ترامپ سعی کرد با فاکس نیوز تماس بگیرد، اما این شبکه از پخش او خودداری کرد.

این پرونده ها با استناد به شهادت لورن پترسون، رئیس شبکه فاکس بیزینس، خاطرنشان می کنند که مدیران شبکه معتقد بودند “غیرمسئولانه است که او را روی آنتن بگذاریم” و “می تواند بر افراد زیادی تأثیر منفی بگذارد.”

وکلا استدلال می‌کنند که در حالی که این شبکه ترجیح داد ترامپ را روی آنتن ندهد، زیرا غیرمسئولانه بود و می‌توانست بر مردم تأثیر منفی بگذارد، این امر مانع از آن نشد که تئوری توطئه‌ای مبنی بر کمک این شرکت فناوری انتخابات به تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ منتشر کنند.

یکی از سخنگویان فاکس نیوز پیشتر در مورد پرونده روز پنجشنبه دادگاه به اینسایدر گفت: «پیشنهاد Dominion برای قضاوت اجمالی دیدگاهی افراطی و بدون پشتوانه از قانون افترا دارد و مبتنی بر محاسبه حقایقی است که هیچ مبنایی در پرونده ندارد.

مدیران شبکه از پخش او بر روی آنتن خودداری کردند زیرا فکر می کردند این کار “غیر مسئولانه” است.

  • یک دادگاه ادعا می کند که دونالد ترامپ سعی کرد با فاکس نیوز تماس بگیرد.

  • این ادعاها بخشی از شکایت Dominion Voting Systems علیه این شبکه بود.

  • رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.

    دونالد ترامپ در 6 ژانویه 2021 هنگامی که حامیانش به ساختمان کنگره یورش بردند، سعی کرد با فاکس نیوز تماس بگیرد، اما طبق یک پرونده جدید دادگاه، این شبکه از پخش او خودداری کرد.

    فاکس نیوز از خود دفاع کرده و استدلال کرده است که منصفانه اخبار گسترده ای را گزارش کرده است که رئیس جمهور فعلی ایالات متحده ادعاهایی مبنی بر تقلب گسترده در رأی دهندگان دارد.

    رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.براندون بل/گتی ایماژ

    • «دومینیون سوابق را نادرست توصیف کرده است، نقل قول‌های گیلاس‌چینی از بافت کلیدی حذف شده است و جوهر قابل‌توجهی روی حقایقی ریخته است که بر اساس اصول حروف سیاه قانون افترا بی‌ربط هستند».

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    پرونده طولانی دادگاه همچنین به پیام های متنی بین مجریان و مدیران فاکس نیوز اشاره می کند که در آن آنها به طور خصوصی تئوری های توطئه تقلب در انتخابات طرفدار ترامپ را به سخره گرفتند، علیرغم ادامه پخش آنها.

    در این پرونده آمده است: «این اتهامات نه تنها به شدت بر Dominion و کارمندان آن تأثیر گذاشته است، بلکه بر اساس دروغ‌های قابل تأیید است که هر گزارش دقیق و بی‌علاقه‌ای به آن اشاره می‌کند».

    نمایش دابز که او اغلب از آن برای ارائه تئوری های توطئه تقلب در انتخابات استفاده می کرد، هفته ها پس از شورش لغو شد.

    یک منبع به سی ان ان گفت، کمیته منتخب مجلس که حمله 6 ژانویه را بررسی کرد، نمی دانست که ترامپ با برنامه شبکه تجاری فاکس لو دابز تماس گرفته است.

    وکلای Dominion در این پرونده نوشتند: “بعدازظهر 6 ژانویه، پس از حمله به کاپیتول، رئیس جمهور وقت ترامپ با برنامه لو دابز تماس گرفت که تلاش می کرد پخش شود. اما مدیران فاکس این تصمیم را وتو کردند. چرا؟ نه به دلیل یک برنامه فقدان ارزش خبری. 6 ژانویه از هر نظر یک رویداد مهم بود. پرزیدنت ترامپ نه تنها رئیس جمهور فعلی بود، بلکه شخصیت کلیدی آن روز بود.”

    این افشاگری در یک پرونده 200 صفحه ای روز پنجشنبه توسط وکلای Dominion Voting Systems به عنوان بخشی از شکایت آنها برای افترا علیه این شبکه صورت گرفت.

    شکایت Dominion که به دنبال خسارت 1.6 میلیارد دلاری است، ادعا می‌کند که این شبکه ادعاهای تقلب در انتخابات را برای تامین منافع تجاری خود انتخاب کرده است و این منجر به توهین به Dominion شده و کارمندانش با آزار و اذیت و تهدید به مرگ مواجه می‌شوند.