آیا پوتین از جنگ “فاجعه بار” خود در اوکراین جان سالم به در خواهد برد؟

هر آنچه که باید در مورد طوفان در شمال شرق بدانید

ماریا اسنگوایا در این نشست نوشت: تلفات اقتصادی و میدان جنگ روسیه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تضعیف قدرت پوتین دارد، اما او «امن‌تر از آن چیزی است که اکثر مردم فکر می‌کنند». مجله دموکراسی در آوریل 2022. “شکست های نظامی قبلی روسیه باعث تغییرات اجتماعی و سیاسی شده است” اما نه همه آنها. در مواجهه با شکست، مانند شکست یوزف استالین در فتح فنلاند در 1939-1940، نخبگان تحت سلطه روسیه ممکن است “بعید است که پوتین را با چالش جدی مواجه کنند.”

زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تهاجم سه جانبه خود را به اوکراین همسایه در فوریه 2022 آغاز کرد، هدف او محو اوکراین به عنوان یک کشور مستقل در عرض چند روز بود. در آن زمان، در روسیه و در غرب، این یک هدف قابل قبول به نظر می رسید. تقریباً یک سال بعد، بقای اوکراین یک شرط مطمئن‌تر از پوتین است.

اوکراین به صورت سیستمی و استراتژیک نیمی از سرزمینی را که روسیه تصرف کرده بود پس گرفته است و پس از شکست ناتوان کننده، خسارات تحقیرآمیزی به بار آورده است. با انباشته شدن پیروزی‌های اوکراین در میدان نبرد، ایالات متحده و متحدان ناتو آن تسلیحات پیشرفته‌تری به این کشور می‌دهند.

کرملین شایعات مربوط به سلامتی را رد کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین در ماه جولای به خبرنگاران گفت: «در ماه‌های اخیر، به‌اصطلاح «متخصصان» اطلاعاتی اوکراینی، آمریکایی و بریتانیایی جعلی‌های مختلفی درباره سلامت رئیس‌جمهور منتشر کرده‌اند. اما چیزی جز تقلبی نیست.» ویلیام برنز، رئیس سیا نیز این شایعات را آب سردی کرد و در ماه جولای به انجمن امنیتی آسپن گفت که “شایعات زیادی در مورد سلامت رئیس جمهور پوتین وجود دارد و تا آنجا که ما می توانیم بگوییم که او کاملاً سالم است.”

قدرت پوتین

عباس گالیاموف، سخنرانی‌نویس سابق پوتین، در ژانویه به خودورکوفسکی لایو گفت که حلقه درونی پوتین دیگر «پوتین را ضامن ثبات خود نمی‌داند» و آنها شخصاً از ظهور یوگنی پریگوژین بنیانگذار مزدور گروه واگنر می‌ترسند. پوتین به جای اینکه خطر سرنگونی خشونت‌آمیز مانند معمر قذافی لیبی یا شکست در انتخابات بعدی را به خطر بیندازد، یک «دست‌دار مورد اعتماد» را به عنوان رئیس‌جمهور بعدی معرفی خواهد کرد و «فرصت پایان دادن به روزهای خود را با آرامش» در کاخ میلیارد دلاری خود در دریای پشتی به دست خواهد آورد. گالیاموف گفت.

مایکل وایس در این باره نوشت: «شواهد برتری ادعاهای متفاوت، اگر نگوییم متناقض درباره مرگ قریب الوقوع پوتین، خود پوتین است. خطوط جدید. او مطمئناً بد به نظر می رسد. روحیه قورباغه گاو نر، راه رفتن نامناسب، رفتار بی قرار در رویدادهای تلویزیونی. سولووی در نوامبر 2022 به خبرگزاری UNIAN اوکراین گفت: پوتین “واقعاً احساس خوبی ندارد” به خصوص پس از شکست های نظامی روسیه. او مشکلات، معده درد و غیره دارد.

جنگ غیرقابل پیش بینی است و خون و گنج با استعداد اوکراین بی نهایت نیست. اما اگر روسیه، ابرقدرت سابق، در جنگ خود در اوکراین شکست بخورد، آیا این به تسلط پوتین بر قدرت پایان خواهد داد؟ یا اجاره نامه اش؟ به عبارت دیگر، آیا پوتین از تهاجم خود به اوکراین جان سالم به در خواهد برد؟

آسکولد لوزینسکی معتقد است که “پوتین ضعیف” یکی از بزرگترین نقاط ضعف روسیه نیست. پست کیف. اینها عبارتند از “این که زندان حدود 100 کشور اسیر است، اقتصاد آن مولد نیست، و به دلیل کمبود امکانات مالی، قدرت نظامی آن به شدت اغراق آمیز است.” لوزینسکی می افزاید که پوتین “شیطان” است، اما “متوهم نیست”. او از آشفتگی داخلی در یک امپراتوری که با زور و سرکوب آن را حفظ می کند آگاه است.

