ایالات متحده به اوکراین هشدار داد که جنگ در حال رسیدن به نقطه محوری است

خاطرنشان می شود که برای چندین ماه، اوکراین منابع و نیروهای قابل توجهی را صرف دفاع از باخموت در شرق دونباس کرده است. با این حال، تحلیلگران نظامی آمریکایی متقاعد شده اند که دفاع همزمان از باخموت و راه اندازی یک ضد حمله بهاری برای بازپس گیری سرزمین هایی که به طور موقت توسط روسیه اشغال شده اند، غیر واقعی است.

علاوه بر این، یک هفته قبل از بازدید این مقامات، ویلیام برنز، رئیس سیا، از اوکراین بازدید کرد. او به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در مورد برنامه های نظامی روسیه برای ماه های آینده توضیح داد و بر فوریت این لحظه تاکید کرد.

با نزدیک شدن به اولین سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین، مقامات آمریکایی به مقامات اوکراینی اطلاع داده اند که لحظه حساسی برای تغییر مسیر جنگ نزدیک است.

آمریکا آزادسازی زمین را مهمتر می داند.

بایدن و دستیاران ارشد او می گویند که مصمم هستند تا زمانی که امکان دارد از اوکراین حمایت کنند. اما آنها هشدار می‌دهند که پس از اتمام بسته کمک‌های کنونی کنگره توسط اوکراین، که ممکن است در تابستان امسال اتفاق بیفتد، این مسیر ممکن است سخت‌تر شود.

در آستانه یک سالگی جنگ تمام عیار، غرب همچنین به دنبال این است که به ولادیمیر پوتین، دیکتاتور روسیه پیام دهد که حمایت از اوکراین در حال کاهش نیست.

نقل قول از واشنگتن پست: “جنگ در ماه‌های اخیر در شرق اوکراین به یک جنگ آرام تبدیل شده است و هیچ یک از طرفین دست برتر را به دست نمی‌آورند. مقامات بایدن بر این باورند که مقطع حساس بهار امسال فرا می‌رسد، زمانی که انتظار می‌رود روسیه حمله‌ای را آغاز کند و اوکراین در تلاشی ضد حمله را آغاز کند. برای بازپس گیری سرزمین های از دست رفته.”

روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. حمایت کردن Ukrainska Pravda یا تبدیل شدن حامی ما!



منبع

دولت بایدن در حال حاضر با کنگره برای تصویب 10 میلیارد دلار کمک مستقیم بودجه ای به کیف کار می کند و انتظار می رود هفته آینده بسته کمک نظامی بزرگ دیگری را اعلام کند و تقریباً در همان زمان تحریم های جدیدی را علیه کرملین اعمال کند.

مقامات آمریکایی معتقدند که اگر اوکراین به جنگ در هر جایی که روسیه نیرو می فرستد ادامه دهد، به نفع مسکو عمل خواهد کرد. بنابراین، آنها از اوکراین خواستند که زمان بندی و اجرای ضدحمله بهاری را در اولویت قرار دهد، به ویژه که ایالات متحده و اروپا سربازان اوکراینی را برای استفاده از پیچیده ترین سلاح هایی که در حال حاضر در میدان جنگ ظاهر شده اند، آموزش می دهند.

در عین حال، به گفته این رسانه خبری، تنش‌های اساسی غرب بر سر چگونگی تمرکز اوکراین بر منابع خود در ماه‌های آینده وجود دارد.

منبع: واشنگتن پست

جزئیات: بر اساس گزارش ها، ماهیت بحرانی چند ماه آینده به صراحت توسط مقامات ارشد بایدن، از جمله جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی، به کیف اعلام شده است. وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه؛ و کالین کال، معاون وزیر دفاع، که همگی ماه گذشته از اوکراین بازدید کردند.

دولت بایدن همچنین متقاعد شده است که تصرف باخموت توسط روسیه “به تغییرات استراتژیک قابل توجهی در میدان نبرد منجر نمی شود” زیرا “به هیچ تغییر استراتژیک مهمی در میدان نبرد منجر نمی شود” زیرا “این یک نقطه روی نقشه است که آنها برای آن استفاده می کنند. [Russians – ed.] خون و گنج فوق العاده ای خرج کرده اند».

علاوه بر این، مقامات اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که آزادسازی شبه جزیره کریمه به شدت مستحکم شده فراتر از توان ارتش اوکراین است.

در عین حال، دستیاران بایدن می گویند که آنها به بهترین راه عمل پایبند هستند: به اوکراین این فرصت را می دهند تا قبل از نشستن با پوتین، هر چه بیشتر قلمرو خود را در ماه های آینده پس بگیرد.

اما برخی از کارشناسان هشدار می دهند که نه روسیه و نه اوکراین در آینده قابل پیش بینی مزیت نظامی قاطعی به دست نخواهند آورد.