بایدن این انتقاد را که بخشش وام دانشجویی ناعادلانه است، سرزنش می کند و می پرسد که آیا عادلانه است که فقط صاحبان مشاغل چند میلیارد دلاری معافیت مالیاتی دریافت کنند.

در پی اظهارات مربوط به بخشودگی وام دانشجویی، خبرنگاری از رئیس جمهور پرسید که آیا این اقدام نسبت به “افرادی که وام های دانشجویی خود را پرداخت کرده اند یا وام نگیرند” ناعادلانه است؟

بایدن گفت: «این 20 میلیون نفر هستند که می توانند به زندگی خود ادامه دهند. “همه اینها به این معنی است که مردم می توانند در نهایت از زیر آن کوه بدهی شروع به خزیدن کنند، تا از اجاره و خدمات آب و برق خود استفاده کنند، در نهایت به فکر خرید خانه یا تشکیل خانواده، راه اندازی یک تجارت بیفتند. و اتفاقا، وقتی این اتفاق می افتد، کل اقتصاد در وضعیت بهتری قرار دارد.»

قانونگذاران مترقی سال ها برای کمک به وام های دانشجویی لابی کرده اند

پرزیدنت جو بایدن روز چهارشنبه به وعده ای که مدت ها مورد انتظار و بحث شده بود، عمل کرد و از لغو 10000 دلار بدهی وام دانشجویی برای برخی از وام گیرندگان خبر داد.

این اقدامی است که قبلاً الهام‌بخش تحسین برخی از دموکرات‌ها بوده است – و همچنین انتقادهایی مبنی بر اینکه برای کاهش بحران 1.7 تریلیون دلاری کافی نبود – و واکنش سریع جمهوری‌خواهان. GOPers شروع به تک تیراندازی کرد که ابطال به معنای پرداخت یارانه مالیات دهندگان به وام های دیگران است.

برخی از جمهوری خواهان گفته اند که این بخشش ناعادلانه است و بار مالیات دهندگان دیگر را بر دوش می کشد.

  • بایدن بارها شرکت های بزرگ را به دلیل پرداخت اندک یا هیچ هزینه ای در مالیات بر درآمد فدرال مورد انتقاد قرار داده است، چیزی که او سعی کرده از طریق پیشنهادهایی برای افزایش نرخ مالیات شرکت ها را تغییر دهد. بایدن در مورد افزایش مالیات پیشنهادی گفت: «من از اینکه مردم عادی پشمالو می شوند خسته و خسته شده ام.

    او در بیانیه‌ای گفت: «همه ما می‌دانیم که هزینه تحصیلات عالی خانواده‌ها را درهم شکسته است، و به همین دلیل است که من از گسترش کمک‌های مالی پل، کالج اجتماعی مقرون به صرفه، و بخشش وام برای کسانی که وارد حرفه‌های حیاتی مانند پرستاری می‌شوند، حمایت کرده‌ام. اما این اعلامیه رئیس جمهور بایدن راهی برای سیاست گذاری و نادیده گرفتن کنگره و نظارت و مسئولیت های مالی ما نیست.»

    اندکی قبل از اظهارات بایدن در کاخ سفید، الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده نیویورک – که یکی از قوی‌ترین مدافعان کنگره برای لغو کامل انتخابات بوده است- توییت کرد که بدهی وام دانشجویی “غیر اخلاقی” است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    با این حال، همه دموکرات‌ها در مورد لغو بدهی همصدا نیستند.

    کریس پاپاس، نماینده نیوهمپشایر، که با کمپین دشواری برای انتخاب مجدد مواجه است، استدلال کرد که این موضوع باید به کنگره سپرده شود.

    پرامیلا جایپال، نماینده واشنگتن، رئیس گروه پیشرو مجلس نمایندگان، گفت که کمک‌های وام دانشجویی به رفع نابرابری‌های نژادی کمک می‌کند.

    این انتقادی است که بایدن به سرعت آن را سرزنش کرد.

    “لغو بدهی دانشجویان یک مسئله عدالت نژادی است و به کاهش شکاف ثروت نژادی کمک می کند. این یک گام بزرگ به جلو است.” او توییت کرد.

    به گفته کاخ سفید، اعلامیه تسهیلات تقریباً 43 میلیون وام گیرنده را تحت تأثیر قرار خواهد داد و 20 میلیون وام گیرنده شاهد بخشودگی بار کامل بدهی خود خواهند بود.

    رئیس جمهور جو بایدن در 24 آگوست 2022 در مورد بخشودگی بدهی وام دانشجویی در کاخ سفید صحبت می کند.AP Photo/Evan Vucci

    • سناتور رافائل وارنوک از جورجیا، که در پاییز امسال در رقابتی سخت برای انتخاب مجدد مقابل هرشل واکر، ستاره سابق NFL است، از زمانی که پس از دور دوم انتخابات در سال 2021 به مجلس عالی ملحق شد، دولت را تحت فشار قرار داد تا اصلاحات وام دانشجویی را بررسی کند.

      “آیا برای افرادی که در واقع صاحب مشاغل چند میلیارد دلاری نیستند اگر ببینند یکی از این افراد همه معافیت های مالیاتی را دریافت می کند، منصفانه است؟ آیا این عادلانه است؟” بایدن گفت. “شما چی فکر میکنید؟”

      روز چهارشنبه، رئیس جمهور جو بایدن اعلام کرد که 10000 دلار وام دانشجویی برای برخی از وام گیرندگان بخشوده است.

    • سوسیالیسم وام دانشجویی پرزیدنت بایدن سیلی است بر صورت هر خانواده ای که برای پس انداز کالج فداکاری کرد، هر فارغ التحصیلی که بدهی خود را پرداخت کرد، و هر آمریکایی که مسیر شغلی خاصی را انتخاب کرد یا داوطلب خدمت در نیروهای مسلح ما شد تا مانع شود. میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا در بیانیه ای نوشت. این سیاست به طرز شگفت آوری ناعادلانه است.»

      بایدن به معافیت های مالیاتی که مشاغل میلیارد دلاری دریافت می کنند اشاره کرد و پرسید که آیا این عادلانه است یا خیر.

    او گفت: «کاهش بدهی دانشجویان مزایای بلندمدتی را برای گرجی‌های سخت‌کوش در هر سنی و همچنین اقتصاد ما فراهم می‌کند. توییت کرد. من متشکرم که رئیس جمهور بایدن به حرف من و مردم گرجستان گوش داد.»

    بایدن

    Warnock نیز گفت که او با پرداختن به مسائلی مانند مقرون به صرفه بودن دانشگاه و ایجاد برنامه های نیروی کار بیشتر، “به مبارزه برای کمک به دانشجویان ادامه خواهد داد”.