آیا تد کروز سند جدیدی را که از لپ تاپ هانتر بایدن به دست آمده بود فاش کرد؟

در اینجا دلیل آن است: یک پست اخیر در فیس بوک نوید بمبی را از لپ تاپ پسر رئیس جمهور جو بایدن می دهد که به اندازه کافی بزرگ است تا رئیس مجلس نمایندگان را منفجر کند.

ما این پست را نادرست ارزیابی می کنیم.

منابع ما

  • این مقاله در ابتدا در آستین آمریکایی-استیتزمن منتشر شد: PolitiFact: تد کروز سندی را درمورد هانتر بایدن فاش نکرد





منبع

یوتیوب، شکست: تد کروز از رسمی DOJ می پرسد که چرا معترضان خارج از خانه های SCOTUS تحت پیگرد قانونی قرار نمی گیرند، 3 اوت 2022

با جستجوی گسترده‌تر برای گزارش‌هایی درباره آنچه این پست ادعا می‌کند، هیچ‌کدام را کشف نکردیم، اگرچه ما یک بررسی واقعی USA Today پیدا کردیم که به ادعای مشابه کروز در افشای توافق بین پلوسی و بایدن نگاه می‌کرد. در این مورد از ویدیوهای غیر مرتبط کروز نیز استفاده شد.

حکم پولی فکت: نادرست

این پست به عنوان بخشی از تلاش های فیس بوک برای مبارزه با اخبار نادرست و اطلاعات نادرست در فید خبری خود پرچم گذاری شد.

“رونق!” پست 8 آگوست می گوید. “تمام شد! تد کروز سند جدیدی را که از لپ تاپ هانتر به دست آمده است و نانسی پلوسی را درگیر کرده است، فاش کرد.”

USA Today، بررسی حقایق: ویدئویی به دروغ ادعا می کند که تد کروز معامله فاش کننده بین نانسی پلوسی و هانتر بایدن، 12 ژوئیه 2022 را نشان می دهد.

  • C-SPAN، سناتورهای ریک اسکات و تد کروز در کنفرانس CPAC، 5 اوت 2022 سخنرانی کردند.

  • پست فیس بوک، 8 اوت 2021

  • این پست حاوی یک ویدیوی 20 دقیقه‌ای با دو کلیپ از سناتور جوان جمهوری‌خواه تگزاس است، اما او در هیچ یک از هانتر بایدن، لپ‌تاپ‌اش و پلوسی، یک دموکرات از کالیفرنیا صحبت نمی‌کند.

    پست ویروسی فیسبوک: «تد کروز سند جدیدی را که از لپ‌تاپ هانتر به دست آمده و در آن نانسی پلوسی نقش دارد، فاش می‌کند.»

    اولی کروز را در کمیته قضایی سنا در 3 اوت نشان می دهد شنیدن از کنت پولیت، دستیار دادستان کل پرسیده شد که چرا تعداد بیشتری از افرادی که در خارج از خانه قضات دیوان عالی تظاهرات می کنند، تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته اند. در مورد دوم، کروز چند روز بعد برای شرکت کنندگان در کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار در دالاس سخنرانی می کند. همانطور که در پست فیس بوک در سخنرانی او توضیح داده شده بود، هیچ فاش نشد.