ولادیمیر پوتین. مصور | گتی ایماژ

پوتین خود را یک قهرمان جودو که از نظر جسمی مناسب است و در هاکی بازی می کند، می سازد که شکار بازی های وحشی می کند و گهگاه بدون پیراهن بر اسب سوار می شود. اما هنگامی که او از انزوای شدید COVID-19 خارج شد، شایعاتی مبنی بر اینکه او بیمار است یا حتی در حال مرگ است منتشر شد.

5 کارتون خنده دار تند درباره اجاق گاز در حال انقراض



منبع

تا کنون، ملی گرایان روسی و وبلاگ نویسان نظامی طرفدار جنگ، انتقادات شدید خود را از جنگ اوکراین به وزارت دفاع و ژنرال های نظامی روسیه، نه پوتین، حفظ کرده اند. اندیشکده موسسه مطالعات جنگ گزارش داد، اما یک وبلاگ نویس برجسته نظامی، فرمانده سابق شبه نظامیان روسی، ایگور گیرکین، در ماه ژانویه “به شدت” به طور ضمنی اعلام کرد که از برکناری پوتین از مقام خود حمایت خواهد کرد، حتی اگر چنین اظهاراتی عواقب “انتحاری” داشته باشد.

کوکران می نویسد: «اگر پوتین (داوطلبانه یا نه) با ادامه جنگ در اوکراین از سمت خود برود، جانشین او ممکن است تصمیم بگیرد که جنگ را کنار بگذارد، اما این تصمیم آسان یا بدون خطر نخواهد بود، و این صرف نظر از اینکه چه کسی جایگزین پوتین می شود، صادق است. جنگ روی صخره ها.

چشم انداز پوتین

بنابراین، پوتین می تواند زنده بماند؟ ایوان گومزا و گریم رابرتسون در ارزیابی خود می گویند: “بر اساس برخی اقدامات، روسیه قبلاً این جنگ را از نظر نظامی و سیاسی باخته است.” واشنگتن پست، و “تحقیقات نشان می دهد که هدایت یک کشور به سمت شکست در جنگ از نظر سیاسی پرهزینه است.” اما دیکتاتورهای “بسیار شخصی” مانند پوتین “به مراتب کمتر از رهبران منتخب دموکراتیک در برابر از دست دادن مقام خود پس از شکست در جنگ آسیب پذیر هستند” و “تا زمانی که پوتین به ارائه منافع شخصی قابل توجهی برای متحدان نزدیک خود ادامه دهد، آنها به احتمال زیاد در کنار هم خواهند ماند. از ترس آویزان کردن جداگانه.”

دو راه برای توضیح این موضوع وجود دارد که چرا شایعات زیادی در مورد وضعیت سلامت پوتین منتشر شده است. اقتصاد دانآرکادی اوستروفسکی در ژوئن 2022 گفت: “البته یکی از آنها سیاسی است، اگر بخواهید: افراد زیادی در اطراف پوتین اکنون می دانند که او مرتکب این اشتباه خارق العاده شده است که روسیه را وارد این جنگ فاجعه بار کرده است. مردمی که بهترین راه را می بینند و آرزو می کنند که پوتین در حال مرگ است.»

لیانا فیکس و مایکل کیماژ با این حال، «روسیه سابقه تغییر رژیم پس از جنگ‌های ناموفق را دارد» از انقلاب بلشویکی پس از جنگ روسیه و ژاپن و جنگ جهانی اول تا فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پس از شکست در افغانستان. درج کردن امور خارجه. «انقلاب‌ها در روسیه زمانی رخ داده‌اند که دولت در اهداف اقتصادی و سیاسی خود شکست خورده و به بحران‌ها پاسخ نمی‌دهد» زیرا مشروعیت آن خدشه‌دار شده است.

فرد کاگان، محقق نظامی به سی‌بی‌اس نیوز می‌گوید: پوتین خود «می‌داند که این یک آشفتگی بوده است»، اما «فکر نمی‌کنم او شکست خورده‌اش را قبول کرده باشد، زیرا جوهر پوتین بودن این است که هرگز نپذیریم که شکست خورده‌ای». . “هنر در اینجا به پوتین کمک می کند تا بفهمد که او در این دور شکست خورده است، و زمان آن رسیده است که این دست را جمع کنیم” و این به سلاح های نظامی اوکراین و ناتو بستگی دارد.

اسکار 2023: 12 رقیب که می توانند نامزدی غافلگیر کننده ای را کسب کنند

ولادیمیر پوتین.

کیریلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در ماه ژانویه به ای بی سی نیوز گفت که “پوتین به بیماری لاعلاجی مبتلا است، او قبل از پایان جنگ خواهد مرد و قدرت انتقال خواهد یافت.” وی افزود که بر اساس منابع انسانی آنها، “ما فکر می کنیم سرطان است.”

