اگر می خواهید در مورد تفنگ AR-15 صحبت کنید، در اینجا پنج نکته وجود دارد که باید بدانید

“AR” در تفنگ AR-15 مخفف ArmaLite Rifle است، پس از شرکت سازنده آن در سال 1957. حروف مخفف “تفنگ تهاجمی” یا “تفنگ اتوماتیک” نیستند.

طبق گزارش بنیاد ملی ورزش تیراندازی، تا سال 2020، 20 میلیون سلاح سبک AR-15 وجود داشت.

در دهه گذشته، سازندگان سلاح گرم حدود 1 میلیارد دلار از فروش سلاح های سبک AR-15 به دست آورده اند.

4. میلیون ها تفنگ به سبک AR-15 در ایالات متحده

در سال 1959، Colt این طرح را از ArmaLite خریداری کرد. ارتش ایالات متحده این تفنگ را در سال 1963 با نام “M-16” پذیرفت. یک نسخه نیمه اتوماتیک از سال 1964 برای عموم مردم آمریکا عرضه شد.

2. سلاح های AR-15 در دسته «تفنگ های سیاه» قرار می گیرند

در اینجا پنج نکته وجود دارد که باید در مورد سلاح های سبک AR-15 بدانید.

1. ArmaLite این سلاح را در دهه 1950 توسعه داد

سلاح‌های سبک AR-15 همچنین در تیراندازی‌های دسته جمعی لاس‌وگاس، ساترلند اسپرینگز، اورلاندو، سن برناردینو و سندی هوک بدنام استفاده شده‌اند. در همین حال، از اواسط دهه 2000، این تفنگ یکی از محبوب ترین سلاح های گرم فروخته شده بوده است.

این وب‌سایت می‌گوید: «امروزه این اصطلاح به سادگی به معنای هر تفنگ نظامی مدرن یا هر تفنگی است که بر اساس یک تفنگ نظامی مدرن طراحی شده باشد، که دو مورد از رایج‌ترین آنها انواع AR-15 و AK هستند.

3. AR-15 زمانی که ممنوعیت تسلیحات حمله فدرال منقضی شد، رایج شد

طرفداران کنترل اسلحه می گویند که، زیرا تفنگ های سبک AR-15 مانند سلاح های نظامی عمل می کنند و به سرعت افراد زیادی را می کشند، غیرنظامیان نباید اجازه داشته باشند که آنها را داشته باشند. صاحبان اسلحه می گویند که باید قانونی بمانند زیرا آنها را دارند برای انواع مختلفی از شکار استفاده می شود و برای تیراندازی به هدف در مسابقات ملی استفاده می شود.

تگزاس کاملاً با سلاح مورد استفاده در تیراندازی های جمعی مرگبار در سراسر کشور آشنا است. تیرانداز 18 ساله که 19 دانش آموز و دو معلم را در یک مدرسه ابتدایی Uvalde در ماه مه 2022 کشت، از دو تفنگ نیمه خودکار به سبک AR استفاده کرد. سالوادور راموس عکس هایی از هر دو اسلحه را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرده بود که یکی از آنها یک تفنگ 1870 دلاری دانیل دیفنس DDM4 V7 بود که به صورت آنلاین خریداری شده بود. راموس پیام هایی از جمله اسکرین شات رسید را برای شخصی که به صورت آنلاین ملاقات کرده بود درباره تفنگ گران قیمت تولید شده در جورجیا ارسال کرده بود.

چند روز قبل از حمله، سالوادور راموس یک تفنگ 1870 دلاری دانیل دیفنس DDM4 V7 خرید که مدت کوتاهی پس از تولد 18 سالگی خود به صورت آنلاین خریداری کرد.


منبع

ممنوعیت تسلیحات حمله فدرال که در سال 1994 به تصویب رسید، ویژگی های تفنگ های AR-15 خریداری شده توسط غیرنظامیان را محدود کرد. این ممنوعیت یک دهه بعد در سال 2004 منقضی شد و علاقه مردم آمریکا را به سلاح ها و خرید تفنگ های سیاه رنگ افزایش داد.

چند روز قبل از حمله، سالوادور راموس یک تفنگ 1870 دلاری دانیل دیفنس DDM4 V7 خرید که مدت کوتاهی پس از تولد 18 سالگی خود به صورت آنلاین خریداری کرد.

تفنگ های مشکی از جمله AR-15 به تفنگ های پلیمری مشکی سبک و بادوام اشاره دارد که پس از دهه 1960 به جای چوب های سنتی مورد استفاده قرار گرفت، در وبلاگ The Firearm.

آخرین تیراندازی دسته جمعی ایالات متحده، که در آن تیراندازی سه کودک و سه بزرگسال را در مدرسه The Covenant در نشویل کشت، با یک تفنگ AR-15 به سبک نظامی همراه بود.

از سال 1990 تا 2020، ایالات متحده بیش از 24.4 میلیون واردات یا تولید داشته است. تنها در سال 2020، ایالات متحده 2.8 میلیون تفنگ را وارد یا تولید کرد.

5. جنجال AR-15 ادامه دارد