آیفون در حال تغییر به USB-C است – اما از اینکه مجبور به حذف پورت لایتنینگ خود شده است خوشحال نیست

Joswiak گفت که او «از اینکه دولت‌ها به ما بگویند چه کاری می‌خواهند انجام دهند بدش نمی‌آید»، اما اپل «مهندسین بسیار باهوشی» دارد تا راه‌های فنی انجام کارها را بیابند.

جوسویک در پاسخ به سوال استرن در مورد زمان عرضه آیفون های USB-C گفت: «ما چاره ای نداریم. او نگفت که آیا آیفون‌ها و سایر محصولات اپل که خارج از اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند، پورت USB-C نیز خواهند داشت.

جاسویاک گفت که اپل و اتحادیه اروپا بیش از 10 سال است که در مورد فشار به USB-C با یکدیگر “مشاهده” دارند و اذعان می کند که اتحادیه اروپا می خواهد با کاهش زباله های الکترونیکی “کار خوبی انجام دهد”. با این حال، او گفت که کابل‌های شارژ قابل جدا شدن اپل با آداپتورهای برق سازگار با USB، استفاده از کابلی که با دستگاه خود کار می‌کند را برای هر کسی آسان می‌کند.

اپل تأیید کرد که آیفون با پورت USB-C با قانون جدید اتحادیه اروپا مطابقت دارد – اما به نظر نمی رسد از این موضوع خیلی خوشحال باشد.

این قانون الزام می‌کند که «تمامی تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و دوربین‌های فروخته شده در اتحادیه اروپا» باید تا پاییز 2024 دارای پورت USB-C باشند.

اپل یکی از برترین ارائه دهندگان گوشی های هوشمند در اروپا است و حدود 23 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند را در آنجا در اختیار دارد. The Verge قبلاً اشاره کرده بود که اپل می تواند آیفون هایی را بسازد که به صورت بی سیم شارژ می شوند که خللی برای نیاز USB-C ایجاد می کند، اما به نظر می رسد که اپل یک پورت را انتخاب می کند – حداقل در حال حاضر.

او گفت که یک مثال زمانی بود که دولت ایالات متحده مقرراتی را برای تلفن های همراه تنظیم کرد تا سازگاری با سمعک را برآورده کند، که او استدلال کرد که کار نمی کند.

اپل بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر قبل از انتشار پاسخ نداد.

رویترز

  • Joswiak گفت: “بیش از یک میلیارد نفر” از شارژرهای اپل استفاده می کنند و افزود که واداشتن مردم کابل های لایتنینگ خود را دور بریزند، زباله های الکترونیکی بیشتری تولید می کند. پارلمان اروپا اعلام کرد که شارژرهای دور ریخته شده و استفاده نشده سالانه حدود 11000 تن زباله الکترونیکی را تشکیل می دهند و اضافه کردند که داشتن شارژر جهانی USB-C می تواند تا 250 میلیون یورو در سال از خرید شارژرهای مختلف صرفه جویی کند.

    آیفون 14

    Joswiak گفت: “ما راه جدیدی برای سمعک های ساخته شده برای آیفون ارائه کردیم که در واقع آن را به یک استاندارد صنعتی تبدیل کرد که در واقع کارساز بود.”

    گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی اپل در سراسر جهان، گفت که این شرکت “بدیهی است” مجبور خواهد شد تا از قوانین اتحادیه اروپا پیروی کند. گفتگو با خبرنگار جوانا استرن در کنفرانس فناوری زنده وال استریت ژورنال.

    Joswiak گفت: “ما فکر می کنیم این رویکرد از نظر زیست محیطی بهتر بود، و برای مشتریان ما بهتر بود که دولتی آنچنان تجویزی نداشته باشند.”

    اما این شرکت ظاهراً از اینکه مجبور به تغییر است ناراضی است و گفت که چاره دیگری ندارد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

اپل تایید کرد که آیفون‌های دارای پورت شارژ USB-C با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت دارند.

  • در حال حاضر، قانون می گوید همه تلفن های همراه و تبلت ها باید تا پاییز 2024 دارای پورت USB-C باشند.