آمریکا تانک‌های پیشرفته‌تر آبرامز را به اوکراین ارسال می‌کند، اما بدون زره مخفی

روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. حمایت کردن Ukrainska Pravda یا تبدیل شدن حامی ما!



منبع

M1A2 آبرامز دارای اپتیک پیشرفته‌تر و سیستم کنترلی نسبت به A1 است که امکان هدف‌گیری دقیق‌تر و دوربین حرارتی جداگانه‌ای برای فرمانده خدمه دارد که به او امکان شناسایی مستقل اهداف در هر شرایط آب و هوایی و میدان جنگ را می‌دهد.

از جمله، تانک های آبرامز دارای یک موتور توربوجت هستند که از سوخت جت گران قیمت JP-8 استفاده می کند، نیاز به تعمیر و نگهداری گسترده و همچنین زیرساخت های قدرتمند از جمله خودروهای تعمیر و بازیابی M88 برای تعمیر قطعات شکسته در میدان جنگ دارد.

در حال حاضر تعیین زمان دریافت تانک های آبرامز توسط اوکراین به همان اندازه دشوار است. از صنعت خریداری خواهند شد. مخازن تنها در یک مکان مونتاژ می شوند، در کارخانه دولتی جنرال داینامیکس در اوهایو، که در حال حاضر با سفارشات جدید برای تایوان و لهستان بارگیری می شود.

منبع: پولیتیکو با اشاره به سه منبع آگاه؛ پراودا اروپایی

اصلاح جدید تانک حاوی مکانیسم های کنترل دیجیتالی است که به ماشین ها اجازه می دهد به طور مداوم و خودکار اطلاعات را مبادله کنند، مکان ماشین های متحدین را به سرعت ردیابی کنند، مواضع دشمن را شناسایی کنند و درخواست های توپخانه را پردازش کنند.

به همراه تانک ها، ایالات متحده در اسرع وقت به ارتش اوکراین آموزش می دهد و قطعات یدکی آن را تامین می کند.

در 25 ژانویه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قصد خود را برای ارسال 31 تانک M1 آبرامز به اوکراین، برابر با یک گردان اوکراینی، برای تقویت قابلیت های دفاعی خود در برابر پس زمینه تجاوز روسیه، تأیید کرد.

در عین حال، آبرام‌هایی که اوکراین دریافت خواهند کرد، از بسته‌های زرهی مخفی مورد استفاده ارتش آمریکا که شامل اورانیوم ضعیف شده است، محروم خواهند شد. ایالات متحده آمریکا از همین رویه در هنگام فروش تانک به کشورهای دیگر استفاده می کند.

تانک‌های آبرامز که ایالات متحده قصد دارد به اوکراین منتقل کند، M1A2 مدرن هستند، نه A1 که ارتش آمریکا در انبار دارد، اما زره‌های به اصطلاح مخفی خود که شامل اورانیوم ضعیف شده نیز می‌شود، از آنها گرفته خواهد شد.

هر گونه اصلاح آبرامز در مقایسه با تانک های دوران شوروی که در حال حاضر توسط اوکراین استفاده می شود، از نظر قدرت آتش، دقت و زره بسیار مؤثرتر است. با این حال، عملکرد آنها دشوارتر است.

به نوبه خود، کنستانتین گاوریلف، رئیس هیئت روسی در وین در مجمع سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد که تانک‌های لئوپارد 2 آلمان به گلوله‌های زره‌زن زیر کالیبر با هسته‌های اورانیوم مجهز هستند و مسکو استفاده از آن‌ها در اوکراین را علیه روس‌ها بررسی خواهد کرد. به عنوان استفاده از “بمب های کثیف”.