مشکلات مالی سانتوس انباشته شده و حرفه سیاسی او را تهدید می کند

سانتوس قبلا در هاربر سیتی کپیتال کار می کرد، که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) گفت که این طرح یک طرح پونزی بود و در سال 2021 بسته شد. سانتوس در رابطه با آن پرونده SEC متهم به جرم نبود و اطلاع از تخلفات ادعایی را رد کرده است.

سپس، در سال 2022، سانتوس گزارش داد که از شرکت جدید خود، Devolder، 750,000 دلار حقوق به همراه داشتن بین 1 میلیون تا 5 میلیون دلار در یک حساب پس انداز، بین 100,001 تا 250,000 دلار در حساب جاری و یک آپارتمان در ریودوژانیرو به ارزش دریافت کرده است. بین 500001 تا 1000000 دلار

قوانین کمیته اخلاق مجلس نمایندگان می گوید که نامزدها و اعضای جدید باید مشتریانی را که بیش از 5000 دلار برای خدماتی که کاندید یا عضو شخصا انجام داده اند را افشا کنند. سانتوس هیچ مشتری را در مورد افشای مالی خود فهرست نکرد، موضوعی که نمایندگان نیویورک ریچی تورس (D) و دن گلدمن (D) در شکایتی که به کمیته ارائه کردند، اشاره کردند.

سانتوس چیز دیگری را در مورد جزئیات نحوه کسب درآمد شرکتش تایید نکرده است، اگرچه برخی گزارش های عمومی تعداد کمی از مشتریان را شناسایی کرده اند.

یک فرم افشای مالی در سال 2020 می گوید که او در سال گذشته 55000 دلار از LinkBridge Investors درآمد داشته است و هیچ دارایی، درآمد یا بدهی دیگری را فهرست نکرده است.

ریچارد بریفالت، استاد دانشکده حقوق کلمبیا و متخصص در امور مالی کمپین، گفت که این وام‌ها ممکن است مهم‌ترین بخش پازل سانتوس از دیدگاه عدالت کیفری باشند، اگر مشخص شود که آنها «وسیله غیرقانونی برای پنهان کردن کمک‌های غیرقانونی» بوده‌اند.

سانتوس گفت که پس از آن افراد را به سرمایه گذاران و مؤسسات ثروتمند متصل می کند و در شش ماه اول «یک دو قرارداد میلیون دلاری» منعقد می کند.

این گروه همچنین گفت که اگر سانتوس وجوهی را از شرکتش به سمت خودش هدایت کند تا وام های شخصی به کمپین خود بدهد، این وام ها می توانند مشارکت های شرکتی ممنوع تلقی شوند.

سایر مسائل مالی و اخلاقی کمپین

گزارش ها و پرونده های عمومی سانتوس

این حماسه برای رهبران جمهوری خواه که به تازگی قدرت را در اختیار دارند و کنترل مجلس نمایندگان را به دست آورده اند و امیدوارند توجه مردم را به دولت بایدن، به ویژه کشف اخیر اسناد طبقه بندی شده در خانه و دفتر سابق بایدن، متمرکز کنند، تبدیل به حواس پرتی شده است.

گزارش شده است که بازرسان محلی و فدرال در حال بررسی امور مالی سانتوس هستند و او همچنین با شکایات متعدد اخلاقی و مالی کمپین مواجه است.

بریفول افزود، اگر این کمک‌ها از سقف قانونی 2900 دلار برای هر اهداکننده در هر دوره تجاوز کنند، جدیت تخلف بدتر می‌شود. و اگر مشخص شود که اهداکنندگان شرکت‌ها یا نهادهای خارجی هستند، گرانش بیشتر می‌شود.

رابرت مگوایر، مدیر تحقیقات سیتیزنز برای مسئولیت و اخلاق در واشنگتن گفت: “ما قطعاً در مورد تحقیقات بالقوه FEC و تحقیقات وزارت دادگستری صحبت می کنیم.”

در حالی که ابر اولیه رسوایی بر اخلاقیات زندگی‌نامه ساختگی سانتوس متمرکز شده بود، افشاگری‌های جدی‌تر نشان می‌دهد که جمهوری‌خواه لانگ آیلند ممکن است قوانین مالی مبارزات انتخاباتی را نقض کرده باشد – دسته‌ای بسیار شدیدتر از سوء رفتار که می‌تواند منجر به مجازات‌های مدنی، تعقیب کیفری، اخراج از این کشور شود. کنگره یا هر سه.

بریفول گفت: “و اگر سانتوس “آگاهانه” در این امر شرکت کرده باشد، ما در مورد یک جنایت صحبت می کنیم.

سانتوس در دسامبر به سمافور گفت که سازمان Devolder در تجارت «معرفی سرمایه» بود، مشابه شرکتی که قبلاً در آن کار می کرد، LinkBridge.

من به شما می گویم چه چیزی. از چین، اوکراین یا بوریسما نیامده است، چطور؟ سانتوس گفت، و در عین حال که معاملات تجاری پسر رئیس جمهور بایدن، هانتر بایدن را مورد هدف قرار داد، این سوال را منحرف کرد.

سانتوس در دسامبر به Daily Beast گفت که سازمان Devolder با Acrisure، شرکت مادر کارگزاری بیمه The Whitmore Group قرارداد بسته است. مدیر عامل گروه ویتمور، جیمز متزگر، یکی از اهداکنندگان اصلی GOP است و همچنین در کمپین سانتوس مشارکت داشته است.

