افسر پلیس لندن به چندین مورد تجاوز جنسی اعتراف کرد

دستیار کمیسر باربارا گری گفت که این پرونده “ویرانگر” است و از اینکه کریک را زودتر از این نیرو حذف نکرده بود عذرخواهی کرد.

خان گفت: “لندندی ها به درستی از اینکه این مرد توانسته برای مدت طولانی برای Met کار کند، شوکه خواهند شد و باید به سوالات جدی در مورد اینکه چگونه او توانسته از موقعیت خود به عنوان یک افسر به این شیوه وحشتناک سوء استفاده کند، پاسخ داده شود.”



منبع

اداره پلیس پس از اینکه مشخص شد 9 مورد تجاوز جنسی و جنایات دیگر علیه کریک بین سال‌های 2000 تا 2021 مطرح شده بود، از قربانیان عذرخواهی کرد. او تنها پس از دستگیری به دلیل شکایت تجاوز جنسی در سال 2021 از نیروی کار تعلیق شد.

صادق خان شهردار لندن گفت که از این افشاگری ها “کاملاً بیمار و وحشت زده شده است”.

دیوید کریک، 48 ساله، به 49 جرم، از جمله 20 مورد تجاوز جنسی و اتهاماتی که شامل حمله، اقدام به تجاوز جنسی و حبس کاذب می‌شد، اعتراف کرد. این افسر که در سال 2001 به نیروی پلیس متروپولیتن لندن پیوست، در فرماندهی حفاظت پارلمانی و دیپلماتیک خدمت کرده بود.

پلیس گفت کریک با برخی از زنان از طریق سایت های دوستیابی آنلاین یا در مناسبت های اجتماعی ملاقات کرد و از موقعیت خود به عنوان افسر پلیس برای جلب اعتماد آنها استفاده کرد.

لندن (AP) – یک افسر پلیس لندن روز دوشنبه به تجاوز و تجاوز جنسی به ده ها زن در یک دوره 17 ساله اعتراف کرد، چیزی که دادستان به عنوان یکی از تکان دهنده ترین موارد مربوط به یک افسر پلیس در حال خدمت توصیف کرد.

او تأثیر مخربی بر اعتماد و اطمینان زنان و دختران داشته است که ما برای به دست آوردن آن بسیار تلاش می کنیم. گری در بیانیه ای گفت: او همکاران وی را ویران کرده است.

او افزود: “او از این واقعیت که یک افسر پلیس بود برای کنترل و زورگویی قربانیانش استفاده کرد.” ما باید الگوی رفتار توهین آمیز او را می دیدیم و چون این کار را نکردیم، فرصت هایی را برای حذف او از سازمان از دست دادیم.”