رئیس مک‌دونالدز که سال گذشته ۷.۴ میلیون دلار درآمد داشت، می‌گوید پیشنهاد پرداخت ۲۲ دلار به کارگران فست‌فود در ساعت «پرهزینه و کار ویران‌کننده» است.

کارگران فست فود در سراسر کالیفرنیا اعلام کردند که قصد دارند پنج شنبه و جمعه در اعتراض به حمایت زنجیره ای از همه پرسی برای لغو قانون FAST اعتصاب کنند.

سازمان تجارت این صنعت، انجمن ملی رستوران‌ها، گفت که این قانون به صاحبان مشاغل کوچک، از جمله دارندگان حق امتیاز فست فود که صاحب یک یا دو رستوران هستند، آسیب می‌زند. این سازمان گفت که افزایش دستمزدها می تواند هزینه رستوران های فست فود کالیفرنیا را تا 3 میلیارد دلار افزایش دهد.

یکی دیگر از مشکلات اصلی صنعت رستوران – مقامات ایالتی، از جمله نیوزوم، اعضای شورای 10 نفره را منصوب خواهند کرد.

در این نامه، ارلانگر خاطرنشان کرد که این شرکت مخالف افزایش حداقل دستمزد نیست. او گفت: “اجازه دهید واضح بگویم: ما از قوانینی حمایت می کنیم که منجر به بهبودهای معنادار در جوامع ما می شود، از جمله افزایش مسئولانه تا حداقل دستمزد. زمانی که کارمندان و جوامع ما به خوبی عمل می کنند، تجارت ما خوب عمل می کند.”

جان گوردون، تحلیلگر رستوران، مشاور بسیاری از فرنچایزهای مک دونالد، گفت که از اظهارات ارلینگر تعجب نمی کند، زیرا به نظر می رسد زمینه را برای نبردی پیش از رای گیری نوامبر 2024 فراهم می کند. سال 2024 سال انتخابات ریاست جمهوری است و پیش بینی می شود مشارکت در آن بالا باشد.

مدیر اجرایی مک‌دونالد در نامه‌ای سرگشاده از قانون FAST انتقاد می‌کند.جان گریم/لایت راکت از طریق گتی ایماژ

  • آیا شما یک خودی فست فود با بینش برای به اشتراک گذاشتن هستید؟ نکته ای دارید؟ با این خبرنگار از طریق ایمیل [email protected] یا از طریق شماره رمزگذاری شده سیگنال 714-875-6218 تماس بگیرید.

    ائتلافی از سازمان‌های صنعت رستوران‌داری به رهبری مک‌دونالدز، چیپوتل و In-N-Out از همه‌پرسی حمایت کردند.

    اکثریت نزدیک به 14000 رستوران مک دونالد در ایالات متحده توسط صاحبان امتیاز اداره می شوند و صدها فروشگاه در کالیفرنیا فعال هستند. این نامه سرگشاده با عنوان «کالیفرنیا به دنبال راه‌هایی برای افزایش قیمت‌ها، دور کردن کسب‌وکارهای بیشتر و از بین بردن رشد از طریق سیاست‌های بد و سیاست‌های بد است».

    ارلینگر، اهل کالیفرنیا، می گوید: «ایالت به ما درس قدرتمندی می دهد در مورد اینکه اگر این سبک یک طرفه دموکراسی در جاهای دیگر تقلید شود یا در ایالت طلایی کنترل نشود، آینده ما چگونه خواهد بود». مسائل مهم و بزرگی وجود دارد که نیازمند توجه قانونگذاران است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

جو ارلینگر در نامه ای سرگشاده در 25 ژانویه گفت که رئیس مک دونالد ایالات متحده آمریکا قانونگذاران کالیفرنیا را به دلیل تصویب قانون فست فود که به گفته او “راه اندازی رستوران های تجاری کوچک” در این ایالت را غیرممکن می کند، تحت الشعاع قرار داد.

هنری در واکنش به این همه پرسی گفت: «رای دهندگان کالیفرنیا در شرف این هستند که درس گران قیمتی به آنها بدهند: هیچ شرکتی قدرتمندتر از نیم میلیون کارگری نیست که به یکدیگر بپیوندند و خواستار یک صندلی بر سر میز مذاکره شوند. “از آنجایی که کارگران فست فود کالیفرنیا از این قانون مهم دفاع می کنند و صدای خود را تایید می کنند، SEIU کاملا متعهد است که در مبارزه با آنها بایستد.”

ارلینگر می‌گوید: «چه قانون‌گذار، صاحب کسب‌وکار یا رهبر، یا یک رأی‌دهنده روزمره، یک چیز واضح است: کالیفرنیا به یک مطالعه موردی دراماتیک از قرار دادن سیاست بد بر سیاست خوب تبدیل شده است». بر اساس افشای مالی، ارلینگر در سال 2021 حدود 7.4 میلیون دلار حقوق، گزینه سهام و سایر غرامت ها از مک دونالد کسب کرده است، آخرین سال تاریخچه غرامت کامل موجود است.

AB 257، با نام قانون FAST، که سال گذشته به تصویب رسید، می تواند دستمزد ساعتی رستوران را در ایالت به 22 دلار در ساعت افزایش دهد. این نامه سرگشاده پس از آن منتشر شد که ایالت یک همه پرسی با حمایت فست فودهای زنجیره ای را تصویب کرد که این قانون را در نوامبر 2024 برای رای گیری قرار می داد. این قانون قبلاً قرار بود در اول ژانویه اجرا شود. اما تا زمان رأی گیری، مقامات ایالتی می توانند قانون را اجرا نکنید

قانون بازیابی سریع می تواند حداقل دستمزد کارگران فست فود کالیفرنیا را به ۲۲ دلار در ساعت افزایش دهد.

  • حامیان قانون FAST با حمایت اتحادیه که توسط فرماندار گاوین نیوسام در روز کارگر امضا شد، می گویند که این قانون شرایط کار هزاران کارگر فست فود را در ایالت بهبود می بخشد.

    مک دونالد

    AB 257 یک شورای 10 نفره متشکل از کارگران فست فود، صاحبان امتیاز، فرانچایز دهندگان، مدافعان کارکنان فست فود و نمایندگانی از دفتر فرمانداری ایجاد می کند. این شورا حداقل استانداردهای مربوط به دستمزد، ساعات کار و سایر شرایط کاری مرتبط با سلامت و ایمنی کارگران را تعیین خواهد کرد. این قانون برای زنجیره های غذایی با بیش از 100 مکان از جمله استارباکس، وندی، برگر کینگ و مک دونالد اعمال می شود.

    او گفت که مک دونالد در مورد قوانین ضد تجارت موضع عمومی می گیرد.

    این هفته، یکی از مدیران ارشد مک دونالد در نامه ای سرگشاده از قانونگذاران به دلیل تصویب این قانون انتقاد کرد.

  • ائتلافی به رهبری زنجیره‌هایی مانند مک‌دونالد، رأی‌گیری در همه‌پرسی را در نوامبر ۲۰۲۴ تضمین کرده‌اند.

  • مری کی هنری، رئیس اتحادیه بین‌المللی کارمندان خدمات، گفت: زنجیره‌هایی مانند مک‌دونالدز، چیپوتل و استارباکس که از همه‌پرسی حمایت کردند، «فکر می‌کنند که می‌توانند راه خود را از هر چیزی بخرند».