اسقف متهم آلبانی خواستار حذف از کشیشی شد

هابارد تا حدودی برای جلوگیری از رسوایی و حفظ آبروی اسقف نشین، کتمان اتهامات مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان توسط کشیش ها را پذیرفته است. او این کار را برای یکی از ده‌ها ادعای صدها نفری که از اسقف نشین آلبانی به دلیل آزار جنسی شکایت کرده‌اند، انجام داد که می‌گویند در کودکی، گاهی چند دهه پیش، متحمل شده‌اند.

شهر واتیکان (AP) – اسقف بازنشسته آلبانی، نیویورک، که اعتراف کرده است که کشیش های شکارچی را پنهان کرده و خود متهم به سوء استفاده جنسی شده است، از پاپ فرانسیس خواسته است تا او را از مقام کشیشی برکنار کند.

هابارد از سال 1977 تا 2014 این حوزه را در ناحیه پایتخت نیویورک اداره می کرد.

ما احساس می کنیم که برکناری هابارد نه تنها موجه بلکه ضروری است. سینتیا لافاو، وکیل دادگستری در بیانیه ای که توسط دفاتر وکالت جفری اندرسون صادر شد، که وکالت صدها نفر از بازماندگان سوء استفاده در ایالات متحده را بر عهده داشته است، گفت: این به بازماندگان سیگنال می دهد که صدای آنها شنیده می شود.



منبع

اسقف های دیگر ایالات متحده از فرانسیس خواسته اند که به دلیل رفتار نادرست خود با کشیشان درنده استعفا دهد، اما به طور کلی از مقام کشیشی کنار گذاشته نشوند. فرانسیس در سال 2019 کاردینال سابق تئودور مک‌کاریک را پس از تحقیقات کلیسا نشان داد که او از بزرگسالان و کودکان سوء استفاده جنسی کرده است، به زور از مقام خود خلع شد.

وکلای بازماندگان سوء استفاده از درخواست هابارد برای ترک کامل روحانیت به عنوان اوج تلاش قربانیان برای پاسخگویی سلسله مراتب کاتولیک در مورد سوء استفاده و پنهان کاری استقبال کردند. در حالی که کلیسای ایالات متحده به مدت دو دهه سیاست «یک اعتصاب و تو بیرون» را اجرا کرده است، اسقف ها را از تحریم در امان نگه داشت.

او گفت: «امیدوارم و دعا می‌کنم آنقدر زنده باشم که یک بار برای همیشه نامم پاک شود.

اسقف بازنشسته هاوارد هابارد، 84 ساله، این تصمیم را در بیانیه ای روز جمعه اعلام کرد، روزی که سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی پیشگیری و درمان از بهره کشی جنسی، سوء استفاده و خشونت از کودکان نامگذاری کرده است.

هابارد گفت که می‌خواهد او را لایک شود یا به دولت غیر روحانی بازگرداند، زیرا با توجه به سیاست کلیسای ایالات متحده که کشیش‌های متهم را از خدمت منع می‌کند، دیگر نمی‌توانست به عنوان کشیش عمل کند. اگر پذیرفته شود، لائیسیته شدن هابارد را از تعهدات تجردش رها می کند.

تنها در سال 2019 واتیکان هنجارهای داخلی را برای تحقیق درباره اسقف‌های متهم تصویب کرد، اما این موارد به صورت مخفیانه و بدون گزارش عمومی کامل درباره افرادی که مورد تحقیق یا تحریم قرار گرفته‌اند محافظت می‌شوند و انتشار اطلاعات به اسقف‌ها یا کنفرانس‌های اسقف‌ها واگذار شده است.

اما او به شدت اتهامات مربوط به آزار و اذیت خود از افراد زیر سن قانونی را رد کرده است. هابارد در بیانیه روز جمعه خود این ادعای بی گناهی را تکرار کرد.

درخواست از پاپ برای آزادی داوطلبانه غیرعادی است، به ویژه برای یک اسقف و به ویژه برای روحانی که اتهامات سوء استفاده علیه خود را رد می کند. معمولاً کشیشان درخواست می‌کنند که اگر شواهدی مبنی بر سوء استفاده از آنها زیاد است یا اگر می‌خواهند کشیشی را ترک کنند و ازدواج کنند، درخواست می‌کنند که آنها را لایک کنند. واتیکان می‌تواند به‌عنوان مجازاتی برای جنایاتی مانند آزار جنسی روحانیون، کشیش‌ها را به زور از مقام خود خلع کند.