زندانی آریزونا باید با تزریق کشنده بمیرد، نه اتاق گاز

آخرین اعدام مرگبار با گاز در ایالات متحده در سال 1999 در آریزونا انجام شد. اتاق گاز این ایالت در زندان فلورانس، در جنوب شرقی فینیکس، در حالی که آریزونا شروع به استفاده از تزریق کشنده کرد، خاموش بود.

مقامات می گویند که ردموند و فلپس پس از اینکه هوپر و دو مرد دیگر به زور وارد خانه ردموند در 31 دسامبر 1980 شدند، کشته شدند. همسر ردموند، مرلین، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت اما زنده ماند و علیه هوپر شهادت داد.

دنو گفت: “این در ذهن آنها مهم نیست، زیرا ممکن است به نظر برسد که در موقعیت آنها نیست.”

فینیکس (AP) – یک زندانی آریزونا که قرار است طی سه هفته برای دو قتل در سال 1980 اعدام شود، با تزریق مرگبار به قتل می رسد، و او سومین محکومی است که از زمانی که ایالت اتاقی را که در آن انجام داده است، گاز کشنده را رد می کند. آخرین اعدام آمریکا با گاز بیش از 20 سال پیش.

وکلای هوپر می گویند که او بی گناه است و در زمان قتل در شیکاگو بوده است.

بازسازی اتاق گاز آریزونا در سطح بین المللی محکوم شد، از جمله پوشش در اسرائیل و آلمان که به موازات جنایات هولوکاست است.

کارشناسان مجازات اعدام می گویند که ایالات متحده به دلیل ماهیت وحشتناک اعدام های گازسوز به تزریق کشنده روی آورده است، که به گفته آنها آهسته است و باعث می شود محکومان نفس نفس بزنند و به ضرب و شتم در بند خود بنشینند در حالی که به نظر می رسد دردی طاقت فرسا دارند.

وکلای موری هوپر روز چهارشنبه گفتند که وقتی مقامات اصلاحات از او پرسیدند که آیا می‌خواهد با تزریق کشنده یا اتاق گاز بمیرد، او از انتخاب روش اعدام خودداری کرد. تزریق کشنده روش پیش‌فرض اعدام آریزونا است، زمانی که زندانیان محکوم از انتخاب خودداری می‌کنند.

دبورا دنو، استاد دانشکده حقوق فوردهام که بیش از 25 سال در مورد اعدام ها مطالعه کرده است، گفت که برای زندانیان محکوم به اعدام غیرعادی نیست که از تکمیل فرم های روش اعدام امتناع کنند، زیرا افراد محکومی که افسرده و مستعفی هستند، احتمالاً چنین نیستند. تمرکز بر نحوه اعدام آنها.

مقامات اصلاحات از بیان اینکه چرا اتاق گاز را بازسازی کردند و موادی را برای ساخت گاز سیانید هیدروژن خریداری کردند که در برخی از اعدام‌های گذشته ایالات متحده و در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم استفاده می‌شد، خودداری کردند.

ویدیوی مرتبط: پیشنهاد آزمایشی ناموفق موری هوپر، اجرای آریزونا را طبق برنامه‌ریزی‌شده حفظ می‌کند

در سال‌های اخیر، اوکلاهاما، می‌سی‌سی‌پی و آلاباما قوانینی را تصویب کرده‌اند که حداقل در برخی شرایط، اعدام با گاز نیتروژن را مجاز می‌دانند، اگرچه کارشناسان می‌گویند که این کار هرگز انجام نشده است و هیچ ایالتی پروتکلی را ایجاد نکرده است که این کار را مجاز کند، طبق اطلاعات مجازات اعدام. مرکز.

مقامات می گویند رابرت کروز، که ادعا می شود با جنایات سازمان یافته ارتباط داشته، هوپر، بریسی و مک کال را برای کشتن پت ردموند، که صاحب یک تجارت چاپ بود، استخدام کرد. آن ها گفتند کروز می خواست این تجارت را در دست بگیرد و بر اساس سوابق دادگاه از اینکه ردموند پیشنهادات او را برای انعقاد چندین قرارداد چاپ با هتل های لاس وگاس رد کرده بود، ناراضی بود. در سال 1995، کروز از اتهامات قتل در هر دو قتل تبرئه شد.

آریزونا، کالیفرنیا، میسوری و وایومینگ تنها ایالت هایی هستند که قوانین قدیمی اجرای گاز هنوز در حال اجرا هستند. آریزونا تنها کشوری است که هنوز یک محفظه گاز فعال دارد.

وکلای او از اظهار نظر درباره روش اعدام او در 16 نوامبر به دلیل قتل ویلیام پت ردموند و مادرشوهر ردموند، هلن فلپس، خودداری کردند.

آخرین زندانی که در اتاق گاز ایالات متحده اعدام شد، والتر لاگراند، دومین زندانی از دو برادر آلمانی بود که به دلیل قتل یک مدیر بانک در سال 1982 در جنوب آریزونا به اعدام محکوم شدند. مرگ لاگراند 18 دقیقه طول کشید.

به گفته دفتر دادستانی کل ایالت، 111 زندانی در ردیف اعدام در آریزونا قرار دارند و 22 نفر درخواست تجدید نظر خود را تمام کرده اند.



منبع

هوپر سومین زندانی در آریزونا خواهد بود که از زمان از سرگیری اعدام در ماه مه پس از وقفه ای تقریباً هشت ساله که به دلیل دشواری در دستیابی به داروهای تزریقی کشنده و انتقاد از عدم اجرای حکم اعدام در سال 2014 نسبت داده شده بود، اعدام می شود.

دو مرد دیگر، ویلیام بریسی و ادوارد مک کال، در این قتل مجرم شناخته شدند اما قبل از اجرای اعدام مردند.