ماکرون در آخرین روز سفر به چین در دانشگاه مورد حمله قرار گرفت

ماکرون همچنین از آنها خواست که «روح انتقادی» را در آغوش بگیرند که به آنها امکان می دهد «افراد آزاد و منطقی» شوند – یک تضاد آشکار دیگر با آموزش سفت و سخت و تحت کنترل دولت که دانش آموزان چینی در معرض آن هستند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «بی‌تردید، چین پتانسیل بسیار مؤثر و فرماندهی برای میانجیگری دارد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، که ماکرون را در این سفر همراهی می‌کند، از آمادگی شی برای گفتگو با زلنسکی استقبال کرد.

ایرباس روز پنجشنبه اعلام کرد که دومین خط مونتاژ نهایی را در چین افتتاح می کند که ظرفیت تولید خود را در این کشور دو برابر می کند، با چارچوب قراردادی که توسط مدیر عامل Guillaume Faury در پکن امضا شده است.

وی گفت: نظم بین المللی اکنون تضعیف شده است و ما مسئولیت داریم چین و فرانسه آن را حفظ کنیم و در عین حال آن را در پرتو واقعیت های قرن بیست و یکم ابداع کنیم.

و به گفته یک دیپلمات فرانسوی، شی ابراز تمایل کرد که با ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین صحبت کند، اما تنها زمانی که زمان مناسب باشد.

– “روسیه را به خود بیاورید” –

مکرون که روز چهارشنبه وارد پکن پایتخت شد، گفته است که به دنبال منصرف کردن چین از حمایت روسیه از تهاجم روسیه به همسایه اش است.

رهبر فرانسوی را بیش از 50 رهبر تجاری فرانسوی از جمله روسای ارشد ایرباس، EDF و Veolia همراهی می‌کنند.

و او به دانشجویان گوانگژو گفت که جنگ “نقض آشکار قوانین بین المللی ما” بود.

ماکرون که نامش توسط برخی در میان جمعیت خوانده می شد، سپس در سالن بدنسازی دانشگاه با دانشجویان صحبت کرد و قبل از دیدار با سرمایه گذاران چینی و پرواز به خانه، قبل از شام زودهنگام با شی به سوالات آنها پاسخ داد.

با این حال، مسکو روی چشم‌انداز میانجی‌گری پکن آب سردی ریخته است و روز پنج‌شنبه تاکید کرد که «چاره‌ای» جز ادامه حمله به اوکراین ندارد.

مکرون روز پنجشنبه در گفتگو با شی گفت: می توانم روی شما حساب کنم که روسیه را سر عقل بیاورید و همه را پای میز مذاکره بیاورید.

فراتر از جنگ در اوکراین، دیدار ماکرون بر تقویت یک شراکت تجاری حیاتی نیز متمرکز بوده است.

برخلاف مکرون دوستانه، فون در لاین در گفتگوهای هفته جاری خود با مقامات چینی لحن محکم تری اتخاذ کرده است.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه در حالی که به پایان سفر سه روزه‌اش نزدیک می‌شد، در دانشگاهی در جنوب چین مورد استقبال جمعیت زیادی قرار گرفت که در آن بارها شی جین پینگ همتای خود را برای کمک به پایان دادن به درگیری اوکراین تحت فشار قرار داد.

سفر ماکرون به چین همچنین در حالی انجام می شود که وی با چالش هایی در داخل کشور مواجه است و خشم فزاینده از اصلاحات بحث برانگیز حقوق بازنشستگی منجر به درگیری های تازه بین معترضان و پلیس در پاریس در روز پنجشنبه شد.

او روز پنجشنبه گفت که “نگرانی عمیق خود در مورد وخامت وضعیت حقوق بشر در چین” را با مقامات در میان گذاشته و به پکن هشدار داد که ارسال تسلیحات به روسیه “به طور قابل توجهی به روابط آسیب می رساند”.

او به آنها گفت که روسیه “کشوری است که تصمیم گرفته است همسایه خود را مستعمره کند و به قوانین احترام نگذارد”.

burs-oho/je/qan



منبع

درگیری روسیه با اوکراین بر سفر ماکرون به چین مسلط بوده است – اولین سفر او از سال 2019.

او روز جمعه به شهر جنوبی گوانگژو پرواز کرد، جایی که صدها دانش آموز و طرفدارانی که ناامید از گرفتن سلفی یا یک صدای بلند با رهبر فرانسه بودند، در تضاد کامل با سیستم سیاسی خود چین قرار گرفت.

آسیا به بازاری کلیدی برای ایرباس و رقیب آمریکایی آن بوئینگ تبدیل شده است، زیرا تقاضا برای سفرهای هوایی با رشد طبقه متوسط ​​رو به افزایش است.

اما وضعیت با اوکراین پیچیده است و تاکنون هیچ چشم اندازی برای حل و فصل سیاسی وجود ندارد.

– مشارکت تجاری –