بنیانگذار تسلا می گوید پس از اخراج از شرکت، اساساً بیکار بوده و به مدت 2 سال بی پول بوده است.

ابرهارد در فولکس واگن به عنوان مدیر توسعه EV در آزمایشگاه تحقیقات الکترونیک این خودروساز تا سال 2011 خدمت کرد. او این تجربه را “بسیار آموزشی” خواند اما گفت که تلاش برای اولویت دادن به خودروهای برقی “بسیار شبیه فشار دادن رشته ها” است.

یکی از بنیانگذاران تسلا گفت که پس از ترک این خودروساز بی پول و «اساساً بیکار» شده است.

  • مارتین ابرهارد

    ابرهارد به Insider گفت که او همچنان صاحب “سهم کوچکی” در تسلا است (کمتر از 5 درصد سهام که نیاز به سرمایه گذار برای ثبت نام در کمیسیون بورس و اوراق بهادار دارد) و ریشه موفقیت این شرکت را دارد.

    امروزه ابرهارد خود را یک “کارآفرین بازنشسته” و “دور بین گاه به گاه” می نامد. او به ملاقات هفتگی با تارپنینگ ادامه می‌دهد تا درباره ایده‌ها گفتگو کند – مراسمی که این دو مرد در طول 35 سال آن را حفظ کرده‌اند. این دو کارآفرین همچنین یک شرکت سرمایه گذاری کوچک را با هم اداره می کنند.

    ابرهارد گفت: «تقریباً در روزی که این بازه زمانی تمام شد، فولکس واگن من را استخدام کرد.

    بنیانگذار تسلا حدود سه سال پس از شروع سرمایه گذاری ایلان ماسک در این سازنده خودروهای الکتریکی، نقش خود را به عنوان مدیرعامل تسلا از دست داد. ابرهارد قبلاً به Insider گفته بود که هیئت مدیره ماسک و تسلا پشت سر او گرد هم آمده و به جایگزینی او به عنوان مدیرعامل رای داده اند. ابرهارد به سمت ریاست فناوری در تسلا تغییر مکان داد، اما گفت که تقریباً از هر مسئولیتی کنار گذاشته شده است، به جز عیب یابی و تعدادی از مسائل جانبی.

    مارتین ابرهارد توسط ایلان ماسک از سمت مدیرعاملی تسلا برکنار شد و در سال 2007 این شرکت را ترک کرد.

  • ابرهارد در سال 2009 از ماسک شکایت کرد و مدعی شد که ماسک او را بدنام کرده است. در همان سال تسویه شد. از آن زمان، ماسک بنیانگذارش را “بدترین فرداو تا به حال با او کار کرده است. سال گذشته، این میلیاردر ابرهارد را به شدت مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به شرط بندی روی تسلا گفت که “می توانست پول خود را به خطر بیندازد، اما مایل به انجام این کار نبود.” در آن زمان ابرهارد در ایمیلی اظهارات ماسک را نادرست خواند. به اینسایدر.

    ماسک به چندین درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. ایمیل‌های اینسایدر به خط مطبوعاتی تسلا که به دنبال اظهار نظر بودند، بازگردانده نشدند.

    او در سال 2007 شرکت را ترک کرد. از آن زمان، مشارکت او در تاریخ اولیه تسلا به محل اختلاف ابرهارد و ماسک تبدیل شده است.

    او در فولکس واگن و همچنین چندین استارت آپ خودروهای الکتریکی مشغول به کار شد.

  • ماسک در آن زمان گفت: «مسئله تفاوت‌های شخصیتی نبود، زیرا تصمیم برای انتقال مارتین به یک نقش مشاور در میان هیئت مدیره به اتفاق آرا بود. تسلا مشکلات عملیاتی دارد که باید حل شوند و اگر هیئت مدیره فکر می‌کرد راهی وجود دارد که مارتین بتواند بخشی از راه حل باشد، او همچنان کارمند شرکت خواهد بود.

    او برای مدت کوتاهی با استارت آپ های دیگری از جمله Lucid Motors که در آن زمان Atieva نام داشت و SF Motors همکاری کرد. او همچنین دو استارت‌آپ باتری الکتریکی به نام‌های Inevit و Tiveni را راه‌اندازی کرد.

    آیا برای تسلا کار می کنید یا اطلاعاتی برای به اشتراک گذاشتن دارید؟ از طریق ایمیل به نشانی [email protected] یا از طریق DM توییتر در @graceihle با خبرنگار تماس بگیرید. با استفاده از یک دستگاه غیر کاری تماس بگیرید.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع

    مصاحبه کامل Insider با مارتین ابرهارد را بخوانید.

    شاید فکر کنید یکی از بنیانگذاران تسلا، که اکنون یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان است، زمانی که به بازار کار بازگشته بود، تقاضای زیادی داشت، اما مارتین ابرهارد به اینسایدر گفت که او بیکار است و پس از آن پولش کم شده است. او در سال 2007 از سمت مدیرعاملی برکنار شد.

    ابرهارد و دوست دیرینه‌اش مارک تارپنینگ، ایده تسلا را در یکی از دیدارهای هفتگی خود مطرح کردند، اما قرارداد ابرهارد با تسلا به این معنی بود که این شرکت دارای حقوق مربوط به کارهایی بود که او در این خودروساز الکتریکی تولید می‌کرد. همچنین او را از همکاری با یک شرکت خودروسازی دیگر به مدت دو سال منع کرد.

    ابرهارد به اینسایدر گفت: «بعد از اینکه تسلا را ترک کردم، اساساً حدود دو سال بیکار بودم به دلیل قرارداد مالکیت معنوی که با تسلا داشتم و با تسلا که به اندازه آنها دعوا بود. بنابراین برای یکی دو سال اول، اول از همه بی پول بودم و دوماً بیکار.»

    ماسک گفته است که خروج ابرهارد به تاخیر در تولید تسلا رودستر و همچنین سایر مسائل عملیاتی مربوط می شود.

    مارتین ابرهارد در سال 2003 تسلا را تأسیس کرد اما چهار سال بعد شرکت را ترک کرد.کریس ویکس از طریق گتی

    • او در پاییز 2009 به فولکس واگن پیوست.