تحقیقات پلیس متون “بسیار ناراحت کننده” ارسال شده در گفتگوی شخصی در میان ده ها افسر در منطقه خلیج را افشا کرد. شهردار سیاه شهر از تهدید معاف نیست

گروهبان انطاکیه “من آن n–r را در مزارع خود دفن خواهم کرد.” جاشوا ایوانز در دسامبر 2020 به افسر مرتضی امیری پیامک ارسال کرد.

این پیام‌ها که همیشه به افسران انطاکیه محدود نمی‌شد، گاهی افسرانی را نشان می‌دهد که آشکارا به نقض حقوق اساسی شهروندان اعتراف می‌کنند.

در فوریه 2020 امیری به افسر اریک رامبو پیام داد: «نه، آن‌ها آنقدر پیش نرفتند. دسته‌ای از گوریل‌ها ما را احاطه کرده‌اند و از زمانی که ما در حال قلاب کردن بودیم، به دعوای طعنه‌ای می‌پردازند [epithet]”

شهردار لامار تورپ از برخی از اعضای جامعه که از نژادپرستی در شهر دفاع می کنند عصبانی است. (ABC7 Screengrab)

تحقیقات 17 افسر را به عنوان شرکت کننده در گفتگو شناسایی کردند که تقریباً یک چهارم اداره پلیس انطاکیه را تشکیل می دهند، اما East Bay Times گزارش می دهد که 44 افسر انطاکیه حداقل یک پیام را دریافت کرده اند که در تحقیقات این گروه گنجانده شده است.

ده‌ها افسر پلیس در منطقه خلیج سانفرانسیسکو در شهر آنتیوکی پس از انتشار گزیده‌هایی از چت گروهی شخصی آنها که مملو از پیام‌های متنی نژادپرستانه و همجنس‌گرا هراسی است، مورد آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند. شهروندان و شهردار شهر خشمگین هستند و می پرسند که آیا احساسات متعصبانه در مبادلات رنگی می دهد که چگونه افسران جامعه را پلیس می کنند؟

تا چهارشنبه، 12 آوریل، 17 نفر از این افسران به مرخصی گذاشته شده بودند. برخی استعفا داده اند و برخی دیگر روی نیرو کار می کنند، اما نه در نقش هایی که در معرض دید عموم است.

«از آنجایی که ما ویدیو نداریم، گاهی اوقات می گویم مردم به من اعتراف کامل کردند در حالی که نداشتند. پرونده آسان‌تر می‌شود،» امیری در آوریل 2020 به یک افسر در برنت‌وود، یکی دیگر از شهرهای شهرستان کنترا کوستا، پیامک داد. شورای شهر انطاکیه سال بعد رای داد که افسران خود را به دوربین‌های بدن مجهز کند.

کارملا کاراماگنو، وکیل پوگ، به ABC7 گفت: «روشن است که اداره پلیس انطاکیه با آن جامعه مانند یک منطقه جنگی رفتار کرده است و با اعضای جامعه به گونه ای رفتار می کند که گویی دشمن هستند. بر اساس اطلاعات سرشماری سال 2020، جمعیت انطاکیه حدود 24٪ سیاه پوست است.

در طول جلسه، تورپ به یکی از رای دهندگان خود ضربه محکمی زد. این شخص خواستار تحقیق از شهردار نیز شد.

در مارس 2021، افسران انطاکیه در حال برنامه ریزی برای دستگیری تریون پوگ و ترنت آلن 22 ساله بودند. یکی از اسناد گزارش نشان می‌دهد که افسر رامبو به کارآگاه رابرت گربر پیامک می‌فرستد، «برادر من نمی‌توانم برای چهل همه آنها صبر کنم»، با اشاره به استفاده از گلوله‌های اسفنجی غیر کشنده که افسران در طول یک حمله استفاده می‌کنند.

به گزارش ABC 7 News، رسوایی ارسال پیامک در مرکز تحقیقات FBI و تحقیقات دفتر دادستان ناحیه کنترا کوستا در بخش پلیس منطقه خلیج قرار دارد که به سال 2019 بازمی گردد.

شهردار لامار تورپ خواستار یک جلسه ویژه برای بحث در مورد پیام‌های متنی شد، بحثی در تالار شهر که با احساسات داغ و بسیاری از افراد به پایان رسید.

در یک لحظه به نظر می رسید که شهردار مرد را به یک مشت در بیرون دعوت کرد و گفت: «می خواهی برو بیرون؟ بیا بریم!”

متن‌های گزیده‌شده در گزارش‌های یک گزارش 14 صفحه‌ای دوم که جمعه، 14 آوریل منتشر شد، الگویی از افسران را نشان می‌دهد که از القاب نژادی برای اشاره به آمریکایی‌های آفریقایی تبار استفاده می‌کنند و هم تمایل به استفاده از خشونت علیه آنها و هم از انجام این کار رضایت دارند.

تروپ بعداً به ایستگاه محلی KTVU گفت: «این فقط اداره پلیس نیست که برای افرادی مانند این پوشش در این پیام‌های متنی ارائه می‌کند. ساکنانی در این جامعه هستند که برای محافظت از فرهنگ موجود در آن بخش مبارزه خواهند کرد.

ثورپ گفت: «من از این که توسط این افراد در این جامعه مورد حمله قرار می‌گیرم و بابت نژادپرستی که در این جامعه وجود دارد عذرخواهی می‌کنم، خسته شده‌ام.» و افزود: «مشکل شما هستید! مشکل تو هستی!»

چند روز بعد، پس از حمله، رامبو به افسر دیگری پیام داد: «برادر، پایم درد می‌کند.» رامبو در پاسخ به این سوال که آیا او یکی از مردان را لگد زده است، قبل از اینکه اضافه کند، “باید از لگد زدن به سر آنها دست بردارید، “بله، مانند یک گل میدانی.”

شهردار، یک مرد آفریقایی-آمریکایی، گفت که از آنچه در مورد پیام های متنی یاد گرفت “منزجر” شده است. این گزارش نشان داد که در طول یک گفتگو در مورد تظاهرات Black Lives Matter در ژوئن 2020، افسر جان رامیرز پیامکی ارسال کرد و گفت که می‌خواهد یک شام دنده اصلی در یک استیک‌خانه برای افسری بخرد که از گلوله‌های اسفنجی 0.40 میلی‌متری علیه تورپ استفاده کرده بود.

شهردار خواستار اخراج همه افسرانی است که در تحقیقات حضور داشتند.

پیام های دیگر نشان می داد که افسران خواسته های ابراز شده خود را برای خشونت انجام می دهند.

این متون در 11 آوریل پس از دریافت نسخه ای از گزارش تحقیقی توسط بازرس ارشد دادستان منطقه کنترا کاستا، لری والاس، در مورد پیام های گروه به یکدیگر، به دست آمد.

شهردار لامار تورپ از برخی از اعضای جامعه که از نژادپرستی در شهر دفاع می کنند عصبانی است.  (ABC7 Screengrab)

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، ثورپ این هفته درباره این تهدید گفت: «از اینکه تهدیداتی برای زندگی شخصی‌ام در آن پیام‌های متنی وجود داشت، متحیر شدم.

FBI پس از اینکه گزارش‌ها حاکی از آن بود که افسران در فعالیت‌های غیرقانونی مشغول بودند، شروع به بررسی APD و اداره پلیس پیتسبورگ کرد. این افسران نه تنها به نقض حقوق شهروندی شهروندان متهم شدند، بلکه به خرید و فروش کوکائین و استروئید، استفاده عمدی از زور بیش از حد و دریافت رشوه نیز متهم شدند.



منبع