می‌کند پیش خواهد برد».

هاچینسون که خود به نامزدی ریاست جمهوری در سال 2024 اشاره کرده است، گفت: “آنها برای همیشه زمان می برند تا تحقیق کنند و تصمیم بگیرند. این بدان معناست که این موضوع تا چرخه انتخابات 2024 گسترش خواهد یافت. این یک حواس پرتی خواهد بود.”

متحدان جمهوری خواه رئیس جمهور سابق این تصمیم گارلند را یک اقدام سیاسی محکوم کردند.

ترامپ خاطرنشان کرد که اعلام یک بازپرس ویژه تنها چند روز پس از اعلام پیشنهاد وی برای کاخ سفید در سال 2024 صورت می گیرد که گارلند گفت که این موضوع عاملی در تصمیم او برای جستجوی یک دادستان مستقل بوده است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ افزود: «این یک ترفند سیاسی کاملاً موردانتظار از سوی وزارت دادگستری بایدن بی‌عیب، سیاسی و سلاح‌زده است».

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

بر اساس تحولات اخیر، از جمله اعلام ترامپ مبنی بر اینکه وی نامزد ریاست جمهوری در انتخابات آینده است و قصد رئیس جمهور فعلی برای نامزدی در انتخابات بعدی، من به این نتیجه رسیده ام که تعیین یک مشاور ویژه به نفع عموم است. گارلند روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت.

واشنگتن – پس از آنکه مریک گارلند، دادستان کل، مریک گارلند اعلام کرد که در حال منصوب کردن یک بازرس ویژه برای نظارت بر تحقیقات در مورد مدیریت ترامپ با اسناد طبقه بندی شده یافت شده در خانه اش در مار-آ-لاگو و نقش او در این پرونده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، روز جمعه به وزارت دادگستری انتقاد کرد. حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره.

گارلند گفت که اسمیت همچنین “تحقیقات در حال انجام شامل اسناد طبقه بندی شده و سایر سوابق ریاست جمهوری” گرفته شده از کاخ سفید ترامپ و همچنین مانع تراشی احتمالی در این تحقیقات را در کارنامه خود خواهد داشت.

آسا هاچینسون، فرماندار آرکانزاس، که گاهی ترامپ را سرزنش کرده است، در بیانیه ای گفت که تصمیم گارلند «خبر خوبی برای کشور ما نیست». او گفت که تجربه کار با دادستان های ویژه و مستشاران مستقل را دارد.

اسمیت وظیفه دارد بررسی کند که آیا کسی قانون را در ارتباط با تلاش‌ها برای «مداخله در انتقال قانونی قدرت پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 یا تأیید رأی الکترال کالج که در تاریخ 6 ژانویه 2021 یا حدوداً برگزار شد، و همچنین در مورد هر موضوعی، نقض کرده است یا خیر». که مستقیماً از این تحقیق ناشی شده یا ممکن است ناشی شود.» دفتر دادستانی ناحیه کلمبیا به تحقیقات درباره افرادی که به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند، ادامه خواهد داد.

در یک پیگیری توییتگرین گفت که جمهوری خواهان باید از اختصاص هرگونه بودجه به بازپرس ویژه مریک گارلند خودداری کنند و هر بخشی از وزارت دادگستری را که به نمایندگی از حزب دموکرات به عنوان یک بازوی کمپین با بودجه مالیات دهندگان برای نامزد ریاست جمهوری 2024 دموکرات عمل می کند، کاهش دهند.

گارلند از جان ال. اسمیت، معروف به جک اسمیت، دادستان لاهه و دادستان فدرال سابق، به عنوان بازرس ویژه «فوراً» کار را آغاز کرد. فساد و تحقیقات مربوط به انتخابات

آیا تا به حال در تاریخ آمریکا یک وزارت دادگستری سیاسی شده و سلاح دارتر وجود داشته است؟ توییت کرد اندی بیگز، نماینده آریز، که کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان از کالیفرنیا را برای رای گیری کنفرانس خود در این هفته به عنوان سخنران به چالش کشید و شکست خورد.

«این سندرم آشفتگی ترامپ است اما این بار با اسلحه و نشان. #عدالت فاسد“کروز در توییتر خود نوشت.

سناتور جان کورنین، آر-تگزاس، توییت کرد این انتصاب «اعتراف به تعارض منافع توسط وزارت دادگستری» بود و گفت که در نتیجه، این وزارت باید «تضاد منافع آشکار در تحقیقات هانتر بایدن را تصدیق کند و یک مشاور ویژه منصوب کند».