کاری که من انجام خواهم داد این است که در Rolodex خود به آنجا بروم و اینگونه بگویم: “هی، دنبال هواپیما می گردی؟” آیا به دنبال یک قایق هستید؟ من فقط آن حسگر را بیرون گذاشتم.» سانتوس گفت.

پرونده های عمومی سانتوس نشان می دهد که ثروت شخصی بین کمپین های 2020 و 2022 او افزایش یافته است، همزمان با ایجاد شرکت او Devolder Organization LLC، و حداقل 705000 دلار وام شخصی به کمپین انتخاباتی او در سال 2022 و بیش از 80000 دلار در طول دوره فعالیت او در سال 2020.

منشأ ثروت تازه کشف شده سانتوس به دلیل دیگری کارشناسان حقوقی و سیاسی را برانگیخته است: وام‌های کلانی که او به کمپین خود داده بود را تقویت کرد.

سانتوس به ایستگاه رادیویی WABC و سپس به Daily Beast گفت که پولی را به عنوان حقوق خود از شرکتش برداشت و سپس از آن برای تأمین بودجه کمپین خود استفاده کرد.

طبق اسناد گزارش شده در شکایت مرکز حقوقی کمپین FEC علیه سانتوس، شرکت Devolder یکی از چندین سازمان مجاز به مدیریت و کنترل Red Strategies USA – جدا از Redstone Strategies بود. گزارش‌های FEC فقط یک کمیته سیاسی را نشان می‌دهد که به استراتژی‌های قرمز ایالات متحده آمریکا پرداخت می‌کند: تینا فورته برای کنگره، نامزد جمهوری‌خواه که نماینده الکساندریا اوکاسیو-کورتز (DN.Y.) را به چالش کشید. مشخص نیست که در نهایت چه مقدار از 1110320 دلاری که از کمپین Forte پرداخت شد به Devolder رفت.

سؤالات حول محور صدها هزار دلار است که سانتوس کمپین های خود را از حساب های شخصی قرض داده است. افزایش شدید ثروت گزارش شده او; یک گروه خارجی که به نمایندگی از مبارزات انتخاباتی او، بدون ثبت نام در کمیسیون انتخابات فدرال (FEC) سرمایه جمع آوری می کرد. و مجموعه ای از هزینه های ارسال شده توسط کمپین او به مبلغ 199.99 دلار – یک سنت کمتر از رقمی که نیاز به دریافت دارد.

بریفول روز جمعه گفت: “اگر معلوم شود که این وسیله ای برای اهداکنندگان بوده است تا پول را به کمپین انتقال دهند، این خود غیرقانونی است – سانتوس یک “اهدای کاه” خواهد بود که به دروغ ادعا می کند که پول را زمانی که واقعاً از شخص دیگری آمده است ارائه کرده است.” در یک ایمیل

بر اساس اسنادی که به وزیر امور خارجه فلوریدا ارسال شده است، سانتوس در می 2021 شرکت Devolder را تشکیل داد. وب سایت کمپین او قبلاً گفته بود که شرکت او 80 میلیون دلار دارایی را مدیریت می کند، اما این ادعا از آن زمان حذف شده است. واشنگتن پست گزارش داد که شرکت داده های مالی Dun & Bradstreet در جولای 2022 تخمین زده است که این شرکت تنها 43688 دلار درآمد داشته است.

شرکت و روابط تجاری سانتوس

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

نماینده مت گاتز (رئیس فلوریدا) در مصاحبه اخیر در پادکست “اتاق جنگ” از سانتوس پرسید که پول وام های کمپین او از کجا آمده است.

جو موری، وکیل سانتوس، با استناد به تحقیقات در حال انجام، از اظهار نظر درباره این داستان خودداری کرد.

جنجال‌هایی که پیرامون جورج سانتوس (RN.Y.) نماینده مجلس در حال چرخش است، به سرعت از دروغ‌های مربوط به رزومه به مسائل مالی مشکوک تغییر می‌کند و تهدیدی بسیار جدی‌تر برای دانشجوی سال اول درگیر به شمار می‌رود، حتی زمانی که او قول داده در کنگره بماند.

سانتوس به سمافور گفت: “اگر به یک قایق تفریحی 20 میلیون دلاری نگاه می کنید، هزینه ارجاع من در آنجا می تواند بین 200000 تا 400000 دلار باشد.”

در حالی که رهبران حزب جمهوریخواه سانتوس را در دو کمیته قرار داده اند – و به سرعت از حق او برای ماندن در کنگره پس از یک انتخابات عادلانه دفاع می کنند – برخی از جمهوری خواهان خواستار استعفای او شده اند. اکثر دیگران از خود فاصله می گیرند و هشدار می دهند که اگر مشخص شود سانتوس قوانین مالی مبارزات انتخاباتی را نقض کرده است، باید از کنگره خارج شود.

وام های شخصی

مرکز حقوقی کمپین، یک ناظر دولتی غیرانتفاعی، در شکایتی که در این ماه به FEC ارسال شد، نگرانی های مشابهی را مطرح کرد، که در آن سانتوس را متهم کرد که «منابع واقعی» 705000 دلاری را که کمپین خود را قرض داده بود پنهان کرده و از بودجه کمپین برای هزینه های شخصی استفاده می کند. هر دو نقض قوانین فدرال است.

گذشته از افزایش شدید ثروت سانتوس که سؤالاتی را در مورد چگونگی به دست آوردن این پول، نحوه گزارش و استفاده از بودجه در رابطه با کمپین خود ایجاد کرد، می تواند او را با مشکل قانونی مواجه کند.