این چهار کشور در رای گیری سازمان ملل درباره الحاق اوکراین در کنار روسیه قرار گرفتند

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به محکومیت الحاق چهار منطقه اشغالی اوکراین به روسیه در بحبوحه جنگ ادامه داد، اما چهار کشور در این رای گیری در کنار روسیه قرار گرفتند.

ایالات متحده و متحدانش برای جمع آوری حمایت قبل از رای گیری قطعنامه تلاش کردند، به این امید که حداقل به اندازه 100 رای موافق که از قطعنامه 2014 علیه الحاق کریمه به روسیه حمایت کردند، به دست آورند.

بر اساس یک گزارش، از میان 193 عضو سازمان ملل متحد، 143 نفر به قطعنامه انتقاد از “به اصطلاح همه پرسی غیرقانونی” روسیه رای مثبت دادند و 35 نفر رای ممتنع دادند. به روز رسانی.

اریتره در ماه مارس به محکومیت تهاجم رای منفی داد، در حالی که نیکاراگوئه روز چهارشنبه علیه محکومیت الحاق رای داد.

چین، هند، آفریقای جنوبی و پاکستان از جمله 35 ممتنع از رای روز چهارشنبه بودند.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.





منبع

روسیه این اقدام بحث برانگیز را برای برگزاری همه پرسی تحت کنترل روسیه و الحاق بخش هایی از اوکراین در میان تعدادی از شکست های میدان جنگ انجام داد، مانند یک فشار ضد حمله از سوی اوکراین که نیروهای روسی را مجبور کرد به مرز در برخی مناطق بروند.

سوریه، کره شمالی، بلاروس و نیکاراگوئه به عنوان پنج رای مخالف به روسیه پیوستند.

باشگاه اپوزیسیون تقریباً همان پنج رأی در ماه مارس علیه قطعنامه محکومیت حمله روسیه به اوکراین است: سوریه، کره شمالی و بلاروس هر دو بار به روسیه پیوستند.

شمارش بالا به نفع، که کمتر از رای اوایل سال جاری برای محکوم کردن تهاجم بود، نشان می‌دهد که حمایت بین‌المللی از اوکراین همچنان که درگیری تا هفتمین ماه خود ادامه دارد، جایگاه خود را از دست نداده است.

به گزارش واشنگتن پست، پرزیدنت بایدن اخیراً با نخست وزیر هند و رئیس جمهور آفریقای جنوبی و همچنین سایر رهبران خارجی که قاطعانه به حمایت از اوکراین نپیوسته اند، در تلاش برای تقویت مواضع خود علیه روسیه گفتگو کرده است.

این قطعنامه که اکنون به تصویب رسیده است از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهد که اقدام الحاق روسیه به روسیه را به رسمیت نشناسند – و از روسیه می‌خواهد که ادعاهای خود در مورد سرزمین اوکراین را لغو کند.