نانوای کلرادو به خاطر کیک تولد ترنسجندر جذابیت خود را از دست داد

دادگاه استیناف با تکیه بر یافته های یک قاضی دنور در دادگاهی در سال 2021 در این مناقشه، گفت که مغازه فیلیپس ابتدا با ساخت کیک موافقت کرد اما پس از توضیح اسکاردینا که قصد دارد از آن برای جشن گذار از مرد به زن استفاده کند، نپذیرفت. .

همچنین دریافت که قانون ایالتی که امتناع از ارائه خدمات به افراد بر اساس ویژگی‌های محافظت‌شده مانند نژاد، مذهب یا گرایش جنسی را غیرقانونی می‌کند، حق صاحبان کسب‌وکار را برای انجام عمل یا ابراز مذهبشان نقض نمی‌کند.

فیلیپس سپس یک شکایت فدرال علیه کلرادو تنظیم کرد و آن را به “جنگ صلیبی برای درهم شکستن” او با پیگیری شکایت متهم کرد.

در مارس 2019، وکلای ایالتی و فیلیپس موافقت کردند که هر دو پرونده را تحت توافقی که اسکاردینا در آن دخالتی نداشت کنار بگذارند. او به تنهایی شکایت خود را علیه فیلیپس و Masterpiece پیگیری کرد.



منبع

در سال 2018، دادگاه عالی ایالات متحده حکم داد که کمیسیون حقوق مدنی کلرادو در اجرای قانون ضد تبعیض علیه فیلیپس پس از اینکه فیلیپس از پختن کیک جشن عروسی چارلی کریگ و دیو مولینز در سال 2012 خودداری کرد، با تعصبات ضد مذهبی عمل کرده است. قضات این کمیسیون را ناعادلانه باورهای مذهبی فیلیپس را نادیده گرفتند.

جان مک هیو، یکی از وکلایی که وکالت اسکاردینا را برعهده دارد، گفت که دادگاه به دقت تمام دلایل و شواهد محاکمه را بررسی کرد.

دادگاه عالی در آن زمان در مورد این موضوع بزرگتر که آیا یک تجارت می تواند برای امتناع از خدمت به افراد LGBTQ به اعتراضات مذهبی استناد کند، حکمی نداد، اما فرصت دیگری برای انجام این کار دارد.

اسکاردینا قبل از طرح دعوای خود، ابتدا شکایتی علیه فیلیپس با ایالت و کمیسیون حقوق مدنی ارائه کرد که دلیل محتمل آن را تبعیض علیه فیلیپس تشخیص داد.

دادگاه استیناف کلرادو حکم داد که کیکی که Autumn Scardina از جک فیلیپس و شاهکار کیک شاپ درخواست کرده بود و قرار بود صورتی با مات آبی باشد، نوعی سخنرانی نیست.

سال گذشته، پرونده دیگری را شنید که قانون ضد تبعیض کلرادو را به چالش کشید، که توسط یک گرافیست مسیحی مطرح شد که نمی‌خواهد وب‌سایت عروسی برای زوج‌های همجنس طراحی کند. لوری اسمیت، که توسط ADF نیز نمایندگی می شود، ادعا می کند که این قانون آزادی بیان او را نقض می کند.

اسکاردینا، وکیل دادگستری، در همان روزی در سال 2017 که دادگاه عالی اعلام کرد به درخواست فیلیپس در پرونده کیک عروسی رسیدگی خواهد کرد، سعی کرد کیک خود را سفارش دهد. در طول محاکمه، او شهادت داد که می‌خواست صحت اظهارات فیلیپس مبنی بر اینکه او به مشتریان LGBTQ خدمت می‌کند، «به چالش بکشد».

او در مورد فیلیپس و مغازه اش گفت: «آنها فقط به این ایده که خانم اسکاردینا یک کیک تولد می خواهد که نشان دهنده وضعیت او به عنوان یک زن تراجنسیتی باشد اعتراض دارند، زیرا آنها به وجود افراد تراجنسیتی اعتراض دارند.

جیک وارنر، مشاور ارشد ADF در بیانیه‌ای گفت: «نیازی نیست با نظرات جک موافق باشیم تا موافق باشیم که همه آمریکایی‌ها باید آزاد باشند تا آنچه را که معتقدند بیان کنند، حتی اگر دولت با این عقاید مخالف باشد».

فیلیپس، که توسط اتحاد دفاع از آزادی نمایندگی می‌شود، معتقد است که کیک‌هایی که او ایجاد می‌کند نوعی سخنرانی است و برنامه‌ای برای تجدید نظر دارد.

دنور (AP) – نانوای کلرادو که پس از امتناع از تهیه کیک عروسی یک زوج همجنس‌گرا به دلیل اعتقاد مسیحی‌اش، پیروزی جزئی در دادگاه عالی ایالات متحده را به دست آورد، روز پنجشنبه در آخرین دعوای قانونی خود که شامل رد درخواست کیک تولد بود، درخواست تجدید نظر را از دست داد. جشن گذار جنسیتی

دادگاه گفت: “ما نتیجه می گیریم که ایجاد یک کیک صورتی با رنگ آبی ذاتاً بیانگر نیست و هر پیام یا نمادی که به ناظر ارائه می دهد به نانوا نسبت داده نمی شود.”