چندین راه وجود دارد که جنگ پوتین می تواند روسیه را ویران کند – آرکادی استرووسکی می نویسد: “این جنگ روسیه را به یک کشور شکست خورده تبدیل می کند، با مرزهای کنترل نشده، تشکیلات نظامی خصوصی، جمعیت در حال فرار، زوال اخلاقی، و احتمال درگیری داخلی.” اقتصاد دان – اما واقعاً تنها سه راه وجود دارد که می تواند خود پوتین را سرنگون کند: او می تواند بمیرد، استعفا دهد یا به طور غیرارادی بازنشسته شود.

زندگی پوتین

آرکادی افزود: “البته مورد دیگر این است که او بسیار بسیار جدی بیمار است”، اگرچه “ما نمی توانیم این را تأیید کنیم.” با این حال، این واقعیت که آنها منتشر می شوند، از نظر سیاسی مهم است. این نشان می دهد که این رژیم چقدر شکننده است و چقدر سریع می تواند از هم بپاشد، چقدر توسط پوتین نگه داشته شده است، و چه تعداد از مردم خواهان مرگ او هستند.”

می نویسد: «اگر سال 2023 به همان شکلی که آغاز شد ادامه پیدا کند، احتمال زیادی وجود دارد که اوکراین بتواند به وعده سال نو رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی مبنی بر بازپس گیری کل اوکراین تا پایان سال یا حداقل به اندازه کافی برای پایان دادن به تهدید روسیه عمل کند. لیز اسلای در واشنگتن پست.

اگر مشخص شود اوکراین شکست نخواهد خورد، «محتمل‌ترین» سناریو این است که پوتین از سمت خود کناره‌گیری کند و یک «جنگ شرور قدرت» بین جناح‌های مختلف رخ دهد – ناسیونالیست‌های راست‌گرای طرفدار جنگ که به دنبال حسابرسی و محافظه‌کاران مستبد متعهد به الکساندر جی. موتیل با وضعیت موجود و اصلاح طلبان «نیمه دموکراتیک» مخالفت می کند سیاست خارجی. ما نمی‌دانیم چه کسی پیروز خواهد شد، اما می‌توانیم با اطمینان پیش‌بینی کنیم که جنگ قدرت، رژیم را تضعیف کرده و روسیه را از آنچه از تلاش‌های جنگی‌اش باقی مانده است منحرف می‌کند.»

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

تقریباً به محض آغاز حمله پوتین به اوکراین در فوریه 2022، و مطمئناً از زمانی که این حمله ضعیف شروع شد، “مذاکرات مداوم در مورد مدت زمان ماندن پوتین در قدرت وجود داشته است، مرگ فرضی او نتیجه شکست سلامتی یا برکناری سیاسی داخلی است.” شاون کوکران در می نویسد جنگ روی صخره ها.

فیکس و کیماژ می‌افزایند: «پوتین در همه این دسته‌ها در معرض خطر است». “جنگ پوتین در اوکراین قرار بود تاجگذاری دستاورد او باشد، نشانی از اینکه روسیه از زمان فروپاشی امپراتوری اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 تا چه اندازه پیشرفت کرده است.” اما او جنگ را ضعیف مدیریت کرد و اکنون اقتصاد کشور دچار مشکل شده است. پوتین در مواجهه با این روندهای ناامیدکننده، اشتباهات خود را دوچندان کرده و در عین حال تاکید می‌کند که جنگ «طبق برنامه» پیش می‌رود.»

در همین حال، اقتصاد تحریم‌شده روسیه برای تولید یا واردات مهمات جدید تلاش می‌کند و تلفات سنگین آن در میدان نبرد، پوتین را وادار کرده است تا پیش‌نویسی نامطلوب را تنظیم کند.

والری سولووی، تحلیلگر سیاسی روسی و منتقد کرملین، در سال 2020 ادعا کرد که پوتین به سرطان و بیماری پارکینسون مبتلا بوده و در همان سال تحت عمل جراحی اضطراری قرار گرفته است. خطوط جدید مجله در ماه مه 2022 گزارش داد که “تعدادی از افراد نزدیک به پوتین یا در دستگاه اطلاعاتی داخلی او” درباره وضعیت بد او زمزمه می کنند و یک “الیگارش نزدیک به کرملین” ناشناس مخفیانه ضبط شده است که پوتین را “بسیار بیمار” توصیف می کند. سرطان خون.”

قطعاً افرادی که با خوشحالی جای پوتین را بگیرند کم نیست.

بوریس بوندارف، دیپلمات سابق روس که در ماه مه از ماموریت روسیه در سازمان ملل به دلیل جنگ استعفا داد، به بریتانیا گفت: «فکر می‌کنم احتمال برکناری پوتین وجود دارد. ایمیل روزانه در دسامبر 2022. “اما ابتدا باید توسط مردم خود به عنوان یک بازنده در نظر گرفته شود، به عنوان کسی که دروغ گفته و آنها را احمق کرده است” و “این تنها در صورتی اتفاق می افتد که او واقعاً و به طور گسترده در اوکراین شکست بخورد.” بوندارف گفت اگر این اتفاق بیفتد، نخبگان پوتین “ممکن است او را مجبور کنند که بخوابد و هرگز بیدار نشود.”